Pinkpop 2024

moonliightnyx

Playlistbediener
19 nov 2019
16
3
Ik ben 24, houd zowel van pop als rock en dit zijn mijn favorieten of wat ik wel wil zien, toch wel aardig lijstje;

Vrijdag
MåneskinKeaneAvril LavigneRoyal BloodYungblud • Acda en de Munnik • BabymetalCian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye Royale• Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella • • Jiri11

Zaterdag
Calvin HarrisNothing But Thieves • Anouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current • The Analogues • Corey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe BobFroukjeJohn Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt MalteseOliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed SheeranSam SmithHozierLimp BizkitGreta Van Fleet • Calum Scott • Davina Michelle • DOOL • Ilse DeLange • The Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls • Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
vreemde is 67 namen ipv 62, het was eerst 20 op vrijdag en 21 op zaterdag en zondag.
nu tel ik 22 voor vrijdag ipv 20 (2 meer vrijdag)
zaterdag 23 ipv 21 (2 meer zaterdag)
en zondag 22 ipv 21... (1 meer op zondag)

dus nu evenveel namen op vrijdag en zondag en 1 meer op zaterdag.
er is dus iets met de tijden van de zaterdag aan de hand lijkt het bijna?
per toeval, ik kan de openingstijden niet meer vinden op de site, die stonden eerst nog onder het kopje "festivalterrein"
weet niet of het een met het andere te maken heeft...

en toch, zet je op vrijdag de stage 4 acts gelijk met de Noord en Zuid acts muv de headliner, dan tel ik idd door tot 22 acts.
( 5 Zuid, 4 Noord, 5 tent en 8 Stage4 = 22 )
tel ik op zaterdag de stage 4 acts gelijk met de Noord en Zuid acts muv de headliner en met uitzondering van de openingsact tel ik idd 23 acts.
( 5 Zuid, 5 Noord, 5 tent en 8 Stage4 = 23 )
echter komt de theorie van zaterdag niet uit op zondag doordat dan 1 naam mist? Kan ook zijn door einde festival dat Stage 4 eerder leeg moet en ook tijdens de afsluiter Noord (Sam Smith?) geen act speelt, dan klopt deze theorie weer wel.
( 5 Zuid, 5 Noord, 5 tent en 7 Stage4 = 22 )

edit: kan ook zijn dat op de vrijdag een act gelijk staat met de tent/festival-opener (Jiri11), op de Noord stage en niet op dat moment een act op Stage 4 als openingsact. dan klopt die telling met mijn theorie voor de zaterdag....
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Zo'n ClockClock, ik raakte toch benieuwd, waar halen ze het in vredesnaam vandaan? Live klinkt het voor geen meter ook. Maak dan een blik vlaamse artiesten open ofzo, zullen nog minder kosten ook. Dan zet je met Meltheads, Kids W Buns, Portland en van mij part Dirk. ofzo toch net wat betere namen neer. Maargoed, ook die namen zijn er dit jaar niet meer itt vorig jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ik denk dat de onderste 2 regels per dag (muv Jiri11 die de tent openen zal) de Stage 4 acts worden?
(Wellicht ook de eerste 10 namen per dag de Zuid en Noord namen?)

1709220484317.png
 

IndieVibes

Nieuw lid
29 feb 2024
2
2
Waar baseer je dat op?
Namen als Cian Ducrot (afgelopen 2 shows in NL uitverkocht), James Arthur, Henry Moodie (deze maand 2x in NL, beide uitverkocht), Lauren Spencer Smith (paar maanden geleden, uitverkochte show NL), Pommelien Thijs (komende 6 shows uitverkocht in NL), Froukje, Sam Smith, Calum Scott, Davina Michelle. Al deze artiesten verkopen de shows die ze in Nederland hebben altijd uit. En allemaal erg in trek onder de jongeren doelgroep. En dat weet ik, omdat ik duizenden artiesten actief volg via socials en Spotify (en weet wie de doelgroep ervan is).

Wel blijft de vraag, zoals eerder gesteld, of de doelgroep zo'n hoog bedrag ervoor over heeft. En nadeel is dat er een aantal pop acts verloren bij staan op de vrijdag en zaterdag. Dus weekendtickets zijn niet ideaal voor deze groep. Had wel verwacht dat de zondag al uitverkocht zou zijn, dus dat zal een tegenslag zijn voor Pinkpop. Benieuwd of daar binnenkort verandering in komt...
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Voor de nieuwe generatie, jongeren, is dit de beste line-up in dit jaren. Dus deze doelgroep trekken ze echt wel hiermee aan. Veel commerciële namen die gwn goed scoren online en veel invloed hebben op de kaartverkoop. Het gaat steeds meer de pop-kant uit, daar valt iets voor te zeggen. Maar daar is een enorme doelgroep voor, dus ergens ook wel begrijpelijk dat ze meegaan met de tijd en hun horizon en doelgroep proberen te verbreden. Dit gaat zeker wel verkopen, vooral de zondag staan wel echt hele grote artiesten op het affiche.

Voor mensen die houden van pop, zijn Henry Moodie en Tors ook echte aanraders van de nieuwe lichting namen. Vooral Tors is door hun driestemmige samenzang een band om live mee te maken!
Ik hoop dit heel erg met je mee voor Pinkpop, alleen ik heb juist eerder het gevoel dat de jongeren generatie het totaal plaatje wat een festival te bieden heeft heel belangrijk vind (bijvoorbeeld een nachtprogramma, kunst/cultuur, gevarieerde line-ups) en daarom dus eerder naar een DTRH of Lowlands zal gaan dan naar het toch wat ouderwetse Pinkpop. Dus er dient meer te veranderen dan enkel Popartiesten boeken, om nieuwe mensen aan te trekken ben ik bang.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Ik hoop dit heel erg met je mee voor Pinkpop, alleen ik heb juist eerder het gevoel dat de jongeren generatie het totaal plaatje wat een festival te bieden heeft heel belangrijk vind (bijvoorbeeld een nachtprogramma, kunst/cultuur, gevarieerde line-ups) en daarom dus eerder naar een DTRH of Lowlands zal gaan dan naar het toch wat ouderwetse Pinkpop. Dus er dient meer te veranderen dan enkel Popartiesten boeken, om nieuwe mensen aan te trekken ben ik bang.
Kunnen we alvast de enquête invullen ?Wordt imo weinig / niks meegedaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.462
6.127
Namen als Cian Ducrot (afgelopen 2 shows in NL uitverkocht), James Arthur, Henry Moodie (deze maand 2x in NL, beide uitverkocht), Lauren Spencer Smith (paar maanden geleden, uitverkochte show NL), Pommelien Thijs (komende 6 shows uitverkocht in NL), Froukje, Sam Smith, Calum Scott, Davina Michelle. Al deze artiesten verkopen de shows die ze in Nederland hebben altijd uit. En allemaal erg in trek onder de jongeren doelgroep. En dat weet ik, omdat ik duizenden artiesten actief volg via socials en Spotify (en weet wie de doelgroep ervan is).

Wel blijft de vraag, zoals eerder gesteld, of de doelgroep zo'n hoog bedrag ervoor over heeft. En nadeel is dat er een aantal pop acts verloren bij staan op de vrijdag en zaterdag. Dus weekendtickets zijn niet ideaal voor deze groep. Had wel verwacht dat de zondag al uitverkocht zou zijn, dus dat zal een tegenslag zijn voor Pinkpop. Benieuwd of daar binnenkort verandering in komt...
Het is dus volgens jou dé perfecte lineup voor jongeren maar de verkoop loopt achter door de hoge prijs?

Het is imo wel opvallend dat vrijwel alle concerten en festivals, ongeacht de prijs, in een mum van tijd uitverkopen en Pinkpop een dag met Sheeran niet eens uitverkoopt in een paar maanden tijd. Misschien is de lineup of het festival zelf dan toch niet zo perfect of interessant voor jongeren als het lijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: IndieVibes en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.047
Weinig plasjes nog over deze line-up, dus daar gaan we dan.

Deze laatste drop zit eigenlijk best aardig in elkaar, hoe ruk ik het ook vind. Boeking van Yungblud is logisch (God, valt daar ooit nog aan te ontsnappen?), harder werk van John Coffey en DOOL en wederom gevarieerd met ook o.a. een MEUTE erbij.

Wat ik dan misschien nog wel zou willen zijn, want er zit echt niks tussen wat ik echt moet zien of enorm kan waarderen.
Vrijdag: Keane, Acda en de Munnik, Babymetal, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, Polyphia, Skindred en Fleddy Melculy.
Zaterdag: Corey Taylor en John Coffey. En dan rek ik mijn begrip voor 'misschien' al enorm op.
Zondag: Limp Bizkit, Greta van Fleet, DOOL, MEUTE en Jane's Addiction.

Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat DOOL de meest interessante naam op een Pinkpopaffiche is. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind eigenlijk dat er nog best aardig over is nagedacht. Relatief gezien, voor Pinkpopbegrippen, redelijk de breedte in in een mager jaar. Niet dat het het geld waard is, maar toch.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Weinig plasjes nog over deze line-up, dus daar gaan we dan.

Deze laatste drop zit eigenlijk best aardig in elkaar, hoe ruk ik het ook vind. Boeking van Yungblud is logisch (God, valt daar ooit nog aan te ontsnappen?), harder werk van John Coffey en DOOL en wederom gevarieerd met ook o.a. een MEUTE erbij.

Wat ik dan misschien nog wel zou willen zijn, want er zit echt niks tussen wat ik echt moet zien of enorm kan waarderen.
Vrijdag: Keane, Acda en de Munnik, Babymetal, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, Polyphia, Skindred en Fleddy Melculy.
Zaterdag: Corey Taylor en John Coffey. En dan rek ik mijn begrip voor 'misschien' al enorm op.
Zondag: Limp Bizkit, Greta van Fleet, DOOL, MEUTE en Jane's Addiction.

Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat DOOL de meest interessante naam op een Pinkpopaffiche is. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind eigenlijk dat er nog best aardig over is nagedacht. Relatief gezien, voor Pinkpopbegrippen, redelijk de breedte in in een mager jaar. Niet dat het het geld waard is, maar toch.
Tijd voor een refund??
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Weet iemand of er mogelijkheden zijn voor een invalideparkeerplaats op Pinkpop en hoe dit te regelen is?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Setje van Oliver Heldens geluisterd, dat vind ik nog minder passen bij PP dan Calvin Harris. Amper eigen muziek.

Clockclock vals…en een heel blik nikszeggende songwriters waarvan er in de Benelux veel betere rondlopen.

Lichtpuntjes: the K’s, Sea Girls, tors, Dead Pony

Vond de line-up van mijn vorige weekend PP net beter (2008) 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Zo een gevarieerd programma al met al kan ik er wel weer wat van maken maar enthousiasme is er nog niet!

Dikgedrukt: zou ik proberen naar toe te gaan!
schuingedrukt: mischien als ik er toevallig langs loop of verveel


Vrijdag
MåneskinKeaneAvril LavigneRoyal Blood • Yungblud • Acda en de MunnikBabymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night SweatsPalaye Royale• Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • SkindredTinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella • Jiri11

Zaterdag
Calvin Harris • Nothing But Thieves • Anouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current • The Analogues • Corey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith • Hozier • Limp Bizkit • Greta Van Fleet • Calum Scott • Davina Michelle • DOOL • Ilse DeLange • The Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls • Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.401
Voor mij na eerste drop is dit misschien de beste drop.

Door Yungblud , Sea Girls , The K’s , Kawala , Meute en Dool. Toevallig stonden ze allemaal in mijn favorieten op Spotify maar klein publiek dat van de doelgroep deze namen al kent op Yungblud na.
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
25
19
Dan toch maar tickets voor zondag gekocht want de missus is fan van Ed Sheeran, Sam Smith én Loreen. Als rockfan mis ik daar toch wel het één en het ander maar soit, die zaterdag zit ik toch op Graspop. Happy wife, happy life :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken