PJ wrote:
mattman wrote:
Tja, na wat er gisteren in Berlijn gebeurde moeten we Pearl Jam niet meer in Europa verwachten voor 2020…
Nou, die vorige tour is blijkbaar ook gecanceld vanwege de aangeslagen. Dus ik ben benieuwd hoe men hier nu mee om zal gaan in het Pearl Jam kamp…… Het is al erg genoeg natuurlijk maar je kan toch niet tours blijven uitstellen/aflasten vanwege terreur(dreiging) in een land???
En óf je tours kunt blijven afgelasten. Denk even terug aan Roskilde 2000. PJ weet als geen ander (andere bands zijn ook getroffen, wat dacht je bijv. van de Stones back in 1969) hoe het is om te maken te hebben met drama’s die hen (indirect) aantasten. PJ heeft in 2000 besloten om tóch door te gaan. Vooral voor de fans, zei Eddie in 2003. In 2015/16 zei Jeff in een interview dat het heel anders geworden is sinds ze kinderen/gezinnen hebben. Al begon het afgelasten van tournees al bij de geboorte van ‘no’ halverwege de jaren ’90. Ze kiezen zelf of ze komen, ik denk dat dat hun goed recht is. Ze moeten namelijk helemaal niets. Draai het maar eens om: zouden wij – als we allemaal gezinnen hadden, naar een continent trekken waar de laatste jaren tientallen aanslagen hebben plaatsgevonden (waaronder even buiten een voetbalstadion en in een concerthal)? Hoe extreééééém graag ik ze al sinds 2000 weer ’s op Pinkpop zou willen zien.