hopelijk zien we dat deze week.
ik denk dat Pinkpop een NL-vervanger op de vrijdag zet, lijkt me relatief korte periode om nog met tourschema's van internationale te schuiven (die zitten al behoorlijk stacked). Een NL-act aankondigen toch relatief short notice lijkt me vrij aannemelijk.
Op zondag hebben ze iets achter gehouden, gok ik... Of het is de nog altijd de vervanger van QOTSA (die cancel zal ook al vanaf januari bekend zijn bij de organisatie, oa door de Bright Eyes tour van Jon Theodore), als we er van uit gaan dat Volbeat sowieso al geboekt was en dus theoretisch enkel als vervanger is genoemd op papier, hoeft er daarbij nog niet eens een hoge spot vrij te zijn op zondag. Ik denk ook niet dat uit de latere aankondiging Navarone, Rare Americans en W.H. Lung een "vervanger" zijn. imo zijn er twee mogelijkheden, Pinkpop heeft voor zondag 1 act sowieso achtergehouden, of, Pinkpop is sinds januari alsnog op zoek naar een vervanger.
Dus mijn theorie is eigenlijk dat als er voor zondag een vervangende act gezocht zou zijn, deze inmiddels wel bekend gemaakt is/was... Waardoor ik toch blijf hangen op één act die is achtergehouden, misschien wel voor een 'beetje' speciale aankondiging met een 51ste editie sausje er over (misschien wel één act die eigenlijk al lobbyen was voor de 50ste editie?)