Pearl Jam

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Damn, er zijn dus serieus Die-Hard PJ-fans die om de datum 19 juli in Italië al een plaatselijk hotelkamertje hebben geboekt... die gasten zijn (prettig) gek-gerstoord...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Tja, na wat er gisteren in Berlijn gebeurde moeten we Pearl Jam niet meer in Europa verwachten voor 2020...

 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Damn, er zijn dus serieus Die-Hard PJ-fans die om de datum 19 juli in Italië al een plaatselijk hotelkamertje hebben geboekt… die gasten zijn (prettig) gek-gerstoord…

Is niet bijzonder hoor dat doe ik ook altijd bij de eerste geruchten van Bruce shows.
Via Booking.com kun je reserveren en kosteloos annuleren.
Kaarten zijn vaak geen probleem, goedkope en goede hotelkamers daarentegen............
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Tja, na wat er gisteren in Berlijn gebeurde moeten we Pearl Jam niet meer in Europa verwachten voor 2020…

Nou, die vorige tour is blijkbaar ook gecanceld vanwege de aangeslagen. Dus ik ben benieuwd hoe men hier nu mee om zal gaan in het Pearl Jam kamp...... Het is al erg genoeg natuurlijk maar je kan toch niet tours blijven uitstellen/aflasten vanwege terreur(dreiging) in een land???
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
mattman wrote:
Tja, na wat er gisteren in Berlijn gebeurde moeten we Pearl Jam niet meer in Europa verwachten voor 2020…


Nou, die vorige tour is blijkbaar ook gecanceld vanwege de aangeslagen. Dus ik ben benieuwd hoe men hier nu mee om zal gaan in het Pearl Jam kamp…… Het is al erg genoeg natuurlijk maar je kan toch niet tours blijven uitstellen/aflasten vanwege terreur(dreiging) in een land???

En óf je tours kunt blijven afgelasten. Denk even terug aan Roskilde 2000. PJ weet als geen ander (andere bands zijn ook getroffen, wat dacht je bijv. van de Stones back in 1969) hoe het is om te maken te hebben met drama's die hen (indirect) aantasten. PJ heeft in 2000 besloten om tóch door te gaan. Vooral voor de fans, zei Eddie in 2003. In 2015/16 zei Jeff in een interview dat het heel anders geworden is sinds ze kinderen/gezinnen hebben. Al begon het afgelasten van tournees al bij de geboorte van 'no' halverwege de jaren '90. Ze kiezen zelf of ze komen, ik denk dat dat hun goed recht is. Ze moeten namelijk helemaal niets. Draai het maar eens om: zouden wij - als we allemaal gezinnen hadden, naar een continent trekken waar de laatste jaren tientallen aanslagen hebben plaatsgevonden (waaronder even buiten een voetbalstadion en in een concerthal)? Hoe extreééééém graag ik ze al sinds 2000 weer 's op Pinkpop zou willen zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
http://www.wkyc.com/mb/news/local/cleveland/major-concert-at-progressive-field-to-be-announced-thursday/381918883

Van het Pearl Jam forum. Hoeft volgens mij helemaal niet over Pearl Jam te gaan. Kan net zo goed gaan om een aankondiging van U2, Stones of weet ik veel wat meer.
In ieder geval morgen een aankondiging van een grote artiest, helaas dus wel in Amerika mocht het om Pearl Jam gaan......
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
http://www.wkyc.com/mb/news/local/cleveland/major-concert-at-progressive-field-to-be-announced-thursday/381918883

Van het Pearl Jam forum. Hoeft volgens mij helemaal niet over Pearl Jam te gaan. Kan net zo goed gaan om een aankondiging van U2, Stones of weet ik veel wat meer.
In ieder geval morgen een aankondiging van een grote artiest, helaas dus wel in Amerika mocht het om Pearl Jam gaan……

@PJ (leuke naam trauwwus). Ik heb geen enkele bron. Noch inside information. Maar een onderbuikgevoel vertelt mij dat deze 'major artist' niet PJ is. Ik weet niet. Is Pearl Jam zo 'aankonderigerig' (mijn nieuwst verzonnen woord)? Klinkt eerder als een Robbie W. (alhoewel, Robbie in Amerika...) U2 of zoiets dergelijks. Ik denk dat PJ zoiets eerder binnen een 'gewone' tour aankondigt.

Nogmaals, ik bazeer het op mijn gevoel. Ik kan er gi-gan-tisch naast zitten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
PJ wrote:
mattman wrote:
Tja, na wat er gisteren in Berlijn gebeurde moeten we Pearl Jam niet meer in Europa verwachten voor 2020…


Nou, die vorige tour is blijkbaar ook gecanceld vanwege de aangeslagen. Dus ik ben benieuwd hoe men hier nu mee om zal gaan in het Pearl Jam kamp…… Het is al erg genoeg natuurlijk maar je kan toch niet tours blijven uitstellen/aflasten vanwege terreur(dreiging) in een land???


En óf je tours kunt blijven afgelasten. Denk even terug aan Roskilde 2000. PJ weet als geen ander (andere bands zijn ook getroffen, wat dacht je bijv. van de Stones back in 1969) hoe het is om te maken te hebben met drama’s die hen (indirect) aantasten. PJ heeft in 2000 besloten om tóch door te gaan. Vooral voor de fans, zei Eddie in 2003. In 2015/16 zei Jeff in een interview dat het heel anders geworden is sinds ze kinderen/gezinnen hebben. Al begon het afgelasten van tournees al bij de geboorte van ‘no’ halverwege de jaren ’90. Ze kiezen zelf of ze komen, ik denk dat dat hun goed recht is. Ze moeten namelijk helemaal niets. Draai het maar eens om: zouden wij – als we allemaal gezinnen hadden, naar een continent trekken waar de laatste jaren tientallen aanslagen hebben plaatsgevonden (waaronder even buiten een voetbalstadion en in een concerthal)? Hoe extreééééém graag ik ze al sinds 2000 weer ’s op Pinkpop zou willen zien.

Aan de andere kant wonen ze wel in de VS en in dat land zijn er ook regelmatig aanslagen en schietpartijen. Sowieso noem eens een paar landen waar je dan nog wel kunt touren?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
PJ wrote:
http://www.wkyc.com/mb/news/local/cleveland/major-concert-at-progressive-field-to-be-announced-thursday/381918883

Van het Pearl Jam forum. Hoeft volgens mij helemaal niet over Pearl Jam te gaan. Kan net zo goed gaan om een aankondiging van U2, Stones of weet ik veel wat meer.
In ieder geval morgen een aankondiging van een grote artiest, helaas dus wel in Amerika mocht het om Pearl Jam gaan……


@PJ (leuke naam trauwwus). Ik heb geen enkele bron. Noch inside information. Maar een onderbuikgevoel vertelt mij dat deze ‘major artist’ niet PJ is. Ik weet niet. Is Pearl Jam zo ‘aankonderigerig’ (mijn nieuwst verzonnen woord)? Klinkt eerder als een Robbie W. (alhoewel, Robbie in Amerika…) U2 of zoiets dergelijks. Ik denk dat PJ zoiets eerder binnen een ‘gewone’ tour aankondigt.

Nogmaals, ik bazeer het op mijn gevoel. Ik kan er gi-gan-tisch naast zitten.

Je onderbuikgevoel was goed..... Het gaat om een concert van Billy Joel.....
http://www.wkyc.com/news/local/cleveland/billy-joel-revealed-as-major-concert-coming-to-clevelands-progressive-field/382439871

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dit ogenschijnlijk niets zeggende artikel via twitter is interessant...
Waarom, niet zozeer om wat er in staat... Maar om wat er in stond!!!
Dankzij demetrios, stond er in vóór de wijziging :
"Lastly, Pearl Jam should hit the road in late 2017 which will round out the year."
https://twitter.com/the_wimn/status/818514837021986818
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Gewoon zomaar statistiekje er in gooien....

In 2007 werd de tour van Pearl Jam bekendgemaakt 26 januari pas.
Ze speelde 10 jaar geleden 13 shows in Europa in de maand juni, waaronder enkele festivals en in Nederland Goffertpark.

Leuk weetje, voorprogramma in Goffertpark op 28 juni 2007 was Kings of Leon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
...als er een tour zal komen in 2017, dan is volgende week (23 tm 27 januari) wel de week om het nieuws te brengen.

Verwacht niet dat ze nog in februari of maart met aankondigingen komen, vandaar...

?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Ik reken er al niet meer op... helaas.
Volgend jaar (2018) denk ik een meer reële kans denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat een rare tweet dit...
Zorgt voor wat commotie... Something cooking, heads up, of steek onder water??
https://twitter.com/PearlJam/status/823636437119606784
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Wat een rare tweet dit…
Zorgt voor wat commotie… Something cooking, heads up, of steek onder water??

<iframe id="twitter-widget-1" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" data-tweet-id="823636437119606784" title="Twitter-tweet" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 440.625px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Niks vreemds aan. Dit was vorige maand ook al het geval, eigenlijk sinds dat hun site vernieuwd is. Dus idd rare tweet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
btw, nieuwe webpagina Pearl Jam was in de lucht vanaf 2 augustus 2016... Die tourpagina's waren toen al zo ingedeeld!!

Heb zo het gevoel dat er iets aan het borrelen is.

Weet niet, dat had ik vorig jaar ook vlak voor het bericht dat het niet door ging.


Er zijn wat van die hele kleine dingetjes, dingetjes die totaal niets zeggend zijn, maar ze kunnen zomaar nog tourtje komen doen
...de tweets/facebook-posts van de band met o.a. Pinkpop er in...
...de 'reminder' naar de tourpagina...
...uploaden van oude gigs op Youtube...
...de 'verspreking' van Jan Smeets april 2016 en na PP16...
...een geluidtechnicus die aangeeft on the road te gaan...
...Soundgarden’s Kim Thayil die zich versprak over tourplannen PJ....
...concertgeruchten italië...
en
...toenemende airplay op radio... (dat is imo wel opvallend laatste dagen)

fyi, 29 januari is Pearl Jam day in Miami-Wade County sinds 2016... ;)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
…toenemende airplay op radio… (dat is imo wel opvallend laatste dagen)

Geloof niet dat radiostations al weten dat Pearl Jam komt.. dus zou hier niet op anticiperen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
…toenemende airplay op radio… (dat is imo wel opvallend laatste dagen)


Geloof niet dat radiostations al weten dat Pearl Jam komt.. dus zou hier niet op anticiperen.
niet anticiperen... maar wel 'opvallend' ineens zo veel 3FM airplay, toch?
tenminste, ik vind het heel opvallend, echt iets van afgelopen dagen...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Als 3FM meer Pearl Jam begint te draaien is dat wel opvallend ja, aangezien de verhouding oud/nieuw tegenwoorig 1/3 is en niet meer 2/3 zoals eerst. (zie dit interview: https://www.youtube.com/watch?v=jVhDL2vDS9Q)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken