Hier ook een bladzijde uit een boomer dagboek… Ook nog geen kaartjes gekocht. Komt dat door de leeftijd? Denk zelf van niet. Vorige keer front row voor Turnstile met die kleine groep in de Bravo en zie veel ‘nieuwe’ artiesten op festivals als Left of the Dial, Sniester, Misty Fields en Here’s the Thing. Wat dan wel? Line up in combi met prijs. Ik ga naar LL voor de muziek. Randprogramma is leuk, maar meestal toch geen tijd voor. En tot nu toe leuke mid- en undercard, maar veel al gezien en voor mij geen 365,- waard. Hip hop en dance niet echt mijn ding, maar veelal wel goed geboekt in dat genre. En dan ga je twijfelen. Voor de prijs van 2022 (255,-) zou ik nu al tickets binnen hebben, maar nu wordt het kijken naar de rest van de line up en misschien een betaalbaar resale ticket. En ja artiesten, beveiliging, tenten enz worden allemaal duurder, dat snap ik best, maar mijn salaris groeit niet zo hard mee. Dus heel misschien toch tot Lowlands en anders bij een van de andere festivals.
Toch schrikken als je weer even geconfronteerd wordt met het feit dat tickets 5 jaar geleden meer dan 100 euro goedkoper waren. Niet dat Lowlands een keuze heeft daarin maar het is toch echt veel.