leuka analyse verder.
Ik denk dat het ook niet onverstandig om te kijken bij acts die tourplannen gehad zouden kunnen hebben in 2021/2022 en wellicht zijn doorgeschoven naar 2023. Daarnaast de album release van de grote stadion acts in komende maanden. Waarmee ik wederom verwacht dat er weer voldoende acts touren om headliner spots op te vullen.
Daarbij denk ik dat er ook niet meer gekeken moet worden naar acts die in 2020 tourplannen hadden aangekondigd, die plannen zijn voor grootste deel al opgelost. Acts die die tours (zoals tourplannen, of nieuwe albumtours) nog niet hebben ingelost inmiddels, zijn absoluut kanshebbers in 2023. Daarbij zijn er acts waarvan we al kunnen verwachten dat ze tours doortrekken in 2023. Een act die tot 2022 Nederland overgeslagen hebben worden ook imo gezien als kanshebber, Muse bijvoorbeeld.
Namen die vooral bij mij op komen, door verwachte tourplannen of albumrelease waar nog een tour aan hangt:
Beyonce, Muse, RATM, U2, The Weeknd, Roger Waters, Harry Styles, Taylor Swift, McCartney, Foo Fighters, Neil Young zijn oa namen in die catagories.
Ook acts zaal/veld shows gehad hebben in 2022 kunnen best een festivalshow doen als ze de tour doortrekken in 2023, maar de kans is kleiner door het overige aanbod lijkt mij. Al niet geheel onmogelijk:
Stones, Rammstein, Coldplay, GnR, Billie Eilish, Green Day, Iron Maiden, RHCP
Daarbij denk ik niet dat Pinkpop gaat teruggrijpen naar acts die op de cancel edities stonden van 2020/2021 maar al vooruitkijken naar 2023 bij de boekingen, Dus Malone, GnR, RHCP, verwacht ik niet zo snel retour op het affiche in 2023.... maar goed, ik kan er overal goed naast zitten