Pinkpop 2024

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Ik probeer vooral de verwachtingen wat te milderen. Want ineens gaat het hier over AC/DC, Metallica en een festival exclusive van Queen + Adam Lambert. Terwijl we beiden goed weten dat we in een meer realistische hoek moeten gaan zoeken.
Daarin ben ik het met je eens. Ik ben mezelf al op aan het hypen voor weer Metallica of misschien zelfs AC/DC maar zometeen krijgen we een Pinkpop met headliners als Acda en de Munnik of Limp Bizkit. Dat zou een hele zure appel zijn om dan doorheen te bijten...

Verwachtingen altijd laag houden, zo kun je ook niet teleurgesteld worden wanneer de line-up uiteindelijk bekend gemaakt word. Maar goed, dromen mag altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron1617899607

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Volgens mij zijn haar liveoptredens een flinke belevenis. Veel hits (wordt hier altijd als plus genoemd), nog nooit gestaan. Ik denk ook een echte publiekstrekker.

En relevantie is toch nooit echt een item hier met alle namen die worden genoemd als potentiële (sub)headliners?
Haar grootste hits zijn toch te lang geleden om anno 2024 nog veel kaarten te verschuiven. Is het type act waar veel mensen naar zouden kijken indien ze op de affiche opduikt, maar waar weinig mensen 120 euro voor over hebben. Op Werchter '19 stond ze ook in de tent als alternatief voor The Cure.
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Kan het niet helemaal terugvinden maar waarom verwachten we over 2 weken pas een aankondiging? Niet eerder (of later)?
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Het optreden van Maroon 5 paar jaar geleden liep qua verkoop toch uit op een fiasco?

Kylie Minogue zou ik overigens een hele originele headliner vinden.
Maroon 5 zou vorig jaar Goffertpark staan. Werd verplaatst naar de Ziggo Dome. Ze wilden niet zeggen dat er te weinig kaarten waren verkocht, maar dat was vrij duidelijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Haar grootste hits zijn toch te lang geleden om anno 2024 nog veel kaarten te verschuiven. Is het type act waar veel mensen naar zouden kijken indien ze op de affiche opduikt, maar waar weinig mensen 120 euro voor over hebben. Op Werchter '19 stond ze ook in de tent als alternatief voor The Cure.
Zou ook prima sub kunnen zijn hoor. Maar hits anno nu is toch geen voorwaarde voor boekingen op Pinkpop?
 

Marijn_

Campingartiest
5 nov 2023
58
18
Had het hier gisteren met mijn vriendin over. En wij denken het volgende:

Ofwel ze wachten zo lang omdat ze er zeker van zijn dat ze line-up hebben waarvan mensen uit hun dak gaan en wat het wachten meer dan waard zou zijn.

Óf ze krijgen het allemaal niet geregeld en hebben nog zo weinig (grote) namen dat ze het nog niet durven bekend te maken of gewoonweg meer tijd nodig hebben.

Ik weet niet waar ik meer naar neig. Ergens zie ik het nog wel gebeuren dat ze met een knaller van een line-up komen en dat er gezegd kan worden: "Ah, daarom moesten we wachten, worth it". En ergens zie ik ze het ook klaarspelen dadelijk met een line-up op tafel te komen die niet eens kan tippen aan vorige edities of andere festivals dit jaar. Subjectief natuurlijk, maar toch.

Time will tell, maar ongeduld is er zeker.
het zou me oprecht niet verbazen als ze opeens met namen als AC/DC - U2 - Beyoncé komen haha. (qua grootte niet qua logica met tourschema's enzo).

Want ik denk nog steeds dat Pinkpop wel tot de grootste festivals ter wereld hoort en dat artiesten wel graag komen?
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Daarin ben ik het met je eens. Ik ben mezelf al op aan het hypen voor weer Metallica of misschien zelfs AC/DC maar zometeen krijgen we een Pinkpop met headliners als Acda en de Munnik of Limp Bizkit. Dat zou een hele zure appel zijn om dan doorheen te bijten...

Verwachtingen altijd laag houden, zo kun je ook niet teleurgesteld worden wanneer de line-up uiteindelijk bekend gemaakt word. Maar goed, dromen mag altijd.
Ik sta voor best veel open, maar als je een van die twee namen als headliner boekt, kun je beter de tent sluiten haha.
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Want ik denk nog steeds dat Pinkpop wel tot de grootste festivals ter wereld hoort en dat artiesten wel graag komen?
Eens, maar als je het over bands als AC/DC en Metallica hebt vraag ik me af waaraan zij de voorkeur geven als ze moesten kiezen. Hellfest en Graspop, de echte rock- en metal festivals of Pinkpop, die erom bekend staan een mengelmoes te zijn van verschillende genres, althans de laatste paar jaren.

2022 line-up is mooi voorbeeld. Op 1 dag Froukje, Floor Jansen, Twenty One Pilots, Nothing but Thieves, Danny Vera, Nightwish en Metallica (om er maar een paar te noemen)? Denk niet dat je zo'n line-up snel terugziet op een ander festival. Misschien Werchter, maar dat vind ik qua formaat niet perse te vergelijken met Pinkpop.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Ja, de kamertemperatuur zoals die gemiddeld was toen deze vuistregel werd verzonnen. Dat is heel wat anders dan de gemiddelde kamertemperatuur van tegenwoordig. Laat die cliché vuistregels lekker achterwege en koel je rode wijn kort van tevoren zodat je geen lauwe merlot aan het drinken bent.
Rode wijn wordt geserveerd tussen de 14 en 18 graden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik gooi hem er ook nog maar eens in, U2 komt ook nog met een Tour toch? Misschien toch mogelijk nu met de drummer van Krezip?

Wat kunnen we nu zeker weten uitsluiten die niet komen? En dan bedoel ik niet kwa grote, maar wat kwa datum niet kan/past of die niet Touren?
FF niet, Springsteen (waarschijnlijk niet) , Rammstein niet, en verder ben ik het even kwijt.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Rode wijn wordt geserveerd tussen de 14 en 18 graden.
Klopt op een enkele druiven soort na bijvoorbeeld een Pinot Noir dan die worden iets gekoeld gedronken.

En witte wijn tussen de 12 en de 7 afhankelijk van de druivensoort, maar doorgaans wordt witte wijn geserveerd tussen de 10 en de 7 graden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik gooi hem er ook nog maar eens in, U2 komt ook nog met een Tour toch? Misschien toch mogelijk nu met de drummer van Krezip?

Wat kunnen we nu zeker weten uitsluiten die niet komen? En dan bedoel ik niet kwa grote, maar wat kwa datum niet kan/past of die niet Touren?
FF niet, Springsteen (waarschijnlijk niet) , Rammstein niet, en verder ben ik het even kwijt.
U2 tourt in Vegas tot begin volgend jaar. Daarna nemen ze pauze en pas als Larry hersteld is gaan ze opnieuw op tour.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Ik blijf erbij dat je geen enkele artiest uit kunt sluiten op basis van ze zijn te groot voor Pinkpop.
Mijns inziens waren/zijn The Rolling Stones ook te groot voor Pinkpop. Toch hebben ze er gestaan.
Bruce Springsteen deed geen festivals. Toch werd hij ooit enthousiast gemaakt voor Pinkpop en beviel hem dat ontzettend goed.

Dus een AC/DC of U2 te groot... Nee alles is mogelijk als iets in een tourschema past. Laten we af en toe toch wishful thinking er in houden die echt wel mogelijk kan zijn, hoe moeilijk dan ook.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik blijf erbij dat je geen enkele artiest uit kunt sluiten op basis van ze zijn te groot voor Pinkpop.
Mijns inziens waren/zijn The Rolling Stones ook te groot voor Pinkpop. Toch hebben ze er gestaan.
Bruce Springsteen deed geen festivals. Toch werd hij ooit enthousiast gemaakt voor Pinkpop en beviel hem dat ontzettend goed.

Dus een AC/DC of U2 te groot... Nee alles is mogelijk als iets in een tourschema past. Laten we af en toe toch wishful thinking er in houden die echt wel mogelijk kan zijn, hoe moeilijk dan ook.
Nou ja alles is mogelijk, dat is wel optimistisch hoor. Als AC/DC of U2 een stadiontour gaan doen met bijbehorende productie, dan is de kans op een festivaloptreden toch meteen nihil? Ook al past het qua data.

Gun iedereen mooie headliners hoor. Het gaat hier momenteel wel als een achtbaan in dit forum. Van "Oh god niemand is beschikbaar voor pinkpop" tot "misschien wel U2 of AC/DC". Ook meteen het mooie van dit topic hoor. Die 300 pagina's zonder ook maar één aankondiging liggen binnen bereik.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik blijf erbij dat je geen enkele artiest uit kunt sluiten op basis van ze zijn te groot voor Pinkpop.
Mijns inziens waren/zijn The Rolling Stones ook te groot voor Pinkpop. Toch hebben ze er gestaan.
Bruce Springsteen deed geen festivals. Toch werd hij ooit enthousiast gemaakt voor Pinkpop en beviel hem dat ontzettend goed.

Dus een AC/DC of U2 te groot... Nee alles is mogelijk als iets in een tourschema past. Laten we af en toe toch wishful thinking er in houden die echt wel mogelijk kan zijn, hoe moeilijk dan ook.

zonder wishful thinking zouden we ook nooit zoveel pagina's volgekladderd krijgen. beetje optimisme houdt zo'n forum levendig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Nou ja alles is mogelijk, dat is wel optimistisch hoor. Als AC/DC of U2 een stadiontour gaan doen met bijbehorende productie, dan is de kans op een festivaloptreden toch meteen nihil? Ook al past het qua data.

Gun iedereen mooie headliners hoor. Het gaat hier momenteel wel als een achtbaan in dit forum. Van "Oh god niemand is beschikbaar voor pinkpop" tot "misschien wel U2 of AC/DC". Ook meteen het mooie van dit topic hoor. Die 300 pagina's zonder ook maar één aankondiging liggen binnen bereik.
Shit. Duurt het nog 33 pagina's tot we een naam hebben?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken