Metallica

• Onderwerp starter Onderwerp starter Paddy
  • Startdatum Startdatum
Toch Straf dat Rammstein in een tour 4x in de Benelux speelt en Metallica met 4 jaar touren slechts een keer in de benelux heeft gestaan dan (2023, 2024, 2025, 2026) zeker met hoeveel metal fans in deze rego wonen

Toch Straf dat Rammstein in een tour 4x in de Benelux speelt en Metallica met 4 jaar touren slechts een keer in de benelux heeft gestaan dan (2023, 2024, 2025, 2026) zeker met hoeveel metal fans in deze rego wonen
Ja ik vind het eigenlijk ook wel bizar dat Rammstein zo veel meer tickets verschuift dan een band als Metallica
De ene verkoopt met gemak 5 stadionshows uit in enkele minuten terwijl de andere er een jaar over doet om een stadion uberhaupt gevuld te krijgen
Je zou denken dat die twee bands redelijk aan elkaar gewaagd zijn qua ticketsales, maar dat is duidelijk niet het geval

rammsteins laatste tour begon in 2019
benelux datums
2019 De Kuip
2019 Koning Boudewijn
2022 Nijmegen (2x)
2022 Oostende (2x)
2023 Groningen (2x)
2023 Brussel (3x)
2024 Nijmegen (2x)
2024 Oostende (2x)
in totaal dus 7 keer in nederland en 8 keer in Belgie op 5 jaar (waarvan 3 jaar op tour & 2 jaar covid)

De ene verkoopt met gemak 5 stadionshows uit in enkele minuten terwijl de andere er een jaar over doet om een stadion uberhaupt gevuld te krijgen
Doel je hiermee op die show op koningsdag twee dagen nadat ze al in de ArenA hadden gestaan? Want dat was ook gewoon een domme zet qua datum

rammsteins laatste tour begon in 2019
benelux datums
2019 De Kuip
2019 Koning Boudewijn
2022 Nijmegen (2x)
2022 Oostende (2x)
2023 Groningen (2x)
2023 Brussel (3x)
2024 Nijmegen (2x)
2024 Oostende (2x)
in totaal dus 7 keer in nederland en 8 keer in Belgie op 5 jaar (waarvan 3 jaar op tour & 2 jaar covid)
Damh! ik wist niet dat dat allemaal op de zelfde tour was. Dat maakt het verschil des te groter!

Doel je hiermee op die show op koningsdag twee dagen nadat ze al in de ArenA hadden gestaan? Want dat was ook gewoon een domme zet qua datum
De planning was niet ideaal, maar ik denk toch dat als Rammstein een show op koningsdag had aangekondigd dat die alsnog direct uitverkocht was.
Zoals @reaper in bovenstaande overzicht aangeeft heeft Rammstein 15 stadions gevuld in de Benelux in die tour. Geen enkele rock of metalband doet dat ze na denk ik, dat moet toch wel een record zijn in het genre.

• Leuk
Waarderingen: reaper
De planning was niet ideaal, maar ik denk toch dat als Rammstein een show op koningsdag had aangekondigd dat die alsnog direct uitverkocht was.
Zoals @reaper in bovenstaande overzicht aangeeft heeft Rammstein 15 stadions gevuld in de Benelux in die tour. Geen enkele rock of metalband doet dat ze na denk ik, dat moet toch wel een record zijn in het genre.
Oh dat denk ik ook wel hoor, maar ze hebben zichzelf ook wel in de voeten geschoten met die datum. Dat MOJO aan alle kanten nog gratis tickets heeft proberen uit te delen zodat de tribunes niet volledig leeg waren is dan wel weer mooi.

Maar ik als metal leek moet ook wel toegeven dat Rammstein een stuk beter te pruimen is als je niet per se van metal houdt. De hooks zijn wat poppier en de gitaren zijn wat minder hard. Doe daar dan ook nog die mega show bij (wat voor een aanzienlijk deel van het publiek volgensmij dé reden is dat ze naar Rammstein gaat) is dat ook wel een reden waarom Rammstein tickets kan schuiven aan een groter publiek dan Metallica.

• Leuk
Waarderingen: reaper en Loek123
Vooral vreemd dat er momenteel nog geen Belgische show is, normaal slaan ze nooit België over. Nu al 2x.
Is nochtans een Live Nation produced tour.

Vooral vreemd dat er momenteel nog geen Belgische show is, normaal slaan ze nooit België over. Nu al 2x.
Is nochtans een Live Nation produced tour.
Herman heeft miss zn hardere headliners al vastliggen voor Werchter volgend jaar. Dat hij ze niet perse er nog bij hoeft.

Boutique misschien na de week van Londen? Graspop en gewone Werchter alleszins uitgesloten, of Werchter moet zoals een keer voor de Foo Fighters een week opschuiven maar dat lijkt me sterk.

Boutique misschien na de week van Londen? Graspop en gewone Werchter alleszins uitgesloten, of Werchter moet zoals een keer voor de Foo Fighters een week opschuiven maar dat lijkt me sterk.
Maar waarom zouden ze het nog niet aankondigen dan, classic en boutique van dit jaar zijn toch al uitverkocht, dus daar gaat het invloed op hebben.

Maar waarom zouden ze het nog niet aankondigen dan, classic en boutique van dit jaar zijn toch al uitverkocht, dus daar gaat het invloed op hebben.
Bruce heeft ook eens een tour aangekondigd, en pas op TW Classic 2022 hebben ze zijn komst voor 2023 aangekondigd.
Zegt niks, maar een datum later aanvullen kan altijd.

Een Werchter Classic lijkt me moeilijk, dat is meestal voor het grote festival en die periode zit al aardig gevuld.
Werchter Boutique, is meestal rond 11 juli en dat is precies het eerste weekend na de huidige aankondigingen. Dus het kan perfect zijn dat ze dit jaar Boutique 2025 afsluiten met een aankondiging van de headliner voor 2026.

Een Werchter Classic lijkt me moeilijk, dat is meestal voor het grote festival en die periode zit al aardig gevuld.
Werchter Boutique, is meestal rond 11 juli en dat is precies het eerste weekend na de huidige aankondigingen. Dus het kan perfect zijn dat ze dit jaar Boutique 2025 afsluiten met een aankondiging van de headliner voor 2026.
de laatste 4 werchter boutique waren allemaal in juni 🤔

Dit jaar Boutique op 12 juli
Classic op 28 juni

In 2024 was er geen boutique/classic wegens werken rond het terrein.
Maar net even nagekeken, 22 en 23 zaten beide festivalletjes voor het grote festival.
Zal dan wel een foutje in mijn herinnering zijn dat het Classic - RW - Boutique was qua volgorde.

Dit jaar Boutique op 12 juli
Classic op 28 juni

In 2024 was er geen boutique/classic wegens werken rond het terrein.
Maar net even nagekeken, 22 en 23 zaten beide festivalletjes voor het grote festival.
Zal dan wel een foutje in mijn herinnering zijn dat het Classic - RW - Boutique was qua volgorde.
volgens mij is het allemaal gewoon gebaseerd op de grote headliners en wanneer die beschikbaar zijn
als Bruce Springsteen of Metallica in een bepaald weekend beschikbaar zijn, dan is het event in dat weekend
dat is juist de kracht van die losse evenementen, dat je kunt schuiven met de datum.

De vorige keer Werchter Boutique met Metallica was maandag 28 mei 2012. Zal pinkstermaandag geweest zijn

Nu, er van uit gaande dat ze iedere keer 2 dagen minstens er tussen willen en 1 dag voor de zelfde stad (zo lijkt het met dit schema, I did the math), zouden ze nog enkel kunnen op zaterdag 16 mei (pinksterweekend), zaterdag 6 juni (velen denken ook aan Rock Am Ring), zondag 7 juni, maandag 8 juni en dinsdag 16 juni. En wat er na UK of voor Griekenland gebeurd, weet ik uiteraard niet

De vorige keer Werchter Boutique met Metallica was maandag 28 mei 2012. Zal pinkstermaandag geweest zijn

Nu, er van uit gaande dat ze iedere keer 2 dagen minstens er tussen willen en 1 dag voor de zelfde stad (zo lijkt het met dit schema, I did the math), zouden ze nog enkel kunnen op zaterdag 16 mei (pinksterweekend), zaterdag 6 juni (velen denken ook aan Rock Am Ring), zondag 7 juni, maandag 8 juni en dinsdag 16 juni. En wat er na UK of voor Griekenland gebeurd, weet ik uiteraard niet
Argument dat hier al is opgeworpen wat ik wel kan volgen. Rock Am Ring is natuurlijk dubbel festival en zou het schema te zwaar belasten.

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread