Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Ik ga niet naar Pinkpop voor 1 band, maar als ik een band erg leuk vind ga ik ook nog naar de zaal. Ik zie bijv. The Analogues op Pinkpop en heb een Passe partout voor de Ziggo shows gekocht.
Toch zullen veel mensen die afweging wel maken. Babymetal + nog wat leuke namen kan mensen overtuigen om een dagkaart te kopen, zo werkt het nu eenmaal.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ik ga niet naar Pinkpop voor 1 band, maar als ik een band erg leuk vind ga ik ook nog naar de zaal. Ik zie bijv. The Analogues op Pinkpop en heb een Passe partout voor de Ziggo shows gekocht.
Er zullen inderdaad mensen zoals jij zijn die dit doen en er het geld voor over hebben om naar beide te gaan.
Maar een eigen losse show van een artiest die al op Pinkpop staat, zorgt er gewoon voor dat er minder fans van die artiest kaarten kopen voor Pinkpop, omdat ze de artiest in een mooiere en goedkopere setting kunnen zien.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Er zullen inderdaad mensen zoals jij zijn die dit doen en er het geld voor over hebben om naar beide te gaan.
Maar een eigen losse show van een artiest die al op Pinkpop staat, zorgt er gewoon voor dat er minder fans van die artiest kaarten kopen voor Pinkpop, omdat ze de artiest in een mooiere en goedkopere setting kunnen zien.
Ik vind een optreden in een zaal zeker geen goedkopere setting. Als je de prijzen van losse optredens ziet tegenwoordig. Ik zou daarnaast nooit een kaartje kopen voor een los optreden van Baby Metal, maar op Pinkpop is het voor mij wel een " must see". Ik bedoel maar te zeggen dat optredens in de zaal en festivals elkaar niet hoeven te bijten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Er zullen inderdaad mensen zoals jij zijn die dit doen en er het geld voor over hebben om naar beide te gaan.
Maar een eigen losse show van een artiest die al op Pinkpop staat, zorgt er gewoon voor dat er minder fans van die artiest kaarten kopen voor Pinkpop, omdat ze de artiest in een mooiere en goedkopere setting kunnen zien.

Maar het werkt het zo goed de andere kant op. Ik ga geen tickets kopen voor een Bruce Dickinson in de 013 als hem ook op Graspop kan zien met een heel dag programma eromheen
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Rock Werchter further enriches its line-up today, with another 18 names. The new batch is particularly exciting. There is plenty of variety, with warm soul, gritty blues, sharp rock, a dose of strong hip-hop, the best singer-songwriters, and enduringly inspiring icons. The Cat Empire, Jalen Ngonda, Bombay Bicycle Club, Johnny Marr, and Nathaniel Rateliff & The Night Sweats will play Rock Werchter on Thursday 4 July 2024. New for Friday 5 July are Tom Odell, Gary Clark Jr., Frank Carter & The Rattlesnakes, Declan McKenna, and Kneecap. Brihang, Cian Ducrot, No Guidnce, and Noname have been added to the lineup for Saturday 6 July. Lastly, Pretenders, IDLES, Lawrence, and Matt Maltese will perform on Sunday 7 July. The full line-up will be shared soon. Stay tuned.

IDLES en Johnny Marr mogen wel doorkomen.
Hoop dat Tom Odell zo ver mogelijk weg blijft.
Frank Carter & the Rattlesnakes lijkt me ook wel een kanshebber.... pas een nieuw album uit ... Ideale band voor in de tent. IDLES mag idd ook zo doorschuiven... vind sowieso de affiche van RW wel sterk

En ik kan op 1 of andere manier Joey Valence & Brae niet uit mijn hoofd krijgen. dat zou echt een leuke spot zijn op stage 4 imo
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Het gaat er toch om dat je een leuk festival hebt. Wat maakt het dan uit of het exclusief is. Op festivals spelen bands vaak een totaal andere setlist dan ik de zalen. Veelal een best of, omdat ze in kortere tijd het publiek enthousiast moeten maken.
Voor mij is Pinkpop dichterbij dan een los concert van Babymetal en los concert van The Analogues. Maar voor iemand uit bijv. Amsterdam kan het een reden zijn om niet naar Pinkpop te gaan.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Maar het werkt het zo goed de andere kant op. Ik ga geen tickets kopen voor een Bruce Dickinson in de 013 als hem ook op Graspop kan zien met een heel dag programma eromheen
Misschien is het dan iets persoonlijks, maar als bijvoorbeeld the National of Radiohead op Pinkpop staan en ook een los concert aankondigen, dan zou ik er nooit voor kiezen om die op Pinkpop te gaan zien (tenzij er een heel goed programma omheen staat die dag). De sfeer, setlist en show vind ik meestal toch iets beter op een eigen concert. Vandaar dat ik denk dat exclusiviteit wel degelijk invloed kan hebben op je ticket verkoop van een festival.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Misschien is het dan iets persoonlijks, maar als bijvoorbeeld the National of Radiohead op Pinkpop staan en ook een los concert aankondigen, dan zou ik er nooit voor kiezen om die op Pinkpop te gaan zien (tenzij er een heel goed programma omheen staat die dag). De sfeer, setlist en show vind ik meestal toch iets beter op een eigen concert. Vandaar dat ik denk dat exclusiviteit wel degelijk invloed kan hebben op je ticket verkoop van een festival.

Het zal zeker wat uitmaken, maar het zal geen duizenden tickets verschil maken. Zeker niet met de ticketprijzen van tegenwoordig. Kijk ook maar hoeveel forumgenoten naar Graspop gaan voor Tool in plaats van de Ziggodome. En dan voornamelijk de mensen die niet sowieso al naar Graspop zouden gaan natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.796
Het zal zeker wat uitmaken, maar het zal geen duizenden tickets verschil maken. Zeker niet met de ticketprijzen van tegenwoordig. Kijk ook maar hoeveel forumgenoten naar Graspop gaan voor Tool in plaats van de Ziggodome. En dan voornamelijk de mensen die niet sowieso al naar Graspop zouden gaan natuurlijk
Maar was een dagticket van Graspop niet (bijna) goedkoper dan een concertticket?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Maar was een dagticket van Graspop niet (bijna) goedkoper dan een concertticket?
Dat meen ik van wel ja.... Manmanman die tickets voor de ziggodome waren gewoon TE. Maargoed, dat is ook een rekbaar begrip. over 5 jaar wordt het misschien als koopje bestempeld.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
390
133
Frank Carter & the Rattlesnakes lijkt me ook wel een kanshebber.... pas een nieuw album uit ... Ideale band voor in de tent. IDLES mag idd ook zo doorschuiven... vind sowieso de affiche van RW wel sterk

En ik kan op 1 of andere manier Joey Valence & Brae niet uit mijn hoofd krijgen. dat zou echt een leuke spot zijn op stage 4 imo
IDLES staan op Lowlands, Frank Carter op Jera On Air
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Maar was een dagticket van Graspop niet (bijna) goedkoper dan een concertticket?
Het was volgens mij zelfs goedkoper, maar genoeg mensen die ook gewoon voor de duurdere optie zouden gaan, omdat je op een festival nog een heel extra programma erbij hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
Misschien is het dan iets persoonlijks, maar als bijvoorbeeld the National of Radiohead op Pinkpop staan en ook een los concert aankondigen, dan zou ik er nooit voor kiezen om die op Pinkpop te gaan zien (tenzij er een heel goed programma omheen staat die dag). De sfeer, setlist en show vind ik meestal toch iets beter op een eigen concert. Vandaar dat ik denk dat exclusiviteit wel degelijk invloed kan hebben op je ticket verkoop van een festival.
Misschien dat het op major festivals anders is, maar op basis van de festivals waar ik naartoe ga, ben ik het hier niet mee eens. Ik vind publiek wat vol in de festivalsfeer zit heel fijn. En zeker als je vrij ver naar voren gaat, is mijn ervaring dat je bij publiek staat wat geniet van de muziek. Terwijl bij losse (grote) concerten juist het risico loopt om tussen vervelia's te staan die daar vooral zijn om erbij te zijn en dat te delen met hun vriendjes thuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Misschien dat het op major festivals anders is, maar op basis van de festivals waar ik naartoe ga, ben ik het hier niet mee eens. Ik vind publiek wat vol in de festivalsfeer zit heel fijn. En zeker als je vrij ver naar voren gaat, is mijn ervaring dat je bij publiek staat wat geniet van de muziek. Terwijl bij losse (grote) concerten juist het risico loopt om tussen vervelia's te staan die daar vooral zijn om erbij te zijn en dat te delen met hun vriendjes thuis.
Jij bent duidelijk nog niet op Pinkpop geweest 😉
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
Jij bent duidelijk nog niet op Pinkpop geweest 😉
Jawel, één keer! In 2014 een dagje voor de Stones (en Epica). Prima dag gehad toen! Stond niet eens heel ver van voor bij de Stones, maar toch erg fijn volk om me heen, waarvan de meesten (net als ik) bijna alles mee konden zingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Met de aankondiging van Pearl Jam is het toch echt ongelofelijk dat wij Calvin Haris en niet Pearl Jam hebben. Wat is hier in hemelsnaam mis gegaan?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Dat we in de afgelopen 4 jaar al 2x Pearl Jam hebben gehad. Er is zoiets als te veel van het goede

Ja, liever ook wat anders hoor. Maar niet als dat andere Calvin Harris is als headliner (was gaaf geweest na de headliner)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • piep