Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik snap niet zo goed waarom een band die vooral bekend is van covers opeens headliner kan zijn op een festival. En hun laatste album was nu ook niet perse denderend?

😌Mocht Maneskin headliner op Pinkpop zijn omdat ze Green Day zijn misgelopen….tja…
Staan niet vooral bekend om covers toch? Ik ken alleen Beggin als cover van ze maar ben ook niet heel bekend met hun werk.

Toch liever Maneskin dan Green Day imo. Samen met een mooie sterke sub en twee andere sterke headliners. Het wordt eens tijd voor vernieuwing aan de bovenkant.

Aan Green Day mist Pinkpop imo echt niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Staan niet alleen bekend om covers toch?

En liever Maneskin dan Green Day imo. Samen met een mooie sterke sub en twee andere sterke headliners. Het wordt eens tijd voor vernieuwing aan de bovenkant.
Noem mij vijf bekende iconische nummers van Maneskin. Het mogen geen covers zijn.

Vernieuwing kan je ook doen met SZA, Dua Lipa, Kendrick Lamar, dj x post Malone , dj x Travis Scott , Rosalia , Fred Again…

Wat meer kwaliteit injectie.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik ken ook geen vijf iconische nummers van Green Day haha.

En ik zie de namen die jij noemt (minus Travis Scott) ook liever dan Maneskin, maar ik zie los van mijn eigen smaak tegelijkertijd dan ook wel weer liever in 2024 Maneskin of Nothing But Thieves als headliner dan Green Day of nu alweer Pearl Jam of Metallica.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Noem mij vijf bekende iconische nummers van Maneskin. Het mogen geen covers zijn.

Vernieuwing kan je ook doen met SZA, Dua Lipa, Kendrick Lamar, dj x post Malone , dj x Travis Scott , Rosalia , Fred Again…

Wat meer kwaliteit injectie.
Supermodel, Mama mia, Zitte e buoni en the loniest (de vijfde moet je me vergeven). Maar deze zijn veel op de radio te horen geweest. Jonge rockband die naar een headliner positie groeit. Hoeft SZA, Dua Lipa etc toch niet in de weg te zitten?

En kwaliteit injectie. Het is niet de meest moeilijke muziek of spannend oid. Maar het slaat wel goed aan bij de jeugd en zal (als ze zo doorgaan) veel kaarten verschuiven. We moeten niet doen alsof dit soort bands niet meer op Pinkpop mogen staan wegens kwaliteitsgebrek
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.042
Ik ken ook geen vijf iconische nummers van Green Day haha.

En ik zie de namen die jij noemt (minus Travis Scott) ook liever dan Maneskin, maar ik zie los van mijn eigen smaak tegelijkertijd dan ook wel weer liever in 2024 Maneskin of Nothing But Thieves als headliner dan Green Day of nu alweer Pearl Jam of Metallica.
Alwéér Nothing but thieves? 😅
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik ken ook geen vijf iconische nummers van Green Day haha.

En ik zie de namen die jij noemt (minus Travis Scott) ook liever dan Maneskin, maar ik zie los van mijn eigen smaak tegelijkertijd dan ook wel weer liever in 2024 Maneskin of Nothing But Thieves als headliner dan Green Day of nu alweer Pearl Jam of Metallica.
American Idiot
Basket Case
Boulevard Of Broken Dreams
Wake Me Up When September Ends
Holiday
When I Come Around

Dit noem ik iconische nummers . Nummers die bijna iedereen wel kent inmiddels als je ze hoort. En mee kan zingen. Typisch Pinkpop publiek dus.

En voor een Pearl Jam…

Even Flow
Alive
Black
Jeremy
Daughter

Ik begrijp dat Maneskin je smaak niet is. En begrijp ook helemaal wat je zegt. Maar ik vraag me vooral af of een Maneskin echt veel tickefs gaat verkopen als headliner. Ik betwijfel dat heel erg namelijk.

Veel jonge fans naar de ziggo dome show toen. Gaan die een dagticket en reis naar Landgraaf wagen voor enkel en alleen Maneskin?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Jawel toch? Ik denk dat er meer mensen wel 5 iconische GD nummers kunnen noemen dan niet. En dan ben jij toch iemand die veel met muziek bezig is, dus die 5 moeten wel lukken ;)
Ik kom oprecht niet verder dan American Idiot, Wake Me Up When September Ends en Broken Boulevard op het moment haha. Moet eerlijk zeggen dat ik die band ook compleet uit het oog ben verloren na mijn tienerjaren.

Veel jonge fans naar de ziggo dome show toen. Gaan die een dagticket en reis naar Landgraaf wagen voor enkel en alleen Maneskin?

Grote kans lijkt me ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
😂😂Ik denk dat mijn haat naar Maneskin ontstaan is na de songfestival finale. Waarbij er stemmen massaal niet waren meegeteld en een Zwitserland en Frankrijk het veel meer verdiende.


Van het snuiven in de zaal waar miljoenen kijkers naar keken tot sommige uitspraken. De band voelt nep. En de rock al helemaal.


Maar ja ze kunnen helaas headliner zijn.
Mijn mening over Maneskin is duidelijk en zal erover stoppen. Maar @Timmetje helemaal gelijk dat ze die status nu wel al hebben in sommige opzichten.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.560
4.478
😂😂Ik denk dat mijn haat naar Maneskin ontstaan is na de songfestival finale. Waarbij er stemmen massaal niet waren meegeteld en een Zwitserland en Frankrijk het veel meer verdiende.


Van het snuiven in de zaal waar miljoenen kijkers naar keken tot sommige uitspraken. De band voelt nep. En de rock al helemaal.



Maar ja ze kunnen helaas headliner zijn
1. Subjectief
2. Was niets van aan
3. Ik vind het ook kutmuziek, maar die gaan gwn headlinen. Genoeg gekke fans, die enkel daarvoor tickets kopen
 

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
46
31
Wss wordt dit 1 van de meest slechte pinkpop line up van afgelopen jaren. Mochten rammstein en/of muse op t affice verschijnen dan is het nog te doen, anders is dit in mijn ogen een 2e rangs lineup. Voor de echte popliefhebber wel een stuk leuker als edje en dua komen.

Greenday, leuk en aardig. maar is daar nog veel animo voor? was t sportpark groningen uitverkocht vorig jaar(?) of?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dat denk ik dus ook. Het lijkt me dus geen heel goed idee.

Vraag me wel af, wat is het concrete verschil tussen dit en een early-bird systeem wat je weleens ziet?
Ik feite is er geen verschil. 10% en ongeveer de helft van de weekend kaarten is gewoon erg overdreven.

De belangrijkste reden om early birds te verkopen is om eerder inkomende cash te realiseren voor de financiering van de kosten in de periode na de afsluiting van het festival tot en met de voorverkoop. ik verwacht dat er flinke aanbetalingen nodig zijn bij het boeken van een grote headliner.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Supermodel, Mama mia, Zitte e buoni en the loniest (de vijfde moet je me vergeven). Maar deze zijn veel op de radio te horen geweest. Jonge rockband die naar een headliner positie groeit. Hoeft SZA, Dua Lipa etc toch niet in de weg te zitten?

En kwaliteit injectie. Het is niet de meest moeilijke muziek of spannend oid. Maar het slaat wel goed aan bij de jeugd en zal (als ze zo doorgaan) veel kaarten verschuiven. We moeten niet doen alsof dit soort bands niet meer op Pinkpop mogen staan wegens kwaliteitsgebrek
Ik zie heel vaak de naam SZA staan maar dat is toch al helemaal geen headliner. Mainstream radio hoor je haar nooit. Oude garde kent haar niet dus hoe kom je erbij om dat een headliner te noemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik zie heel vaak de naam SZA staan maar dat is toch al helemaal geen headliner. Mainstream radio hoor je haar nooit. Oude garde kent haar niet dus hoe kom je erbij om dat een headliner te noemen.
Verkocht zonder moeite twee Ziggo Domes uit.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Ik zie heel vaak de naam SZA staan maar dat is toch al helemaal geen headliner. Mainstream radio hoor je haar nooit. Oude garde kent haar niet dus hoe kom je erbij om dat een headliner te noemen.
Verkoopcijfers. Maargoed, ik zie het ze ook nooit doen hoor, eerder DTRH. Maar een act downgraden die volgens jou weinig op de radio komt (kan ik me niks bij voorstellen, ga het zo eens opzoeken want luister geen radio) is ook een beetje lame.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Verkoopcijfers. Maargoed, ik zie het ze ook nooit doen hoor, eerder DTRH. Maar een act downgraden die volgens jou weinig op de radio komt (kan ik me niks bij voorstellen, ga het zo eens opzoeken want luister geen radio) is ook een beetje lame.
Denk dat het wel een hele specifieke groep is die inderdaad miss de Ziggo uitverkoop maar niet gaat zorgen voor een succesvolle dag bij Pinkpop. Denk ook dat een Ed Sheeran of Dua Lipa veelal verstandiger is aangezien de gemiddelde Nederlander daar op zijn minst 4-5 nummers van kent
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken