Pinkpop 2025

Als ik trouwens kijk naar de mensen uit mijn omgeving: die gaan allemaal naar Pinkpop "voor de leuk", niet per se om een bepaalde artiest te zien. Juist die herkenning van "dat ene nummer" maakt dat zij naar bepaalde optredens gaan kijken. Ik weet niet per se of dat een probleem is eigenlijk, de echte liefhebbers verzamelen zich toch wel ergens vooraan vaak.

Zou ook een grap zijn als ze die voor editie 2024 zouden winnen tbh.

Laatst bewerkt:
De reacties op Facebook zijn niet zo heel positief bij de oproep van Pinkpop Festival om te stemmen voor de Best Major Festival Award.:censored:
Ik ga al sinds 2015 elk jaar naar Pinkpop. Ook omdat ik om de hoek woon maakt dat het makkelijker om grote acts in de buurt te zien.

Elk jaar wordt Pinkpop minder voor mij. Dit komt ook omdat ik veel andere festivals bezoek en dan de vergelijking kan zien. Je betaalt veel geld , er is weinig aankleding, sommige acts zijn helemaal niet zo verfrissend of wow.

Pinkpop is in een neerwaartse spiraal bezig dat zie je ook bij de online reacties en de bezoekersaantallen voor het gehele weekend of bijv de vrijdag en zaterdag. Dat krijg je als MOJO het festival niet heel belangrijk vindt….. (discussie gestart) .

Voor wie de hoop heeft dat een Olivia Rodrigo , Justin Timberlake het festival gaan redden denk ik van niet.

Vorig jaar hadden we Ed Sheeran, Hozier en Sam Smith. Op een dag namen die arena (Ed) of Hozier/ Sam Smith ( ziggo uitverkopen). Pas op de dag zelf was die zondag uitverkocht.

Ik zie het somber in met de al maar duurdere kosten , VIP dek, VIP garden ruimte , betalen voor een camping plek. Pinkpop is niet meer wat het was.

Wellicht mijn eerste keer geen Pinkpop in 2025 sinds 10 jaar. Of ze zouden al met een hele sterke line up moeten komen….anders spaar ik mijn geld liever voor andere festivals en concerten

Wie heeft er trouwens al zin om 324,80 te gaan betalen voor 3 dagen Pinkpop 😂?👋

Dankzij onze regering….van 9% naar 21% btw verhoging . Neem 12% van een weekendticket (290) en we komen boven de magische 300 grens uit.

Rock Werchter krijg ik vier dagen voor minder geld.

Dankzij onze regering….van 9% naar 21% btw verhoging . Neem 12% van een weekendticket (290) en we komen boven de magische 300 grens uit.

Je berekening klopt niet helemaal, als je van 290 uit gaat kom je op 321,93 euro
En dan nog de gebruikelijke prijsstijging ivm inflatie etc.
3 dagen Pinkpop is straks duurder dan 4 dagen Werchter denk ik?

Btw verhoging is gepland voor 2026,dus je kunt nog "genieten" dit jaar van het lage tarief....

En die btw verhoging is toch pas voor editie 2026?

Bij Pinkpop zit de camping er wel bij in.
Ze zullen dit jaar ook al een stijging doorzetten.

Daarnaast zit de camping er niet meer echt bij. Je bent haast verplicht om een camping plek te kopen wil je een goede plek hebben.

Ze zullen dit jaar ook al een stijging doorzetten.

Daarnaast zit de camping er niet meer echt bij. Je bent haast verplicht om een camping plek te kopen wil je een goede plek hebben.
Linksom of rechtsom. Je kunt op Pinkpop "gratis" kamperen. Op Werchter niet.

En de btw stijging waar je het over had is pas in 2026. Dus voor de komende editie is dit niet heel relevant.

Er zal vast een gewone prijsstijging komen. Maar bij RW vast net zo.

Nee, want dan tel je de 12% verhoging ook over de 9% BTW die er al was, dus BTW op BTW
Dan kom je uit op 100%*109%*112%= 122,8% ipv 121%
Je moet dus eerst die 9% eraf halen en dan de 21% erbij doen, en dan kom je op de genoemde 321,93 ipv 324,80 🤓
Nerd

Nooit zin om te betalen uiteraard!
Maar 4 dagen pinkpop (donderdag mee gerekend) voor een dikke 300 euro heb ik persoonlijk niet heel veel moeite mee,
Weekendje centerparcs ben ik meer kwijt in die periode!
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, wij (mijn vrouw en ik) houden er altijd rekening mee en zetten het altijd al een ruime tijd van te voren opzij,
Denk dat heel veel "pinkpoppers" dit doen, als is dat zolangzamerhand een uitstervend ras.

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread