Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Op welke Nederlandse festivals zou Nick Cave passen? Voor mijn gevoel eigenlijk vooral op BKS. Zie een Pinkpop of Lowlands hem helaas niet zo snel meer boeken.
Ja, dit moet toch haast wel opgevolgd worden door wat festivals in Europa niet? Wel een heel lange tour hoor, voor een man en band van zekere leeftijd (zeker als je ziet hoe Cave te keer gaat live).
Maar wel festival dan ook, van mij mag hij al die voorprogramma's - The Murder Capital, Black Country New Road én St. Vincent - meenemen.
Ik kwam er ook minder goed in dan in zijn vorige albums. Vind Push The Sky Away en Skeleton Tree ook echt veel sterker. Al is Conversion wel beter dan eender wel nummer op die albums. Wat. Een. Nummer.
Maar Wild God gaat live wel knallen veronderstel ik.
Begrijp dat er donderdag ook gevoetbald wordt in de Arena. Iemand die toevallig weet waar je dan vooral wel of niet moet parkeren?
Zat zelf aan P2 te denken.
Dat is dus gewoon bijna het hele nieuwe album en van bijna elk ander album 1 nummer, zelfs van Ghosteen maar 1tje. Terwijl hij met dat album alleen op BKS heeft gestaan.
Merci voor de spoilers jongens! Wil eens een keertje zonder weet van iets de set in gaan, maar dat betekent dat ik het nog een goed weekje vol moet houden...
Voor zij die er bij de vorige tournee bij waren, zijn er veel gelijkenissen. Zelfde podiumopstelling, ook de songs (zoals Jubilee Street) hebben een dezelfde climax-opbouw. Vorige tournee vond ik legendarisch, nu was het uitstekend. Ik miste een climaxje of twee (bv Higgs Boson Blues). Het nieuwe album vind ik nochtans uitstekend, maar live was er niet echt een 'bang' bij die mij volledig omver blies.
Maar goed, we zijn voor een stuk aan het muggeziften hoor. Na 2u20min was het alleszins waar voor uw geld.
En over de zaal in Oberhausen: Een mini-sportpaleis (met dezelfde zwakke akoestische gebreken). Je staat wel enorm dicht bij de artiest op het middenplein.
Dat is dus gewoon bijna het hele nieuwe album en van bijna elk ander album 1 nummer, zelfs van Ghosteen maar 1tje. Terwijl hij met dat album alleen op BKS heeft gestaan.
Get the Nick Cave & Warren Ellis Setlist of the concert at Koninklijk Theater Carré, Amsterdam, Netherlands on October 17, 2021 from the Carnage Tour and other Nick Cave & Warren Ellis Setlists for free on setlist.fm!