Lowlands 2027

Haha jeetje wat een gefrustreerde reactie zeg. Gewoon een heel genre kapot maken omdat je het waarschijnlijk zelf "kutmuziek" vind. Voelt een beetje als een vrij narrowminded reactie.

Zou het toejuichen als Lowlands qua elektronische muziek ook af en toe het verleden in duikt met trance of early rave en dan in combi met de wat alternatievere hedendaagse elektronische muziek zoals een Voices From The Lake en het nacht programma zou voor mij ideaal zijn. Ik denk alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Op zich is dat precies wat er in 2025 gebeurde: als er een (Nederlands) duo de laatste jaren carrière heeft gemaakt op het herontdekken van 90s tranceplaten, dan toch Job Jobse & KI/KI.

Joh is een grapje, relax. Trance was vroeger commerciele muziek, dat was gewoon zo. Voel je niet aangevallen.
Maar dat is dus het jammer omdat dit gewoon niet volledig waar. Een Armin, Ferry Corsten en Tiësto hadden had naast hun commerciële kant ook gewoon super veel invloed op de underground dance scene. Heel veel platen hadden destijd invloed op de muziek scene die nooit de top40 hebben gehaald en dergelijke. Die gasten hebben ook bizar veel producties gemaakt die niemand kent, vaak niet eens onder eigen naam maar onder andere aliases.

Vroeger was er altijd een bepaalde "haat" richting trance (met name uit de hardcore scene) maar ook her en der uit de techno scene. Een beetje of Johnny van de Beukering zegt dat Messi een te commerciële voetballer is ofzo. Heel weird. En als Major Lazer "Ik heb de zon zien zakken in de zee" mag draaien, dan zal een Silence Remix van Tiësto ook vast wel kunnen toch?

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik weet dat een groot gedeelte op dit forum in de jaren 80/90 geboren is, maar kom op hé. We leven in 2026! Ik heb de afgelopen weken al the strokes, the offspring, prodigy en nu weer hele verhalen over DJ Tiesto voorbij zien komen. Mijn hemel… Eerst dikke epistels en vlammende betogen schrijven over een alternatieve, vernieuwende en scherpe muziekkoers die lowlands moet gaan varen en dan met deze ouwe en uitgekouwde meuk komen. Snap ik dus helemaal niks van… En gaat gelukkig ook helemaal noet gebeuren. Camiel is niet gek. Die wil nog 5 jaar directeur blijven en niet volgend jaar ontslagen worden door Mojo vanwege deze vergane glorie en tegenvallende verkoopaantallen…

Laatst bewerkt:
Ik weet dat een groot gedeelte op dit forum in de jaren 80/90 geboren is, maar kom op hé. We leven in 2026! Ik heb de afgelopen weken al the strokes, the offspring, prodigy en nu weer hele verhalen over DJ Tiesto voorbij zien komen. Mijn hemel… Eerst dikke epistels en vlammende betogen schrijven over een alternatieve, vernieuwende en scherpe muziekkoers die lowlands moet gaan varen en dan met deze ouwe en uitgekouwde meuk komen. Snap ik dus helemaal niks van… En gaat gelukkig ook helemaal noet gebeuren. Camiel is niet gek. Die wil nog 5 jaar directeur blijven en niet volgend jaar ontslagen worden door Mojo vanwege deze vergane glorie en tegenvallende verkoopaantallen…
Grotendeels heb je gelijk, en al helemaal met Tiesto. The Strokes hebben net een nieuw album gereleased dus die zijn in mijn ogen nog redelijk relevant.
The Offspring heb ik ooit een keer op LL gezien, dat was tien jaar geleden al een aanfluiting :ROFLMAO:

Zo'n gevoel kreeg ik ook. Het voelt een beetje alsof je Coldplay terug op Lowlands wil, maar dat ze dan wel alleen werk van Parachutes en die plaat erna spelen.

Als Lowands een hele nacht Tiësto zou boeken dje een volledige trance set doet dan is dat gewoon internationaal nieuws. Er zal zelfs internationaal publiek oo afkomen. En het zou meer alternatief zijn dan de hedendaagse techno wat ze boeken wat zo’n beetje elke week wel in Amsterdam te zien is.

Vernieuwen is in ieder geval niet oogkleppen op doen en dit uitgekouwde meuk noemen. Een oudere act boeken op het juiste moment op de juiste plaats kan juist heel erg vernieuwend zijn voor Lowlands zelf.

Dit vind ik een intressante, want dat zou de eerste keer in de recente geschiedenis zijn dat een Nederlandse headliner terugkeert op Lowlands (technisch gezien Job Jobse de nacht na z'n headlineshow, maar die laat ik even achterwege). Zou best kunnen, maar zie ze ook wel wat andere festivals doen (de route Paaspop, Dauwpop, Vestrock etc.)
Ze waren destijds natuurlijk invaller, maar neemt niet weg dat LL over het algemeen geen bands boekt op een kleiner podium dan ze ervoor al hebben gestaan (Royal Blood dit jaar was een uitzondering). Zie ze eigenlijk ook nog wel BKS headlinen nu ik erover nadenk. Met die show die ze op DTRH hebben laten zien kan dat prima.

Ik vind het wel leuk dat we met z’n allen een pittige discussie voeren over een boeking die wij zelf verzonnen hebben.

Wat vinden wij eigenlijk van Roxy Dekker in de 3.30 slot in Bravo op Zondag? Dat kan toch niet!

Achja, een discussie over de koers vind ik best een leuke. Wat mij betreft zou Lowlands verschillende genres, en gearriveerde en opkomende namen moeten verbinden. Er is pop-punk, nu-metal, indie uit de 90s en 00s die het goed doet bij de tieners van nu. Prachtig.

Maar ik vind ook dat The Strokes of Tiësto geen vaandeldrager van je line-up moeten zijn. En ik denk nog steeds dat Tiësto niet volledig valt uit te sluiten voor een Alpha-slot (wel voor een Heineken slot ja), want Camiel moet uiteindelijk toch zijn 65K tickets verkopen. Het wordt nooit draaien zoals 25 jaar geleden en ik vond de "trance"-set van Tiësto op Headstate 2025 nog steeds erg Amerikaans, maar die van Creamfields 2026 vind ik een stuk beter te pruimen tbh.

• Leuk
Waarderingen: LLoww
Als Lowands een hele nacht Tiësto zou boeken dje een volledige trance set doet dan is dat gewoon internationaal nieuws. Er zal zelfs internationaal publiek oo afkomen. En het zou meer alternatief zijn dan de hedendaagse techno wat ze boeken wat zo’n beetje elke week wel in Amsterdam te zien is.

Vernieuwen is in ieder geval niet oogkleppen op doen en dit uitgekouwde meuk noemen. Een oudere act boeken op het juiste moment op de juiste plaats kan juist heel erg vernieuwend zijn voor Lowlands zelf.
Papa Roach was een prima boeking. The Sugababes ook en zo zijn er vast nog tientallen oudere boekings te noemen die echt prima zijn.

Tevens zijn er zat "nieuwe" boekings die niet bij het niveau van de oude komen.

Ik zou dit gewoon heel kick vinden, bv als tegenboeking in de Heineken zaterdagnacht/
Heineken is daar veel te klein voor. Die trekt de Alpha nog vol.

Achja, een discussie over de koers vind ik best een leuke. Wat mij betreft zou Lowlands verschillende genres, en gearriveerde en opkomende namen moeten verbinden. Er is pop-punk, nu-metal, indie uit de 90s en 00s die het goed doet bij de tieners van nu. Prachtig.

Maar ik vind ook dat The Strokes of Tiësto geen vaandeldrager van je line-up moeten zijn. En ik denk nog steeds dat Tiësto niet volledig valt uit te sluiten voor een Alpha-slot (wel voor een Heineken slot ja), want Camiel moet uiteindelijk toch zijn 65K tickets verkopen. Het wordt nooit draaien zoals 25 jaar geleden en ik vond de "trance"-set van Tiësto op Headstate 2025 nog steeds erg Amerikaans, maar die van Creamfields 2026 vind ik een stuk beter te pruimen tbh.

Goldband, New Wave etc. etc. zijn ook "vaandeldrager" geweest.

Users who are viewing this thread