Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Ik vind het trouwens wel opvallend dat bijna iedereen die Guns n Roses hun live reputatie afkraakt dat op basis van recensies en verslagen doet, terwijl veel leden hier op het forum die er zelf recentelijk live bij waren een grotendeels positieve ervaring beschrijven. Misschien is de beleving van een GnR concert toch wat meer dan wat de zure muziek journalistiek jullie wil doen geloven? Ook video opnames geven in mijn ogen vaak niet goed weer hoe de beleving van de muziek tijdens het concert zelf is. Hoe dan ook, ze staan er nu toch, zet je vooroordelen eens aan de kant en ga zelf een kijkje nemen. Als het dan tegenvalt kun je altijd nog weglopen en er gegrond over klagen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Prima boeking, wat wil je nog meer. Fucking Guns ’n roses als afsluiter. Of hij nu een goede of slechte dag heeft, het blijft een grote naam.
Nu eens kijken wie hier gelijk heeft. De diehard pinkpopper met rock/gitaar roots of de nieuwe lichting. We zullen het zien op het veld. Het verschil in aantallen tussen de zaterdag en zondag.

Eens met het eerste wat je zegt, tweede vind ik dan weer onzin. Het is geen kwestie van gelijk of niet, maar van het erkennen van een noodzaak. Tof of niet, GnR heeft niet heel lang meer te gaan denk ik. Zelfde geldt voor veel andere grote gitaar headliners. En ook voor de diehard Pinkpoppers van het eerste uur. Dus moet er nu alvast een basis gelegd worden voor een nieuwe generatie headliners, en een nieuwe generatie fans. Dat, of het festival sterft gewoon uit. Zelfs als het veld voor GnR twee keer zo vol staat als voor Malone, heeft die laatste de toekomst, of de diehard Pinkpoppers dat nou leuk vinden of niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Oasiss wrote:


Zlatan1980 wrote:
Laat ik vooropstellen, ik ben een fan van Oasis /Liam, maar ik vind dat je dan ook niet over de live reputatie van andere bands moet hebben.
Liam is pas sinds hij solo is weer bij stem, de laatste jaren Oasis waren wat dat betreft een aanfluiting.


Ben ik volledig met je eens hoor. Oasis was in 2009 niet op haar sterkst. Als ze een reünie zouden houden, die drie jaar uitmelken terwijl 1 van de leadzangers geen nummer volledig on point kan zingen, dan zou ik Oasis ook een slechte headliner vinden.

(Staat overigens wel een, niet heel sympathieke, maar wel altijd kwaliteit leverende Noel naast, en de recente optreden van Liam waren, zoals jij ook zegt, wel weer goed)[/quote

Sommige optredens ga je ook niet leen voor de muziek, maar oook voor de uitstraling op het podium.
En als iemand het podium in zijn eentje kan vullen, is het liam(al is het alleen al met zijn ego).
Maar naar Liam kan ik ook kijken, met het geluid uit, als je begrijpt wat ik bedoel.

Datzelfde heb ik ook met Rhcp, Anthony is zeker niet altijd bij stem, maar ze leggen wel een dosis energie op het podium neer.
Van flea kun je toch alleen maar houden.

Ja, denk dat we het daarover dan niet helemaal eens zijn. Ik ga een enkele uitzondering daargelaten wel voor de muziek een optreden bekijken. Ik zou, als huge fan, Oasis ook bezoeken als hun liveprestatie bij een eventuele reünie kut is. Voor de mensen die met GnR hebben wat ik met Oasis heb, was daar de afgelopen twee jaren twee keer de gelegenheid toe. Los daarvan, zou ik desalniettemin ook mijn favoriete band, mits live kut, geen goede headliner vinden voor een festival waar je voor een dagkaart 110,00 euro lapt.

En mijn mening over GnR baseer ik inderdaad o.a. op recensies. Maar ook berichten van veel vrienden en kennissen die fan zijn en ze recent live hebben gezien. Ik hoor daar niet veel beters dan "toch leuk ze eens live te zien" en "het was niet eens zo heel slecht". Beeld/geluidopnamen geven vaak niet de beleving en sfeer goed weer, maar lijken me wel uitermate geschikt om iemands zangprestaties te beoordelen.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Inmiddels zijn ongeveer dertig namen van het Pinkpopprogramma bekend. Smeets verwacht dat daar nog een stuk of twintig aan toegevoegd worden.

Aldus de Limburger.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Beeld/geluidopnamen geven vaak niet de beleving en sfeer goed weer, maar lijken me wel uitermate geschikt om iemands zangprestaties te beoordelen.

Niemand zegt ook dat Axl wel heel erg goed zingt. Wel dat GnR meer is dan alleen Axl, en dat zijn zang niet zo verschrikkelijk is dat het tijdens de live setting de totaalbeleving verstoort. En beleving die dus verder staat als een huis.

Maar goed, het is wel duidelijk dat jij je hebt vastgebeten in je mening en niet meer om te praten bent. Hoeft ook niet. Ik wens je veel plezier met nukken :wink:
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
I mean, los van dat ik het zelf kutmuziek vind, is het toch ook gewoon niet headlinerwaardig? Ik snap het ergens wel maar neem ook aan dat dit niet de eerste keuze was geweest.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Oasiss wrote:
Beeld/geluidopnamen geven vaak niet de beleving en sfeer goed weer, maar lijken me wel uitermate geschikt om iemands zangprestaties te beoordelen.

Niemand zegt ook dat Axl wel heel erg goed zingt. Wel dat GnR meer is dan alleen Axl, en dat zijn zang niet zo verschrikkelijk is dat het tijdens de live setting de totaalbeleving verstoort.

Maar goed, het is wel duidelijk dat jij je hebt vastgebeten in je mening en niet meer om te praten bent. Hoeft ook niet. Ik wens je veel plezier met nukken
1f609.svg

En ik wens jou (eventueel) en anderen ook heel veel plezier. Mijn mening is in die zin ook niet relevant, want er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die het wel kunnen waarderen.

Ik houd me verder (ja nu echt) ook afzijdig van discussies over GnR, punt is wel gemaakt, denk ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Black Lies wrote:
I mean, los van dat ik het zelf kutmuziek vind, is het toch ook gewoon niet headlinerwaardig? Ik snap het ergens wel maar neem ook aan dat dit niet de eerste keuze was geweest.

1f606.svg


Jij trol.

Misschien kunnen ze het nog omdraaien: Volbeat headliner en Guns and Roses ervoor?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Dr. Hannibal wrote:

Black Lies wrote:
I mean, los van dat ik het zelf kutmuziek vind, is het toch ook gewoon niet headlinerwaardig? Ik snap het ergens wel maar neem ook aan dat dit niet de eerste keuze was geweest.


1f606.svg


Jij trol.

Misschien kunnen ze het nog omdraaien: Volbeat headliner en Guns and Roses ervoor?

Ik heb Volbeat altijd al uitermate geschikt gevonden om te headlinen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Wat een droomscenario!!

Een van mijn grootste favorieten op mijn favoriete festival. Natuurlijk verkoopt de zondag uit en de zuurpruimen die ze maar niks vonden kunnen op tijd naar huis.

Zelf 2x Goffert, Slane, Graspop en Olympisch stadion Londen geweest afgelopen twee jaar en elke keer was het genieten. Shows tussen de 3- 3,5 uur en verveelt geen seconde. Slash blijft een gitaargod en Axl verrassend goed bij stem.

Eerst werd geklaagd dat er weinig gitaren zijn maar met de vrijdag en zondag zijn het uitstekende dagen. Zaterdag is minder tot nu toe maar wie weet komt er nog een verrassende toevoeging.

De hele gang van zaken met eerder kaartverkoop voor de derde headliner is top. Op je gemak kon je je kaartje kopen en op tijd je hotel boeken. Nu is er geen kamer meer te krijgen rondom Heerlen.

Stilletjes al de dagen aan het aftellen.......
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
Oasiss wrote:
Beeld/geluidopnamen geven vaak niet de beleving en sfeer goed weer, maar lijken me wel uitermate geschikt om iemands zangprestaties te beoordelen.

Niemand zegt ook dat Axl wel heel erg goed zingt. Wel dat GnR meer is dan alleen Axl, en dat zijn zang niet zo verschrikkelijk is dat het tijdens de live setting de totaalbeleving verstoort.

Maar goed, het is wel duidelijk dat jij je hebt vastgebeten in je mening en niet meer om te praten bent. Hoeft ook niet. Ik wens je veel plezier met nukken
1f609.svg

Was tijdens het eerste concert in het Goffert zo dusdanig slecht dat we het einde van de show niet hebben gehaald....
Recensies waren spijker en kop.

Op Graspop schijnen ze echt wel weer enorm goed te zijn geweest. Dus het verschilt per optreden lijkt.
Hoop voor jullie op een fantastische show op PP met stiekem misschien toch een paar verstopte nieuwe nummers.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik vind het trouwens wel opvallend dat bijna iedereen die Guns n Roses hun live reputatie afkraakt dat op basis van recensies en verslagen doet, terwijl veel leden hier op het forum die er zelf recentelijk live bij waren een grotendeels positieve ervaring beschrijven. Misschien is de beleving van een GnR concert toch wat meer dan wat de zure muziek journalistiek jullie wil doen geloven? Ook video opnames geven in mijn ogen vaak niet goed weer hoe de beleving van de muziek tijdens het concert zelf is. Hoe dan ook, ze staan er nu toch, zet je vooroordelen eens aan de kant en ga zelf een kijkje nemen. Als het dan tegenvalt kun je altijd nog weglopen en er gegrond over klagen.

Ik heb ze 2 jaar geleden op Graspop gezien en vond het 3 uur lang fenomenaal goed! Maar ik ben dan ook een liefhebber.

Is de stem van Axl nog even goed als in de jaren '80/'90? Nee. Zingt Axl Rose afschuwelijk slecht? ABSOLUUT NIET! Integendeel. Er zijn genoeg artiesten op leeftijd die een stuk minder goed zingen dan Axl Rose hoor... Ik vind dit een hele mooie boeking.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Dr. Hannibal wrote:

Black Lies wrote:
I mean, los van dat ik het zelf kutmuziek vind, is het toch ook gewoon niet headlinerwaardig? Ik snap het ergens wel maar neem ook aan dat dit niet de eerste keuze was geweest.


1f606.svg


Jij trol.

Misschien kunnen ze het nog omdraaien: Volbeat headliner en Guns and Roses ervoor?

Nee joh, Gojira headliner!!!

Vraag me nu wel af welke artiest ze nog als headliner achter de hand hadden. Of was dat GNR al?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken