Lowlands 2026

Was voor mij persoonlijk veel leuker geweest inderdaad, ik denk alleen dat New Wave misschien wel meer kaarten verschuift op een LL dan een FATM. Daarnaast is New Wave een act die ook goed bij de leeftijd van het Lowlands publiek past (tussen 20 en 30). Is toch een nostalgische act voor velen.

Ik vind het persoonlijk helemaal niks, dus had er liever FATM gezien
Hoezo zou New Wave zoveel kaarten schuiven? Omdat ze 5 x Ziggo doen? Wat was de prijs van de kaarten daar? Is dat het publiek dat ook een weekend op een festival gaat komen? Er zit geen exclusiviteit aan ofzo. Dat het succesvol kan zijn, dat geloof ik wel. Lekker makkelijk en plat. Dat het kaarten schuift, daar heb ik mijn twijfels over.

Ik denk oprecht dat er bij New Wave meer volk zal staan.

En dat doet ook niets af aan het feit dat FATM op DTRH ook niet het ticket kanon blijkt.
New wave als headliner lijkt mij niet de goeie keuze te zijn geweest, anders was het wel uitverkocht geweest, toch! Is ook een trendbreuk dat pukkelpop eerder uitverkoopt ( weekendtickets). Maar ik denk dat lowlands in maart met een overweldigende dance worp komt en dan uitverkoopt, denk ik.
In mei een aantal indie bandjes erbij, om die doelgroep ook erbij te houden, iedereen weer happy!

New wave als headliner lijkt mij niet de goeie keuze te zijn geweest, anders was het wel uitverkocht geweest, toch! Is ook een trendbreuk dat pukkelpop eerder uitverkoopt ( weekendtickets). Maar ik denk dat lowlands in maart met een overweldigende dance worp komt en dan uitverkoopt, denk ik.
In mei een aantal indie bandjes erbij, om die doelgroep ook erbij te houden, iedereen weer happy!
Eens, er komen nog 100 bands / acts bij. Ik denk alleen niet dat een andere headliner in plaats van New Wave al had gezorgd voor een uitverkocht festival. Welke beschikbare naam had dat effect kunnen sorteren in jouw ogen dan? We weten dat FATM dat effect al niet heeft op een kleiner festival als DTRH.
Maar wie dan wel?

Uitverkopen moet geen doel op zich zijn. En is dat gelukkig ook niet.

New Wave zal voor een aanzienlijk deel van het LL-publiek veel herkenning zijn en een onvergetelijke show neerzetten. Individuele leden hebben er al gestaan en als collectief is bij hun terugkeer een plek als headliner terecht.

Gaat er vermoedelijk voller staan dan bij QOTSA en Fontaines in 2025. En ook voller dan bij een eventuele Zara Larsson of Yungblud (van de Pukkelpop line-up).

• Leuk
Waarderingen: MarkD en WTSGD
Druk ja, kaarten nee
Florence meer klasse, ja….. New Wave…. laat maar 🤣
Ik wil ook zeker geen waardeoordeel vellen over beide acts of een vergelijking trekken op kwaliteit. Ook niet heel zinvol. Persoonlijk vind ik het beiden maar matig interessant (New wave) of zeer irritant (Florence).

Eens, er komen nog 100 bands / acts bij. Ik denk alleen niet dat een andere headliner in plaats van New Wave al had gezorgd voor een uitverkocht festival. Welke beschikbare naam had dat effect kunnen sorteren in jouw ogen dan? We weten dat FATM dat effect al niet heeft op een kleiner festival als DTRH.
Maar wie dan wel?
DEFTONES

• Haha
Waarderingen: Davidd
Hoezo zou het bij een dance worp nu wel uitverkopen?

Blijft verbazingwekkend hoeveel mensen hier niet begrijpen dat New Wave 10(!) jaar oud is en dus een aanzienlijk deel van de 25+ers met deze muziek voor het eerst gingen stappen etc. Wordt een grote nostalgia act.
Dat dus maar daar ben ik te oud voor :) Toen Watskeburt kwam ging ik stappen zeg maar en daarvoor DJ Paul / Charly Lownoise :cool:

Deftones er bij zou wel heel vet zijn hoor. Waar komt die nieuwe populariteit vandaan?

Maar wie dan wel?
Ik denk ook niet dat het aan de acts ligt. De fomo mbt LL is er gewoon even niet….. sowieso bij veel festivals. Een grote generatie heeft tegenwoordig minder commitment en loyaliteit…..

Uitverkopen moet geen doel op zich zijn. En is dat gelukkig ook niet.

New Wave zal voor een aanzienlijk deel van het LL-publiek veel herkenning zijn en een onvergetelijke show neerzetten. Individuele leden hebben er al gestaan en als collectief is bij hun terugkeer een plek als headliner terecht.

Gaat er vermoedelijk voller staan dan bij QOTSA en Fontaines in 2025. En ook voller dan bij een eventuele Zara Larsson of Yungblud (van de Pukkelpop line-up).
Je vergelijkt een Nederlands feestjesact met gitaarbands??? Gaan ze het ook beter doen dan Opposites, Goldband of De Jeugd? Dat lijkt mij een betere vergelijking. Ook makkelijke feestjesacts.

Ik wil ook zeker geen waardeoordeel vellen over beide acts of een vergelijking trekken op kwaliteit. Ook niet heel zinvol. Persoonlijk vind ik het beiden maar matig interessant (New wave) of zeer irritant (Florence).
Is ook geen waardeoordeel, meer smaak en een vooringenomen mening van mij. Dan vind ik persoonlijk Florence interessant (nooit gezien) en New Wave matig en zeer irritant 😉

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Ik denk dat wij ons drukker maken dat het niet uitverkocht is dan dat ze dat bij Mojo doen. Ik denk dat het allemaal nog wel op zijn pootjes gaat vallen. Is hiet niet dit jaar of niet volgend jaar dan wel weer dat jaar er op.

Het concept Lowlands is daar gewoon te goed voor.

• Leuk
Waarderingen: yannickd

Users who are viewing this thread