Pinkpop 2024

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
853
1.098
Vanuit mijn bedje het verslag van de tweede Pinkpop-dag, oftewel de recup-dag:

De dag begon vroeg met Joost om 12u. Net op tijd binnen geraakt en het hierdoor van de zijkant wat gezien, want man, wat stond er naar mijn gevoel al een menigte! Dit was de tweede keer dat ik hem zag en het leek eerder een show voor zichzelf dan voor ons. Buiten Ome Robert niks van een ouder tijdperk dan zijn laatste album, alsook in totaal maar 7-8 nummers geloof ik. Maar goed, het is hem gegund allemaal en leuk om hem eens in zijn thuisland te zien!

Vervolgens merkten we dat het op dag 1 stevig geweest was en we dus wat kalmer aan dienden te doen. Bijgevolg alles wat meer passief meegemaakt. Zo CHINCHILLA gekeken op Stage 4, maar echt overtuigen kon ze me niet. Lijkt me één van de zovele TikTok-meisjes, maar hopelijk wordt later nog mijn ongelijk bewezen.

Vervolgens wat gegeten en het laatste nummer, Duality, van Corey Taylor’s set gehoord en dat was toch een hoogtepuntje. Hierna nog verder gesnackt en eveneens van Matt Maltese kunnen genieten vanop een tafeltje net buiten de Tent.

Dan was het tijd voor weer wat actief een optreden te beleven, namelijk dat van De Jeugd Van Tegenwoordig. Eerste keer dat ik ze zag en vond het een groot feest, ook al stond ik links van het podium op dat hellend, verhard stuk. Zo hadden we een mooi overzicht op de weide, die heel erg gevuld leek voor hen en zowel op Watskeburt als op de Formule lustig met hun arm in de lucht op en neer gingen. Net als ik overigens, want de Formule live horen loste toch echt alle verwachtingen in!!

Na de eerste nummers van Louis Tomlinson meegepikt te hebben, wat me heel duidelijk allemaal geplaybackt leek, richting de eettentjes gegaan en erna nog Fingers Crossed en een Taylor Swift cover van Lauren Spencer Smith gehoord. En dat beviel me wel, dus in dit TikTok-dametje lijkt me al meer te zitten dan in degene die ik eerder beschreef.

Vervolgens naar Stage 4 voor de eerste helft van The Vices, die er duidelijk zin in hadden en ook duidelijk goede (live-)muzikanten zijn. Aansluitend door naar Anouk om mijn heel jeugdig sentiment te beleven met hits zoals Jerusalem, Lost en Girl. Alle controverse buiten beschouwing gelaten, deze vrouw verdient wel zo’n mooie plek met zulke hits en nog steeds een stem als een klok!

Tot slot snap ik nu wel de vergelijking met Muse die ik al eens had zien passeren hier en daar over Nothing But Thieves. Als hij zijn kopstem niet gebruikt, doet het me ook denken aan Sam Fender dus alleen maar prachtige vergelijkingen te vermelden! Wat Maneskin meer kan bieden dan hen is me niet duidelijk en dus volg ik de teneur hier dat ze prima hadden kunnen afsluiten (gezien de andere namen deze editie op dag 2). Dan door naar Calvin Harris, die een fijne lichtshow meehad net als zijn karrenvracht aan hits. Maar na 45min toch voor bekeken gehouden, want uiteindelijk komt het toch allemaal op boenke boenke uit en dat is nu echt wel mijn genre niet. Maar prima noodgreep (en hopen dat ik nooit meer zoiets als “headliner” moet zien op een rock festival 🤭)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.273
2.603
Heel veel gezien vandaag. De acts (gerangschikt naar mijn smaak en beleving) van hoe goed ik ze vond.

1. Nothing But Thieves
2. Pendulum
3. Calvin Harris
4. Laurence Spencer Smith
5. De Jeugd Van Tegenwoordig
6. Anouk
7.The Analogues
8. Matt Maltese
9. Corey Taylor ( viel me erg tegen)
10. Louis Tomlinson ( veruit slechtste van de dag wat een armoede)
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
172
110
Calvin Harris, hele set gewacht (nee grapje, ben eerder gegaan) tot Frans Bauer tevoorschijn kwam. Dit meende toch niemand serieus of wel? De lokale DJ van de bridgeclub kan dit ook. Fair enough: de man heeft wel hits he?
zucht
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Calvin Harris, hele set gewacht (nee grapje, ben eerder gegaan) tot Frans Bauer tevoorschijn kwam. Dit meende toch niemand serieus of wel? De lokale DJ van de bridgeclub kan dit ook. Fair enough: de man heeft wel hits he?
Hahah ik ben dit wel met je eens. Tuurlijk de hits en nummers kent iedereen wel. Dat zijn immers de nummers die je harder zet in de auto. De eerste 2 nummers ben je nog ietwat onder de indruk van de lichtshow maar daarna verwacht je toch veel meer. Vuurwerk, knallers echte lasershow, drones... Helemaal niets, nou ja op een ijsfontein na. Kijkend naar de headliners van de afgelopen 10 jaar... daar zaten shows tussen! Voor iemand die zich 500.000 euro vraagt voor dit optreden had die er wel een show van mogen maken. Zijn nummers zijn leuk maar dit optreden was een "ik druk op play en stop" set.

Corey Taylor vond ik wel leuk maar ik vo d Pendulum echt super vet!
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
Heel lang niks meer gepost in dit topic. En ik heb natuurlijk bakken kritiek op alles wat Pinkpop (helaas) is geworden. Maar ik wil wel effe een dikke pluim geven aan de organisatie: ongelofelijk hoe zij het terrein in de nacht van vrijdag op zaterdag hebben opgelapt. Modder? Niks meer van te zien. Echt top!

Verder was vandaag alleen Froukje leuk. En heel stiekem heb ik ook best hard gedanst bij Calvin Harris. Niemand zeggen aub.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Ligt het aan mij of is die zanger van Lottery Winners een gigantische zelfingenomen kwast? Wat een vreselijke performance zo op de stream.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Zowel OOR als 3voor12 die Nothing But Thieves liever hadden zien headlinen. Gezien de drukte daar, eigenlijk niet eens zo raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Heel veel gezien vandaag. De acts (gerangschikt naar mijn smaak en beleving) van hoe goed ik ze vond.

1. Nothing But Thieves
2. Pendulum
3. Calvin Harris
4. Laurence Spencer Smith
5. De Jeugd Van Tegenwoordig
6. Anouk
7.The Analogues
8. Matt Maltese
9. Corey Taylor ( viel me erg tegen)
10. Louis Tomlinson ( veruit slechtste van de dag wat een armoede)

Vet dat Pendulum zo hoog staat, niet direct jouw ding toch? (Gebaseerd op de toch meer pop-smaak die ik vaak terug lees bij je)
 
  • Winning
Waarderingen: Nikfestilover

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
119
151
Ligt het aan mij of is die zanger van Lottery Winners een gigantische zelfingenomen kwast? Wat een vreselijke performance zo op de stream.
Heb The Lottery Winners op Pinkpop niet gezien (ook niet op de stream) maar eerder wel en die gast moet je vooral niet te serieus nemen
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
387
240
Pinkpop reanimeert zichzelf!!

Wat een verschil met gisteren. De echte festival sfeer was weer helemaal terug. Hulde aan de organisatie door het terrein begaanbaar te maken.

Er waren aanzienlijk meer mensen dan gisteren. Die 40.000 kloppen dus wel en dat was gisteren zeker niet. Voetbal en Maneskin heeft dus wel degelijk invloed op de verkoop.

Het weer was natuurlijk ook 10 x beter.

Aangenaam verrast van artiesten op 4 en de in de tent. Analoges heel goed en Anouk vond ik een klasse apart. Zij stak met kop en schouders boven alles uit.

Ik keer uit naar NBT maar ze raakten gisteren bij mij niet de juiste snaar. Het zal best een toekomstige headliner worden maar voor mij de bevestiging dat Pinkpop meer richting de jeugd gaat. Daar is niks mee.

Benieuwd vandaag met de drukte. Greta van Fleet mijn persoonlijke favoriet waar ik vooraan zal staan.

Fijne afsluiting allemaal!!
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Martinez

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.565
De (sub-)headliner van de zaterdag is toch wel "het weer" gebleken, veel beter dan gedacht... Voor ons was Nothing But Thieves de headliner van de zaterdag! Terrein had een opknapbeurt gekregen met dat zaagsel, was wat mij betreft op het festivalterrein prima te doen. Qua bezoekersaantallen was het zaterdag beduidend drukker dan vrijdag, terrein (met name het veld) was zaterdag veel voller.

Mijn top 5 van zaterdag:
5. The Analogues
4. Against the Current
3. Lauren Spencer Smith
2. Corey Taylor
1. Nothing But Thieves
met een eervolle vermelding voor Lottery Winners...
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
853
1.098
Dus vandaag meer dan anderhalve keer zoveel volk als gister, 70k vs 40k? Vond het gisteren al zo druk 😂
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.461
6.888
Ook al vind je het niks, blijft vanavond even voor Edje. Als 2 totaal niet liefhebbers vonden we het vrijdag best een leuke show. Erg headliner waardig iig. Er is wel een mierzoet middenstuk waar je even doorheen moet, gelukkig valt dat mee te zingen.

Veel plezier daar!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.273
2.603
Vet dat Pendulum zo hoog staat, niet direct jouw ding toch? (Gebaseerd op de toch meer pop-smaak die ik vaak terug lees bij je)
Yes klopt! M’n smaak is wel breed hoor maar bezoek vaak wat sneller de poppy acts. Dit jaar merk ik dat de rock acts toch een stuk sterker zijn op Pinkpop.

Vond Pendulum echt heel gaaf. lekker dansbaar.

Heel benieuwd naar Greta en Limp Bizkit vandaag! Jammer van die clash van Janes Addiction en Sam Smith nog steeds niet uit waar we naar toe moeten gaan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.409
4.786
Misschien was het vrijdag het weer, dat ik toch meer met voetbal bezig was, en dat de lineup me vrijdag minder kon bekoren natuurlijk, maar gisteren een fantastisch leuke dag gehad.

The Analogues was een heel leuke start van mijn dag, coverband weliswaar, maar wel een goede en een uur lang nummers van een van mijn favoriete bands. Pendulum denk ik wel mijn favoriet van de dag, met Froukje kort daarachter. Oliver Heldens was verrassend leuk! Ploegendienst een goede bak herrie, the Vices een enorm sympathiek bandje. Nostalgisch losgaan bij de jeugd en nu vergeet ik nog wel wat dingen. Maar het was dan ook nog heel leuk op camping B en de zon zien opkomen, maakt dat ik nu nog niet op mijn allerscherpst ben 😉 .
 

klaagadvocaat

Nieuw lid
20 jun 2024
4
8
Daar is Pinkpop al jaren mee bezig. Het lachertje van het Nederlandse festival circuit. Er zijn zoveel goede alternatieven qua festivals.
Klopt, bijzonder ook dat hier zoveel 'hardcore Pinkpop fans zijn" die elke kritiek wegwuiven en 'hun' festival beschouwen als heilig. Runnelvisie, Stockholm syndroom.

Kom op zeg, het is zijn glans kwijt:
- Mac Donalds
- Geen A label headliner bands
- EUR 7.50 voor 0.5L bier

Erkenning is fase 1 om het probleem op te lossen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.822
6.558
Klopt, bijzonder ook dat hier zoveel 'hardcore Pinkpop fans zijn" die elke kritiek wegwuiven en 'hun' festival beschouwen als heilig. Runnelvisie, Stockholm syndroom.

Kom op zeg, het is zijn glans kwijt:
- Mac Donalds
- Geen A label headliner bands
- EUR 7.50 voor 0.5L bier

Erkenning is fase 1 om het probleem op te lossen.
Heb je een beetje een fijn weekend?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken