Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
goh, wat een positieve insteek weer hier

Spongebob Squarepants Rainbow GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Met FF, Green Day, Pearl Jam, Muse weet je dat je goed verkoopt. PJ stond er vorig jaar nog, dus zou wat erg snel zijn. Een van de andere 3 lijkt me wel een zekerheid, al is de vraag of Muse wel wilt..

Billie Eilish lijkt voor de hand te liggen, zoals gewoonlijk weer 2 of 3 jaar te laat voor Pinkpop..

Harry Styles zou een dag (en een bulk van de weekendkaarten) zo wegsnoepen. Denk dat ie nog even geen festivals gaat doen.

Nogmaals, de mogelijk redding is tot 1 uur doorgaan, en een co-headliner doen op Noord-Zuid, wat er nu perfect zou passen.

NBT/Volbeat
Prodigy/Chemical Brothers of Underworld
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.043
Maar op zich kan ik het van beide kanten wel waarderen. Dennis is wel een bezoeker die elk festival zich zou wensen.
Maar tegelijkertijd is het inderdaad wel spannend waar Pinkpop de komende jaren heen gaat, als inderdaad het poultje ouderwetse headliners opdroogt. Ik denk namelijk ook dat er daadwerkelijk een groot deel van het publiek deze headliners blijft verwachten en moeite zal hebben met transitie naar nieuwe bands. Echter liggen de nieuwe rockbands die grote zalen uitverkopen niet voor het oprapen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Er is inderdaad best een aardige lijst aan acts samen te stellen die in een co-headliner constructie perfect (ruim) 1,5 uur kunnen spelen...
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Gewoon hopen op RATM he. Is zowel het kamp 'wij willen old school rocken op een grote weinig risicovolle headliner' als het kamp 'wij willen niet iets uit dezelfde recyclagebak' tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gewoon hopen op RATM he. Is zowel het kamp 'wij willen old school rocken op een grote weinig risicovolle headliner' als het kamp 'wij willen niet iets uit dezelfde recyclagebak' tevreden.
die hoop heb ik inmiddels opgegeven...

stel ze touren weer, alleen maar mooi mee genomen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
Er is inderdaad best een aardige lijst aan acts samen te stellen die in een co-headliner constructie perfect (ruim) 1,5 uur kunnen spelen...
Absoluut, maar dat is dit jaar eigenlijk ook wel al n beetje. TWOD, Editors en QOTSA zijn prima co/heads voor Pinkpop.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Absoluut, maar dat is dit jaar eigenlijk ook wel al n beetje. TWOD, Editors en QOTSA zijn prima co/heads voor Pinkpop.
Tjakka!

precies dit!

niets mis met de namen onder de headliners hoor.
en voor daar onder nog eens namen als Black Keys, Niall Horan en The Script... Hollywood Vampires en Disturbed... Machine Gun Kelly, Di-rect, Goldband of One Republic, het kan allemaal je ding niet zijn, maar dit zijn gewoonweg hele goeie namen voor South-stage / North-stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Toch denk ik dat een nbt en volbeat geen 60k of meer tickets verkopen en dan moet je wel echt breed gaan programmeren anders lukt dat niet. Het zullen dan wel meer acts als the killers en florence and the machine. Volbeat kan natuurlijk ook maar nbt zal hoog uit sub moeten zijn hoe goed ik ze ook vind
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Tjakka!

precies dit!

niets mis met de namen onder de headliners hoor.
en voor daar onder nog eens namen als Black Keys, Niall Horan en The Script... Hollywood Vampires en Disturbed... Machine Gun Kelly, Di-rect, Goldband of One Republic, het kan allemaal je ding niet zijn, maar dit zijn gewoonweg hele goeie namen voor South-stage / North-stage.
Denk ook dat het probleem hem meer bij de headliners ligt qua kaartverkoop en dat er onder deze groep namen toch wel erg weinig middel grote namen zijn als je de tent kijkt lijkt dat meer op een stage 4 met een enkele uitschieters
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Absoluut, maar dat is dit jaar eigenlijk ook wel al n beetje. TWOD, Editors en QOTSA zijn prima co/heads voor Pinkpop.
100 procent.

Maar zet dan niet Robbie Wiliams in combi met QOTSA...
Zet dan niet Machine Gun Kelly in combi met RHCP
Zet dan niet Editors in combi met Pink.
Toch?

Daar vallen wel wat betere combinaties te maken (die beter verkopen)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
QOTSA, TWOD en Editors op 1 dag (met Brutus, Altin Gün, The Black Keys en Robin Kester) zou echt een fantastische dag zijn. Zelfs als TWOD dan headliner is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Denk ook dat het probleem hem meer bij de headliners ligt qua kaartverkoop en dat er onder deze groep namen toch wel erg weinig middel grote namen zijn als je de tent kijkt lijkt dat meer op een stage 4 met een enkele uitschieters
ik heb meer verwijten naar de ticketprijs en de andere opties tijdens/rond het Pinkpop weekend...
ik denk dat dat meer mensen tegenhoudt, P!nk zou normaal een Malieveld uitverkopen, Williams normaal 3 Ziggo's en RHCP normaal Goffertpark.

misschien voor aankomend jaar nog een paar weekjes eerder de verkoop starten, zeker voordat grote concerten de kop opsteken en mensen al veel geld uitgegeven hebben.
maar goed, zoals Trommelen ook zei "Maar Pinkpop is, op af en toe een dag na, nog nooit uitverkocht geweest. Hoe dat kan? De urgentie is er niet echt."
Wat wil je dan... tevreden zijn met < 60.000 of alles uit de kast halen om > 70.000 op het veld te krijgen...?
100 procent.

Maar zet dan niet Robbie Wiliams in combi met QOTSA...
Zet dan niet Machine Gun Kelly in combi met RHCP
Zet dan niet Editors in combi met Pink.
Toch?

Daar vallen wel wat betere combinaties te maken (die beter verkopen)
kweste van smaak denk ik.
daarbij is het doordat Pinkpop wat tussen pop en rock en nog wat genres acteert, wel des pinkpops om niet een gelijk genre langs elkaar te leggen.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Wanneer ik vrienden vertel dat ik weer eens naar Pinkpop ga dit jaar, zijn ze verbaasd 'wist niet dat je een Robbie Wiliams / Pink fan was'

Ik ga wel kijken (nu ik er toch ben), maar voor mij gaven de namen eronder op de affiche voor mij de doorslag om weer een keertje terug te keren. Ik denk dat behoorlijk wat namen geen bel doet rinkelen bij een bepaalde groep mensen.

Ik heb er in ieder geval zin in 😄 Is het te vroeg om al over het weer te praten? 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: 3 biertjes en een koffie

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
ik heb meer verwijten naar de ticketprijs en de andere opties tijdens/rond het Pinkpop weekend...
ik denk dat dat meer mensen tegenhoudt, P!nk zou normaal een Malieveld uitverkopen, Williams normaal 3 Ziggo's en RHCP normaal Goffertpark.

misschien voor aankomend jaar nog een paar weekjes eerder de verkoop starten, zeker voordat grote concerten de kop opsteken en mensen al veel geld uitgegeven hebben.
maar goed, zoals Trommelen ook zei "Maar Pinkpop is, op af en toe een dag na, nog nooit uitverkocht geweest. Hoe dat kan? De urgentie is er niet echt."
Wat wil je dan... tevreden zijn met < 60.000 of alles uit de kast halen om > 70.000 op het veld te krijgen...?

kweste van smaak denk ik.
daarbij is het doordat Pinkpop wat tussen pop en rock en nog wat genres acteert, wel des pinkpops om niet een gelijk genre langs elkaar te leggen.

En dan ga je die dag dus niet uitverkopen. Hoeveel mensen zijn 'fan' van QOTSA en Pink? Dan kan je toch veel beter RHCP, AM, Volbeat iets in die categorie er achter zetten. Dát zijn co-heads
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
En dan ga je die dag dus niet uitverkopen. Hoeveel mensen zijn 'fan' van QOTSA en Pink? Dan kan je toch veel beter RHCP, AM, Volbeat iets in die categorie er achter zetten. Dát zijn co-heads
je weet zelf wel dat Pinkpop dat niet doet.
ze zullen eerder kiezen voor een headliner met genre X en net daar onder een second headliner met genre Y.
met als gedachte dat je 2 grote publiektrekkers hebt staan voor fans X en fans Y.
zo zie ik dat normaal elk jaar, ik denk dat dat beeld met podium Zuid en Noord naar elkaar toe dat ook veel meer tot zijn recht gaat komen voor de toekomst! Helemaal als er settijden aan komen te hangen die beide podiumafsluiters een 'headliner' maken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken