Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Solar weekend Roermond start 2 april de verkoop voor de editie van 2021.

Het festival vindt plaats van 29 juli tot en met 1 augustus.

Ik kijk er niet van op als Pinkpop rond die tijd ook met nieuws komt over cancel of de augustus verplaatsing.

Met dan zaterdag 3 april of zaterdag 9 april start verkoop, stel er zou een augustus editie komen

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Ik schrijf DeWolff al voorzichtig met potlood op voor augustus.

Het ontbreken van buitenlandse en met name Amerikaanse acts zou voor Nederlandse artiesten weleens gunstig uit kunnen vallen. Manager Rene Beerens van de Geleense band DeWolff is optimistisch. "Het nieuws is pas net bekend, maar ik denk dat er achter de schermen wel het nodige zal gebeuren de komende tijd. Er staan al wat optredens gepland, maar het ontbreken van buitenlandse fans zou best wel eens goed kunnen uitpakken voor DeWolff. We zijn ook in contact met de Pinkpoporganisatie, dus wie weet", aldus Beerens.
https://www.1limburg.nl/steun-kabinet-festivalwereld-voorzichtig-optimistisch

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Vraag me wel af.

Glastonbury wil een concert/evenement organiseren in september, Rock Werchter wil 'iets' doen. Pinkpop verhuisd mogelijk naar eind augustus. Ik kan me voorstellen dat Roskilde een verplaatsing gaat ondernemen.

Ben echt benieuwd of hier 1 act mee gemoeid gaat. Ik durf niet zo zeer een niet-europese act te noemen, maar de namen Metallica of Red Hot Chili Peppers heb ik stiekem de neiging om te noemen.

Namen die ik eigenlijk wel als mogelijk zie rond die periode rond te gaan langs enkele evenementen en ook in UK al genoemd worden, zoals Bastille, Snow Patrol, Rag'n'Bone Man, Razorlight, The Chemical Brothers. Maar ook Muse of Volbeat zie ik als mogelijkheden. Ik verwacht geen Rammstein bijvoorbeeld, omwille van de productie die ze mee slepen, ik verwacht acts die het op het podium productie minimaal kunnen houden, met licht en groot led-scherm op de achtergrond.

Nederlanse acts die ik als mogelijk zie, Within Temptation, Kensington, Chef’Special, De Staat, My Baby, Danny Vera of bijvoorbeeld Nona.

Nederlandse DJ's als Tiesto, Van Buuren of Garrix bijvoorbeeld.

Ik verwacht eigenlijk niet dat ze met Garden of Love aan de gang gaan of met Stage 4.

Misschien enkel met 2 podia, Noord en Zuid, wellicht met Brightlandstent er bij nog?

Wat verwachten jullie eigelijk, stel er zal augustus/september iets gebeuren? Gokjes?

 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
465
189
Ik ben vooral heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen voor de mensen die tickets gekocht hebben:

1. Gaan ze pinkpop verplaatsen naar augustus zonder grote amerikaanse acts en zeggen dit is pinkpop 2021 tickets moeten hier gebruikt worden.

2. Kom je met een alternatieve versie waarmee je tickets weer doorschuift naar 2022. Dan ben je ook verplicht om de mensen de mogelijkheid op restitutie te moeten bieden. Zeker als de line up gaat afwijken van 2020.

Hoe rockwerchter dit aanpakt verdient geen schoonheids prijs.

 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
465
189
Misschien wishfull thinking maar 3fm heeft een post geplaatst met morgenvroeg 8:10 eerste aankondiging. Zou dit misschien nieuws vanuit het pinkpop kamp zijn????

 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
371
283
Misschien wishfull thinking maar 3fm heeft een post geplaatst met morgenvroeg 8:10 eerste aankondiging. Zou dit misschien nieuws vanuit het pinkpop kamp zijn????
Ha ha was dus de 1e categorie van 3FM awards.

Wat evt verplaatsing naar eind augustus. Komt die datum voor mij ivm vakantie dan, wel slecht uit. Ik zou zeggen verplaats Pinkpop in z’n geheel naar volgend jaar dan kun je een volledig festival met internationale acts doen. Zou als het lukt in augustus een alternatieve Pinkpop doen. Ga er vanuit dat er nog weinig internationale acts van buiten Europa kunnen komen.

Zou dan ook daarvoor een aparte verkoop doen. En gekochte kaartjes van Pinkpop 2020 over te zetten naar 2022. Dit zou ook eerlijker zijn qua prijs met evt minder grote artiesten eind augustus. We gaan het hoe dan ook allemaal zien.

 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Stormzy is net aangekondigd voor Lowlands. Zullen artiesten in augustus/september (als alles door kan gaan) op meerdere festivals staan in 1 land om de agenda toch wat voller te maken. Wat wil ik de optreden van stromzy toch graag op pinkpop zien!

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Stormzy is net aangekondigd voor Lowlands. Zullen artiesten in augustus/september (als alles door kan gaan) op meerdere festivals staan in 1 land om de agenda toch wat voller te maken. Wat wil ik de optreden van stromzy toch graag op pinkpop zien!
wellicht past de Pinkpop datum niet binnen zijn schema, door vrijdag Leeds en zaterdag Reading onder andere?

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Zat mooie namen, maar of ze de oversteek zullen maken, is duidelijk een tweede... Kom maar door met Madness, Peter Hook, Richard Ashcroft, Reef, Fontaines D.C. en Pigs x7.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Zat mooie namen, maar of ze de oversteek zullen maken, is duidelijk een tweede… Kom maar door met Madness, Peter Hook, Richard Ashcroft, Reef, Fontaines D.C. en Pigs x7.
Absoluut! En omdat ik dit jaar wat minder kieskeurig ben ook Royal Blood, Supergrass, Blossoms en The Fratellis. Rag 'n Bone Man is voor Pinkpop light natuurlijk ook een perfecte naam.

Kortom, je kunt hier een best degelijk affiche mee bouwen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106wenteldave wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106
Zat mooie namen, maar of ze de oversteek zullen maken, is duidelijk een tweede… Kom maar door met Madness, Peter Hook, Richard Ashcroft, Reef, Fontaines D.C. en Pigs x7.

Absoluut! En omdat ik dit jaar wat minder kieskeurig ben ook Royal Blood, Supergrass, Blossoms en The Fratellis. Rag ’n Bone Man is voor Pinkpop light natuurlijk ook een perfecte naam.

Kortom, je kunt hier een best degelijk affiche mee bouwen.
Schappelijke prijs ook. €120 voor een weekend, zonder camping. Zou ik er toch best voor over hebben.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434111Joslittel wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434111


https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106wenteldave wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2021-nieuws-en-geruchten/page/68/#post-434106

Zat mooie namen, maar of ze de oversteek zullen maken, is duidelijk een tweede… Kom maar door met Madness, Peter Hook, Richard Ashcroft, Reef, Fontaines D.C. en Pigs x7.

 




Absoluut! En omdat ik dit jaar wat minder kieskeurig ben ook Royal Blood, Supergrass, Blossoms en The Fratellis. Rag ’n Bone Man is voor Pinkpop light natuurlijk ook een perfecte naam.
 
Kortom, je kunt hier een best degelijk affiche mee bouwen.

Schappelijke prijs ook. €120 voor een weekend, zonder camping. Zou ik er toch best voor over hebben.
Ik ook. Een Pinkpop light voor zo'n prijsje + redelijk acceptabel affiche zou ik zeer sterk overwegen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ik zou Royal Blood enorm toejuichen voor Pinkpop fyi

Supergrass en Rag ’n Bone Man stonden op affiche 2020, mogen zeker ook van mij

Echter staat Rag 'n Bone Man ook op Big Festival in UK op de zondag. Zou hij 3 dagen achter elkaar spelen en de vrijdag naar NL komen is dat een optie, maar denk dat het dan Lowlands zal worden week eerder?

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Zat mooie namen, maar of ze de oversteek zullen maken, is duidelijk een tweede… Kom maar door met Madness, Peter Hook, Richard Ashcroft, Reef, Fontaines D.C. en Pigs x7.
En The Streets, die maken er live altijd een feestje van!

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Zijn inmiddels wel wat acts op te sommen voor augustus/september 2021.

Zal van de internationale namen nog wel eea verspreiden langs Lowlands en Pinkpop, gezien het weekje verschil.

Bijvoorbeeld als kijk naar Victorious (de zaterdag van Victorious zie ik als minste kans voor Pinkpop) en IOW, ook de Reading en Leeds namen lijken me geen optie voor Pinkpop. ( edit, maar ook de All Points East acts zie ik meer kanshebber Lowlands ipv Pinkpop )

oa Royal Blood, Snow Patrol, Bastille, David Guetta, You me at Six, Sam Fender, James Arthur, The Script, Supergrass, Seasick Steve, Scouting for Girls, Primal Scream, Kaiser Chiefs, Razorlight, Maisie Peters, The Kooks...

Hiervan zie ik een deel toch best als een aardige mogelijkheid?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken