Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
398
302
Voor mij met stip op 1 de vrijdag. Wat een geweldige dag is dat. Hoop dat ik niet al te veel overlap heb met Metallica, Nightwish, TOP, Nothing but thieves en Smash into pieces die ik graag wil zien.

Op 2 de zondag en dan de zaterdag
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ik hou toch nog een scheef oog op Rudeboy...

http://www.dekettingzaag.nl/stiekem-in-dbs-urban-dance-squad/

quote: “Vanavond (was zondag 27 februari) spelen DJ DNA en Rudeboy in dB’s met een nieuwe band oud Urban Dance Squad repertoire. Het is een ‘geheime’ try-out die later dit jaar naar de grote zalen en festivals gaat.” Zo luidde de tip.

(edit : NL clubtour gaat november worden fyi ;) )
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
The Stones komen met een aankondiging....Landgraaf als alternatief voor Bruce zal niet erg realistisch zijn lijkt me ? :)
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Gezien het feit dat de Stones gewoon een complete EU-tour aankondigen, geeft mij de hoop dat de grote jongens (PJ, Metallica, etc.) hun EU-tour ook niet cancelen i.v.m. Oekraïne-Rusland perikelen. Daar was ik in het begin toch een beetje bang voor. Daarnaast gaan alle corona-regels eraf binnenkort, kortom: ik zie het zonnig in voor een mooie editie van Pinkpop!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Gezien het feit dat de Stones gewoon een complete EU-tour aankondigen, geeft mij de hoop dat de grote jongens (PJ, Metallica, etc.) hun EU-tour ook niet cancelen i.v.m. Oekraïne-Rusland perikelen. Daar was ik in het begin toch een beetje bang voor. Daarnaast gaan alle corona-regels eraf binnenkort, kortom: ik zie het zonnig in voor een mooie editie van Pinkpop!
Er is hoop!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik heb ook weinig twijfel meer :) Al zijn de Stones natuurlijk wel Europees, geen idee of dat nog veel uitmaakt ten opzichte van Amerikanen.
Als PJ afzegt, kunnen de stones ze mooi vervangen, helemaal geen straf :p
goeie grap... ;)

Stones staan 17 juni in Bern, denk niet dat ze meteen een dag later al een optie zijn. Zo te zien hebben ze overigens telkens minstens 3 dagen tussen de speeldagen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.538
3.061
goeie grap... ;)

Stones staan 17 juni in Bern, denk niet dat ze meteen een dag later al een optie zijn. Zo te zien hebben ze overigens telkens minstens 3 dagen tussen de speeldagen.
En terecht. De mannen moeten eerst 48 uur aan de beademing na een show. Wel jammer dat ze in de galmbak der galmbakken optreden.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
van mij mogen ze zo snel mogelijk de laatste naam en blokkenschema bekend maken met daarbij mis nog wat leuke info.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
aangaande de NL/BE acts ter vergelijking

2022
vrijdag 8 NL / 1 BE
zaterdag 5 NL / 3 BE
zondag 7 NL

totaal 20 NL en 4 BE acts

In 2020 was de bedoeling als reeds aangekondigd 10 NL acts en 2 BE acts
ten opzichte van 2020 dus verdubbeling in acts uit de lage landen. Maar er waren wel nog circa 12 aan te kondigen op dat affiche, waarvan er best nog een aantal NL acts zouden kunnen zijn.

2019
vrijdag 6 NL / 1 BE
zaterdag 6 NL
zondag 4 NL / 1 BE

totaal 16 NL en 2 BE acts

2018

vrijdag 7 NL
zaterdag 3 NL
zondag 6 NL / 2 BE

totaal 16 NL en 2 BE acts


wat eigenlijk opvalt is dat er een vershil van +6 is, NL/BE acts in 2018/2019 (18) tov 2022 (24)
2017 overigens 14 NL acts en geen BE act.
2016 waren er 13 NL acts en 2 BE acts.
2015 14 NL en 4 BE.

er kan wel gezegd worden, dat het aantal acts uit lage landen toe neemt laatste Pinkpop edities.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Moet eerlijk bekennen dat ik niet per jaar helemaal helder heb wat er aan Nederlandse aanwas bestond, maar voor mijn gevoel zijn er vrij recent ook steeds meer interessante Nederlandse artiesten. Dit is ongetwijfeld ook een kwestie van smaak, maar ik vind veel van de Nederlandse namen ook leuk. Wat mij betreft hadden S10 en Goldband daar zelfs nog bij gemogen.

Wellicht ook een ding dat de afgelopen nauwelijks (ook beduidend goedkopere) festivals zijn geweest waar deze namen hadden gestaan,
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
THROWBACK!

8 jaar geleden, 15 maart 2014
de meest bizarre Pinkpop start verkoop ooit!

Rolling Stones Ims GIF by Indianapolis Motor Speedway
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Zojuist een nieuwe tent gekocht. Alle vertrouwen erin dat ik hem in Landgraaf ga gebruiken over 3 maanden!
Bekijk bijlage 1277
overweeg ik ook nog (een andere tent kopen, niet specifiek deze) maar nu 1G ook van de baan is (en al was) staat corona in ieder geval niet meer in de weg... en met dit weer krijg ik nog meer zin! nu die laatste aankondiging nog (een NL dj...) en het blokkenschema aub
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
THROWBACK!

8 jaar geleden, 15 maart 2014
de meest bizarre Pinkpop start verkoop ooit!

Rolling Stones Ims GIF by Indianapolis Motor Speedway
Nog bij mijn vaste verkooppunt in Almelo. Vanaf 5.30. Koffie, tuinstoelen, kladblok meegenomen voor de nummers in de wachtrij. Medewerkers die een uur voor opening de bestellingen opnamen en gelijk begonnen met printen. Wat een toffe en spannende vvk was dat. Gelukkig toen weekendkaarten gescoord voor een memorabel Pinkpop.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
THROWBACK!

8 jaar geleden, 15 maart 2014
de meest bizarre Pinkpop start verkoop ooit!

Rolling Stones Ims GIF by Indianapolis Motor Speedway
Inderdaad!
Ik had toen het geluk 2 weekendkaarten en 2 dagkaarten te kunnen scoren.
De dagkaarten kunnen verkopen via marktplaats.
Niet voor de hoogste bieder. Maar ik heb de mensen die mijn tickets over wilden nemen laten vertellen waarom zij mijn kaart zouden mogen kopen.
Ik heb verhalen binnen gekregen waar ik een boek mee zou kunnen samenstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en RickHuissen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken