Lowlands 2027

Haha jeetje wat een gefrustreerde reactie zeg. Gewoon een heel genre kapot maken omdat je het waarschijnlijk zelf "kutmuziek" vind. Voelt een beetje als een vrij narrowminded reactie.

Zou het toejuichen als Lowlands qua elektronische muziek ook af en toe het verleden in duikt met trance of early rave en dan in combi met de wat alternatievere hedendaagse elektronische muziek zoals een Voices From The Lake en het nacht programma zou voor mij ideaal zijn. Ik denk alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Op zich is dat precies wat er in 2025 gebeurde: als er een (Nederlands) duo de laatste jaren carrière heeft gemaakt op het herontdekken van 90s tranceplaten, dan toch Job Jobse & KI/KI.

Joh is een grapje, relax. Trance was vroeger commerciele muziek, dat was gewoon zo. Voel je niet aangevallen.
Maar dat is dus het jammer omdat dit gewoon niet volledig waar. Een Armin, Ferry Corsten en Tiësto hadden had naast hun commerciële kant ook gewoon super veel invloed op de underground dance scene. Heel veel platen hadden destijd invloed op de muziek scene die nooit de top40 hebben gehaald en dergelijke. Die gasten hebben ook bizar veel producties gemaakt die niemand kent, vaak niet eens onder eigen naam maar onder andere aliases.

Vroeger was er altijd een bepaalde "haat" richting trance (met name uit de hardcore scene) maar ook her en der uit de techno scene. Een beetje of Johnny van de Beukering zegt dat Messi een te commerciële voetballer is ofzo. Heel weird. En als Major Lazer "Ik heb de zon zien zakken in de zee" mag draaien, dan zal een Silence Remix van Tiësto ook vast wel kunnen toch?

Users who are viewing this thread