Lowlands 2026

Vorig jaar waren Frenna, Lil Kleine en Ronnie Flex 1, 2 en 3 meest gestreamde artiesten in NL. Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar is gewoon een heel logische boeking,
Sorry ging om de woordspeling in de tekst: Grootste / Lil Kleine

Ik heb het nergens over streams of een logische boeking 🤷🏼‍♂️

Laatst bewerkt:
new wave, ik heb t geluisterd, drank en drugs is nog wel catchy.
maar werkelijk ieder nummer is voor 80 % op autotune gebouwd.
ik vind t werkelijk de meest afgrijselijke muzieksoort die ik kan bedenken.
maar ik snap dat al die rappers bij elkaar een "grote naam" zijn.
ik zal ze iig niet gaan bekijken.

new wave, ik heb t geluisterd, drank en drugs is nog wel catchy.
maar werkelijk ieder nummer is voor 80 % op autotune gebouwd.
ik vind t werkelijk de meest afgrijselijke muzieksoort die ik kan bedenken.
maar ik snap dat al die rappers bij elkaar een "grote naam" zijn.
ik zal ze iig niet gaan bekijken.
HE-LE-MAAL niks is het. Lomp geschreeuw versterkt door autotune. Die teksten vind ik minder erg, de rap/hiphop uit de 90's was inhoudelijk ook niet mals. Maar daar zaten wel hele vette beats en een goede productie achter. Wat een modderbad is dit, ik snap dit echt niet als headliner. Dit moet een pas-de-deuxtje zijn vanuit Camiel's roots in de hiphopscene met Topnotch.

Dit moet een pas-de-deuxtje zijn vanuit Camiel's roots in de hiphopscene met Topnotch.
Echt te makkelijk om dit op Camiel af te schuiven. Dit is gewoon een collectieve beslissing geweest. En zoals eerder hier gezegd, hier is echt een hele generatie mee groot geworden. Mega veel mensen die 10 jaar geleden op de middelbare school zaten/studeerden kent dit op z'n minst en luisterde dit.

Mega veel mensen die 10 jaar geleden op de middelbare school zaten/studeerden kent dit op z'n minst en luisterde dit.
Down the memory lane naar mijn groep 8 feestjes en schoolfeestjes van de onderbouw. Nostalgisch zonder dat ik de 30 levensjaren heb aangetikt. Maakt dit mij een LL boomer?

HE-LE-MAAL niks is het. Lomp geschreeuw versterkt door autotune. Die teksten vind ik minder erg, de rap/hiphop uit de 90's was inhoudelijk ook niet mals. Maar daar zaten wel hele vette beats en een goede productie achter. Wat een modderbad is dit, ik snap dit echt niet als headliner. Dit moet een pas-de-deuxtje zijn vanuit Camiel's roots in de hiphopscene met Topnotch.
Nee, jij vindt het helemaal niks. 5 Ziggo Dome shows uitverkocht en voor vanavond dik 16 000 kaarten gezocht op ticketswap.

Ik zag die Stage set up online. Dat is wel vet gedaan. Wel benieuwd of ze die ook op de Alfa neer gaan zetten.

Guilty pleasure voor velen blijkbaar. Als die hele kleine er niet bij was geweest, dan had ik het nog wel grappig gevonden. Nu een bijzondere keuze. Het is al voldoende uitgemolken met al die uitverkochte Ziggo’s

Nee, jij vindt het helemaal niks. 5 Ziggo Dome shows uitverkocht en voor vanavond dik 16 000 kaarten gezocht op ticketswap.

Ik zag die Stage set up online. Dat is wel vet gedaan. Wel benieuwd of ze die ook op de Alfa neer gaan zetten.
yep klopt, ik vind het niks. Dat het zo uitverkoopt zegt ook niks, ik heb 2kids: 1 van 17 en 1 van 14 en die vinden het allebei ook niks. Alleen maar autotune en geschreeuw zeggen ze. Gelukkig horen zij dus niet bij de massa die dit wel slikt en naar de Ziggo gaat. Dat zoveel mensen het goed vinden zegt natuurlijk. nog niets over de kwaliteit he. Er zijn nog altijd veel meer mensen die het níet leuk vinden. Massa is kassa-meuk vind ik het, en dat blijkt ook wel. Maar no offence, idd mijn mening :)

Dit vroeg ik me dus af. De productie is inderdaad heeeeel vet. Maar lijkt me lastig mee te nemen.

Degene die hier verantwoordelijk voor is reageerde: "Meenemen is lastig inderdaad maar een leuke uitdaging" dus ze gaan t iig proberen!

• Leuk
Waarderingen: Mimi en roluf
yep klopt, ik vind het niks. Dat het zo uitverkoopt zegt ook niks, ik heb 2kids: 1 van 17 en 1 van 14 en die vinden het allebei ook niks. Alleen maar autotune en geschreeuw zeggen ze. Gelukkig horen zij dus niet bij de massa die dit wel slikt en naar de Ziggo gaat. Dat zoveel mensen het goed vinden zegt natuurlijk. nog niets over de kwaliteit he. Er zijn nog altijd veel meer mensen die het níet leuk vinden. Massa is kassa-meuk vind ik het, en dat blijkt ook wel. Maar no offence, idd mijn mening :)
Los van hoe veel mensen het naar de Ziggo trekt, is het niet te ontkennen dat New Wave wel een iconisch project is in de Nederlandse rapscene.

Cultureel gezien heeft dat veel betekent en al die rappers zijn uiteindelijk allemaal een keer de grootste artiest van Nederland geweest onder de jeugd. Vanuit dat perspectief is het echt wel uit te leggen.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Haha ik heb er 1 van 11 en 1 van 15 die van 11 vindt het ook niets. Maar die van 15 wordt er helemaal blij van. Maar ook als ze wansmaak hebben moet je ze toch een beetje met muziek opvoeden. Daarom neem ik die van 15 mee naar bijvoorbeeld Tyler, Billie Eilish en Travis Scott. Hij vroeg gister wel waarom ik geen New Wave tickets had geregeld. Maar had oprecht niet meegekregen dat deze shows eraan kwamen.

Zo weer een stukje uit mijn dagboek.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Davidd, Greyhound en CVS

Kan je die hier plaatsen,ben benieuwd.

Ik vind de reacties best wel overdreven. Nee het is mijn ding niet helemaal, maar dat was een Goldband ook niet. En al dat gekut over Autotune altijd, zie het als een instrument. Bon Iver en James Blake bijvoorbeeld gebruiken het ook volop, en dan klaagt er niemand over.

• Leuk
Waarderingen: Archie, rrr en Novis95

Ik vind de reacties best wel overdreven. Nee het is mijn ding niet helemaal, maar dat was een Goldband ook niet. En al dat gekut over Autotune altijd, zie het als een instrument. Bon Iver en James Blake bijvoorbeeld gebruiken het ook volop, en dan klaagt er niemand over.
Kan 't beste even de socials checken. Waar het op neer komt is eigenlijk een golf (wave, haha) die zich vanuit de zaal naar het podium verplaatst en ook eroverheen krult. Alleen de wave is een scherm met allerlei visuals van overstromingen en water erop, maar ook videos van de artiesten en weet ik het.

Lichten waren ook erg tof!

Los van hoe veel mensen het naar de Ziggo trekt, is het niet te ontkennen dat New Wave wel een iconisch project is in de Nederlandse rapscene.

Cultureel gezien heeft dat veel betekent en al die rappers zijn uiteindelijk allemaal een keer de grootste artiest van Nederland geweest onder de jeugd. Vanuit dat perspectief is het echt wel uit te leggen.
Ronnie Flex solo vind ik overigens best goed, die pakt het productioneel en muzikaal wel goed aan. Voor de rest vind ik het helemaal niet iconisch, dan kijk ik toch echt nog iets naar voren naar de Nederhoppers van toen zoals Extince, Postmen, Opgezwolle, etc. Dat zat productioneel en muzikaal echt vet in elkaar. Ook de Jeugd vind ik van dat kaliber.

Maar goed, het publiek zal morgen spreken denk ik. We gaat het zien aan de kaartverkoop, om me heen hoor ik alleen maar afzeggers onder jaren(!)lang vaste Lowlanders. Zelfs de hipsters die onlangs zijn aangesloten keuren dit af.

• Leuk
Waarderingen: daily en CVS

Zag ze in de tijdlijn van Mojo op insta.

Die gebruiken het idd echt als instrument, niet om een gek stemmetje de wereld in te slingeren. En idd overdrijf ik een beetje, maar daar is het een forum voor :)

• Leuk
Waarderingen: CVS

Users who are viewing this thread