Oasis

Hier hetzelfde: ingeschreven in loterij voor AMS/BCN/ROM. Als het lukt ga ik heel blij zijn, als het niet lukt is het zo. Ik heb natuurlijk geluk gehad om vorig jaar in Wembley te kunnen gaan, en ik weet dat die beleving niet herhaald gaat worden. Oasis is me heel veel waard, en de prijs van 200/250 voor staanplaats/GC is voorlopig wel een psychologische grens (maar die is de laatste jaren razendsnel opgeschoven).
Vergeet ook niet dat hier een hele marketingmachine achter zit: alle merchandise, 1 jaar ertussen laten, de film, de opbouw naar gisteren, het op voorhand registreren,... it's all part of the plan.

En de ticketprijzen zijn helaas wat ze zijn, dat is niet enkel voor Oasis. Ik vrees dat die trend zich nog gaat doorzetten zolang alles vlot uitverkoopt. Voor S en A -tier evenementen en concerten zie je duidelijk nog steeds: 1) Marketing die een FOMO creëert 2) een hoger vraag/hype en 3) bereidheid om te betalen - inclusief dynamic pricing (wat ik haat), ongeacht de prijzen. Het plafond is nog lang niet bereikt.
Yep, zo gaat het zijn. En ik doe er aan mee.
Bij sommige acts tenminste. Toen ik zag dat Tame Impala 110 euro kost, besloot ik direct dat niet te doen. Ik vind dat voor die act, die ik toch echt heel goed vind, te duur.
Maar voor Oasis leg ik zo meer dan het dubbele neer. Ik vind het schandalig dat acts en promoters enz. zoveel geld eraan overhouden. 50 miljoen pp voor de laatste toer dacht ik gelezen te hebben? De prijzen kunnen echt een flink stuk lager en dan verdient iedereen er nog een heel goede boterham aan.
De conclusie is dat mijn vraag naar Oasis nogal inelastisch is. En dat ik hoop weer naar Manchester en/of Amsterdam te kunnen om de mannen van het volk te zien spelen.

Het zijn pittige prijzen, pijngrens zal voor iedereen anders liggen. Eerst maar eens kijken of we überhaupt tickets mogen kopen. Ja wat is duur , voor Ronnie Wood moest je ook al dik € 200,00 betalen en dat zonder de Glimmer Twins.....

Het is inderdaad puur vraag en aanbod. Oasis weet heel goed wat ze aanbieden: een steengoed optreden met alle hits door één van de laatste echte rock n' roll bands: niet zeveren, gewoon spelen met een coole attitude. De vraag is dermate hoog dat je sowieso meer kan vragen... en nog zal het vlot verkopen. We zijn nu allen al aan het redeneren: het is (te) veel geld, MAAR ...:)
Onderschat ook niet het effect van de aanpak met die codes: er gaan veel mensen een code krijgen, maar iedereen gaat het aanvoelen als: "dit is exclusief, ik MAG kaarten kopen." Daardoor gaat iedereen zijn pijngrens nog verder opschuiven en gaat er vlotjes 200 + per ticket worden neergeteld. Live nation heeft de laatste jaren al regelmatig gewerkt met een 'exclusieve presalecode' een dag op voorhand, maar eigenlijk kon iedereen die krijgen. Het zorgt volgens mij vooral voor een boost in de verkoop...

• Leuk
  • 100
Waarderingen: TheFrames en ChrisV
Ticket prices are generally out of control, I paid more for my daughter’s Lana ticket last year than I did my own Oasis in pretty much the same seat. All the time people carry on paying they’ll continue to rise

Na een paar dagen van twijfel ben ik nu toch afgehaakt. Ik heb ze vorig jaar in Manchester gezien en had me sindsdien verheugd op een nieuwe tour door de rest van Europa. Dat dit op voorhand minder episch zou worden nam ik voor lief. Maar 200 euro (en dan ook nog in de Arena) vind ik dan toch te gortig, gaat 'm niet worden.

Het zijn pittige prijzen, pijngrens zal voor iedereen anders liggen. Eerst maar eens kijken of we überhaupt tickets mogen kopen. Ja wat is duur , voor Ronnie Wood moest je ook al dik € 200,00 betalen en dat zonder de Glimmer Twins.....
Je kan Paradiso toch niet vergelijken met die sfeerloze betonnen graftombe waar 50.000 man in passen?

Na een paar dagen van twijfel ben ik nu toch afgehaakt. Ik heb ze vorig jaar in Manchester gezien en had me sindsdien verheugd op een nieuwe tour door de rest van Europa. Dat dit op voorhand minder episch zou worden nam ik voor lief. Maar 200 euro (en dan ook nog in de Arena) vind ik dan toch te gortig, gaat 'm niet worden.
Hoeveel had je dan in Manchester betaald? Heb de indruk dat die prijzen 2 jaar geleden allemaal gelijkaardig waren (voordat de dynamic pricing dan nog eens in gang schoot..).

Hoeveel had je dan in Manchester betaald? Heb de indruk dat die prijzen 2 jaar geleden allemaal gelijkaardig waren (voordat de dynamic pricing dan nog eens in gang schoot..).
het is net iets duurder naar mijn gevoel als in 25
zou eens moeten zien wat ik betaald had voor Londen, maar ik had geen dynamic price en de gewone base ticketwaarde betaald

• Leuk
Waarderingen: dann
Standing was circa 180 euro 2 jaar geleden. Of je dan vooraan in het voorvak mocht staan werd in Manchester bepaald door loting en vroeg komen en in de andere steden enkel door vroeg komen. Dat zit er nu niet meer in: in 2027 moet je extra betalen voor het voorvak / golden circle / whatever (250 euro ipv 200 euro).

• Leuk
Ik geloof dat ik 168 pond had betaald, in ieder geval de reguliere prijs (geen dynamische prijsperikelen). Dat vond ik ook veel, maar uiteindelijk acceptabel omdat ik ze sinds 2009 niet meer gezien had én dat het in Manchester was. Ik wilde er per se bij zijn. Nu voel ik die urgentie toch wat minder.

• Leuk
Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij/zij deze prijzen wil betalen.
Voor mij zou het de eerste keer Oasis zijn, dus ik wil er wel voor gaan. Maar eerst moeten we uitgeloot worden natuurlijk. Dat op zich wordt al een gigantische loterij...

(Ik lees overal dat je uitgeloot moet worden. Lekker offtopic, maar het is toch ingeloot? :unsure:). Hier toch ook maar geregistreerd. Heb heren in de nineties/zeroes gelukkig al een paar keer mogen zien, en de broers solo ook. Ik beslis op het moment suprême of ik het er voor over heb om dit nog een keer te mogen beleven. Maar wat een geld. En die Arena blijft ook zo jammer.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: NachoNienke en HaaEll
Is het eigenlijk bekend wanneer de uitslag van de loting bekend wordt gemaakt?
Er is niet één moment waarop dit bekend wordt. Wat ik begrijp vanuit de officiele kanalen kun je vanaf donderdag 24 t/m zondag 27 september een mail krijgen dat je bent ingeloot. Tijdstip van de mail heeft te maken met de show(s) waarvoor je wordt ingeloot. Niet alle shows gaan op hetzelfde moment in de verkoop. Daarnaast verloopt de verkoop van de shows zelf óók nog eens in fases. Dit om overbelasting en hele lange wachtrijen te voorkomen

Er is niet één moment waarop dit bekend wordt. Wat ik begrijp vanuit de officiele kanalen kun je vanaf donderdag 24 t/m zondag 27 september een mail krijgen dat je bent ingeloot. Tijdstip van de mail heeft te maken met de show(s) waarvoor je wordt ingeloot. Niet alle shows gaan op hetzelfde moment in de verkoop. Daarnaast verloopt de verkoop van de shows zelf óók nog eens in fases. Dit om overbelasting en hele lange wachtrijen te voorkomen
Oh, ik was in de veronderstelling dat in die periode de verkoop van verschillende locaties is en we daarvoor al nieuws zouden krijgen kort na de sluiting van de inschrijving. Maar mogelijk heb ik dat zelf ingevuld haha.

Oh, ik was in de veronderstelling dat in die periode de verkoop van verschillende locaties is en we daarvoor al nieuws zouden krijgen kort na de sluiting van de inschrijving. Maar mogelijk heb ik dat zelf ingevuld haha.

Vanuit de FAQ:
  • E-mails met unieke codes worden verstuurd tussen donderdag 24 september en zondag 27 september
  • Om wachtrijen zoveel mogelijk te beperken, vindt de ticketverkoop op verschillende tijden plaats, verspreid over drie dagen: vrijdag 25, zaterdag 26 en zondag 27 september 2026. Als je naar aanleiding van jouw inschrijving een unieke code ontvangt, staat in de e-mail vermeld op welke dag jij toegang hebt tot de ticketverkoop.

Users who are viewing this thread