Pinkpop 2023

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Als Muse hun nieuwste werk achterwege laat en teruggrijpt naar de origin (no pun intended) krijg je een onversneden rock show van anderhalf uur en een terechte afsluiter van een festivaldag. Alleen sinds 2010 is het beginnen bergafgaan met die band en zeker de laatste worpen trekken op geen ******.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
even terug komen op Rammstein...
er was kort geleden een tourschema "gelekt" voor 2023 die de band later op eigen sociale media als fake bestempelde.
maar, waar rook is... is Rammstein ?

naar mijn weten, was de lijst als zodanig dat er geen NL datum in stond.
2 maal Brussel eind juni. Maar paste de slotdag van Pinkpop uitstekend tussen de 16e juni in Glasgow en de 21e Londen.

Ik denk dat dat een ding is om mee rekening te houden.
dat is sowieso niets om rekening mee te houden....
dat podium staat niet op 2 uurtjes.
het zullen stadions zijn of niet voor Rammstein.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
wat Rammstein betreft, ze hoeven natuurlijk niet dat hele podium mee te nemen naar een festivalshow. Maar slechts de show te geven op het reeds staande (festival)podium met achtergrondschermen en de nodige verlichting, vuurwerk en vlammen. Daar is in principe een aanpassing voor te maken. Nog enkele elementen mee nemen om in de rigging te hangen boven de stage, nou... lijkt me best mogelijk.

Denk de achtergrond even weg, dan is dit best aan te passen voor festival-shows.

1656064014344.png
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
wat Rammstein betreft, ze hoeven natuurlijk niet dat hele podium mee te nemen naar een festivalshow. Maar slechts de show te geven op het reeds staande (festival)podium met achtergrondschermen en de nodige verlichting, vuurwerk en vlammen. Daar is in principe een aanpassing voor te maken. Nog enkele elementen mee nemen om in de rigging te hangen boven de stage, nou... lijkt me best mogelijk.

Denk de achtergrond even weg, dan is dit best aan te passen voor festival-shows.

Bekijk bijlage 2036

Het zal best aan te passen zijn, maar willen ze dat ook? Verwacht het niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
372
202
wat Rammstein betreft, ze hoeven natuurlijk niet dat hele podium mee te nemen naar een festivalshow. Maar slechts de show te geven op het reeds staande (festival)podium met achtergrondschermen en de nodige verlichting, vuurwerk en vlammen. Daar is in principe een aanpassing voor te maken. Nog enkele elementen mee nemen om in de rigging te hangen boven de stage, nou... lijkt me best mogelijk.

Denk de achtergrond even weg, dan is dit best aan te passen voor festival-shows.

Bekijk bijlage 2036
Metallica had ook wat vuur meegenomen... dus moet voor Rammstein ook lukken. Maar wanneer verwacht jij een eerste naam? November ergens?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maar wanneer verwacht jij een eerste naam? November ergens?
29 april 2022, Madoux ;)

maar denk dat je eerste headliner bedoelen zal he?
dat is nog bezien, kan pas november zijn. Maar zou ook zomaar kunnen dat er tours zijn die aangekondigd gaan worden voor 2023, dat een festival er op korte termijn niet meer onderuit gaat komen om het nieuws te brengen.

(vind ook wel knap dat TW nog op de bovenlip blijft bijten zonder met nieuws te komen, kan me voorstellen dat het bij Schueremans op kantoor prima stemming is)
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik had hem al in de 2022 genoemd, maar ik denk dat mumford and sons ook wel weer op tour gaat
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Als Muse hun nieuwste werk achterwege laat en teruggrijpt naar de origin (no pun intended) krijg je een onversneden rock show van anderhalf uur en een terechte afsluiter van een festivaldag. Alleen sinds 2010 is het beginnen bergafgaan met die band en zeker de laatste worpen trekken op geen ******.

Is natuurlijk ook persoonlijk. Ik vind het oude werk van Muse heerlijk (toen ook fan geworden), maar vind het juist ook gaaf dat elk album weer anders is kan van eigenlijk alle albums erg genieten. Ze mogen van mij dus zeker lekker veel nieuw werk spelen.
Hoewel ik erg genoten heb van de Pearl Jam show, vind ik het dan juist jammer dat er zo weinig nieuw werk gespeeld word. De oude ken ik nu wel :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Is natuurlijk ook persoonlijk. Ik vind het oude werk van Muse heerlijk (toen ook fan geworden), maar vind het juist ook gaaf dat elk album weer anders is kan van eigenlijk alle albums erg genieten. Ze mogen van mij dus zeker lekker veel nieuw werk spelen.
Hoewel ik erg genoten heb van de Pearl Jam show, vind ik het dan juist jammer dat er zo weinig nieuw werk gespeeld word. De oude ken ik nu wel :)
Dat is wel het mooiste. Maar dan moet je dat nieuwe werk inderdaad wel te pruimen vinden ;)
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
wat Rammstein betreft, ze hoeven natuurlijk niet dat hele podium mee te nemen naar een festivalshow. Maar slechts de show te geven op het reeds staande (festival)podium met achtergrondschermen en de nodige verlichting, vuurwerk en vlammen. Daar is in principe een aanpassing voor te maken. Nog enkele elementen mee nemen om in de rigging te hangen boven de stage, nou... lijkt me best mogelijk.

Denk de achtergrond even weg, dan is dit best aan te passen voor festival-shows.

Bekijk bijlage 2036
uiteraard is alles aan te passen, maar rammstein is niet zo voor aanpassingen.

ze gaan hun waanzinnig duur podium even ditchen voor een ONE OFF show in pinkpop.
love to see it, maar gaat no way gebeuren hoor Dennis.

enige dat het kan gebeuren is als er een festival run van rammstein aankomt en dat denk ik niet.
waarom zouden ze
ze verkopen hier vlot oostende 2x uit 50.000 tickets per avond op hun eentje...

en hoe meer rammstein hoe beter hoor voor mij. Het mag he.
maar ik acht de kans zeer zeer miniem.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
uiteraard is alles aan te passen, maar rammstein is niet zo voor aanpassingen.

ze gaan hun waanzinnig duur podium even ditchen voor een ONE OFF show in pinkpop.
love to see it, maar gaat no way gebeuren hoor Dennis.

enige dat het kan gebeuren is als er een festival run van rammstein aankomt en dat denk ik niet.
waarom zouden ze
ze verkopen hier vlot oostende 2x uit 50.000 tickets per avond op hun eentje...

en hoe meer rammstein hoe beter hoor voor mij. Het mag he.
maar ik acht de kans zeer zeer miniem.
Ik zie het ook niet gebeuren dat Rammstein volgend jaar ineens weer festivals gaat doen.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
ik denk de zaterdag en de zondag omdraaien en dan heb je denk ik een een goede kans...
Dan heb je twee keer rock/metal. Denk dat je dan anders zou moeten doen, meer een verdeling van genres:
Vrijdag: Muse of RHCP
Zaterdag: Lady Gaga of Beyoncé
Zondag: Harry Styles of P!nk

Misschien dat er dan meer mensen interesse in Pinkpop krijgen, dat je meer mensen verdeeld lijkt mij. Rammstein overigens hebben zo'n immens groot podium dat al eerder genoemd is, dat ik denk dat ze niet gaan komen. Liever wel natuurlijk
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
wat Rammstein betreft, ze hoeven natuurlijk niet dat hele podium mee te nemen naar een festivalshow. Maar slechts de show te geven op het reeds staande (festival)podium met achtergrondschermen en de nodige verlichting, vuurwerk en vlammen. Daar is in principe een aanpassing voor te maken. Nog enkele elementen mee nemen om in de rigging te hangen boven de stage, nou... lijkt me best mogelijk.

Denk de achtergrond even weg, dan is dit best aan te passen voor festival-shows.

Bekijk bijlage 2036
Dat zou betekenen dat ze speciaal voor Pinkpop een festivalversie van hun podium gaan creëren. Het is nu ook niet dat er zo'n bijzondere band tussen Pinkpop en Rammstein is he?

Daarnaast lijkt iedereen te vergeten dat Rammstein tegenwoordig weigert samen te werken met Live Nation. Dan gaat MOJO niet ineens een festival exclusive binnenhalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Jonah_2005

Nieuw lid
23 jun 2022
2
1
Dan heb je twee keer rock/metal. Denk dat je dan anders zou moeten doen, meer een verdeling van genres:
Vrijdag: Muse of RHCP
Zaterdag: Lady Gaga of Beyoncé
Zondag: Harry Styles of P!nk

Misschien dat er dan meer mensen interesse in Pinkpop krijgen, dat je meer mensen verdeeld lijkt mij. Rammstein overigens hebben zo'n immens groot podium dat al eerder genoemd is, dat ik denk dat ze niet gaan komen. Liever wel natuurlijk
Daarom dacht ik ook
Vrijdag: metal
Zaterdag: pop
Zondag: rock
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken