James wrote:
RubenFrusciante wrote:
Snap werkelijk deze discussie niet “Dat mensen nog gaan na de laatste albums”
Zie dit nu pas dus ik reageer maar even:
Is toch een vrij logische discussie, wat snap je er niet aan?
Een band die vrij slechte (jaja, subjectief, maar de beoordelingen waren over het algemeen vrij negatief ook al zullen sommige mensen het vast prachtig vinden) laatste albums uitbrengt, op een ‘Simulation Theory Tour’ gaat, waar ze dus een hele rits nieuwe nummers spelen (van de setlist die ik er online willekeurig uit plukte al 8 nummers van ST) is het toch niet gek om je af te vragen hoeveel mensen, op dit voornamelijk muziek snobistisch forum, daarop zitten te wachten?
Dacht dat je “mensen” algemeen bedoelde, en niet “mensen op dit muziek snobistisch forum”. Maar alsnog, denk ik (weet ik) dat ze bij een set van 2, 2,5 uur toch ook gewoon Plug in baby, Super massive blackhole, Hysteria en Uprising zullen spelen. Zoals ik eerder al zei, mensen die nog nooit geweest zijn (waaronder ik), hardcore fans, mensen die het album wel leuk vinden, mensen die met anderen meegaan. We hebben het hier niet over een band die niks meer voorstelt, het is Muse, en zeggen dat je het raar vind dat er mensen heen gaat is onzin. Coldplay, U2, Rolling Stones maken toch ook geen “geweldig” (nog steeds subjectief) werk meer, dat is toch altijd bij bands die al langer meedraaien met goed eerder werk? De gedachte “ik ga naar een concert voor hun laatste album” snap ik niet, als je dan toch wil weten wat ik niet snap.