Lowlands 2026

Hier wordt blijkbaar totaal voorbij gegaan aan de 100+ negatieve reacties op New Wave en Lil Kleine...
Zitten we hier toch in een kleine bubbel?

• Haha
Waarderingen: Mimi
HE-LE-MAAL niks is het. Lomp geschreeuw versterkt door autotune. Die teksten vind ik minder erg, de rap/hiphop uit de 90's was inhoudelijk ook niet mals. Maar daar zaten wel hele vette beats en een goede productie achter. Wat een modderbad is dit, ik snap dit echt niet als headliner. Dit moet een pas-de-deuxtje zijn vanuit Camiel's roots in de hiphopscene met Topnotch.

Ronnie Flex solo vind ik overigens best goed, die pakt het productioneel en muzikaal wel goed aan. Voor de rest vind ik het helemaal niet iconisch, dan kijk ik toch echt nog iets naar voren naar de Nederhoppers van toen zoals Extince, Postmen, Opgezwolle, etc. Dat zat productioneel en muzikaal echt vet in elkaar. Ook de Jeugd vind ik van dat kaliber.

Maar goed, het publiek zal morgen spreken denk ik. We gaat het zien aan de kaartverkoop, om me heen hoor ik alleen maar afzeggers onder jaren(!)lang vaste Lowlanders. Zelfs de hipsters die onlangs zijn aangesloten keuren dit af.
Kijk met jouw kan ik praten! Extince, Postmen, Opgezwolle, Duvel Duvel, Def P etc. etc....dat is pas Nederhop :cool: Geen autotune en inhoudelijk nog wat betere teksten ook. The Opposites vind ik trouwens wel weer tof :)

Postmen staat trouwens op het Rotterdam Reggae festival zag ik.

Heb Ronnie Flex eens live gezien met een band meen op Solar en daar was niet veel mis mee hoor.

Autotune is trouwens echt een absolute no go in muziek voor mij. Pure armoe dat je niks kan.

Owh ja muziekale opvoeding is zeker belangrijk. 😎

Kijk met jouw kan ik praten! Extince, Postmen, Opgezwolle, Duvel Duvel, Def P etc. etc....dat is pas Nederhop :cool: Geen autotune en inhoudelijk nog wat betere teksten ook. The Opposites vind ik trouwens wel weer tof :)

Postmen staat trouwens op het Rotterdam Reggae festival zag ik.

Heb Ronnie Flex eens live gezien met een band meen op Solar en daar was niet veel mis mee hoor.

Autotune is trouwens echt een absolute no go in muziek voor mij. Pure armoe dat je niks kan.

Owh ja muziekale opvoeding is zeker belangrijk. 😎
Lobi :love:

• Geweldig
Waarderingen: StevieU2 en CVS
In de podcast gaven ze aan dat ze ook graag zo'n act zouden boeken (noemden ook Overmono), maar dat er niet echt nieuwe acts in dat genre touren dit jaar.
In mijn ogen zijn er voldoende acts te boeken om op zaterdag stevig los te gaan. Persoonlijk zie ik daar liever kwaliteit geprogrammeerd, zoals vroeger: een Surgeon, Speedy J, Collabs 3000 of Ben Klock & Marcell Dettmann.

Daarentegen krijg ik jeuk als ik een onnozele Patrick Mason op de booth zie staan dansen terwijl de platen zichzelf mixen. Het feestpubliek vindt het blijkbaar geweldig om een DJ zo compleet uit zijn dak te zien gaan.

• Leuk
Waarderingen: davadude en sjoeske
In mijn ogen zijn er voldoende acts te boeken om op zaterdag stevig los te gaan. Persoonlijk zie ik daar liever kwaliteit geprogrammeerd, zoals vroeger: een Surgeon, Speedy J, Collabs 3000 of Ben Klock & Marcell Dettmann.

Daarentegen krijg ik jeuk als ik een onnozele Patrick Mason op de booth zie staan dansen terwijl de platen zichzelf mixen. Het feestpubliek vindt het blijkbaar geweldig om een DJ zo compleet uit zijn dak te zien gaan.
Je noemt hier allemaal nachtnamen. Het ging specifiek om de nieuwedagnamen met een live randje. Dus een Overmono (live-act), Brutalismus (live-act), Horsegiirl (debiele niet live act) .

Surgeon, Speedy, Collabs, Ben Klock, Dettmann zijn allemaal gewoon Bravo nachtnamen (als ze goeboekt worden), en in die hoek heb je dit jaar al Richie Hawtin en Voices from the Lake (topboeking deze)

Over Patrick Mason kunnen we het eens zijn, vooralsnog zie ik weinig in die muzikale hoek voorbij komen, dat stemt hoopvol.

• Leuk
Waarderingen: davadude en WTSGD

Dit hoop ik ook heel erg! Wordt echt voor het eerst dat ik volledig voor de midcard ga en geen enkele headliner ga zien. Misschien ook weer eens leuk!

Users who are viewing this thread