Lowlands 2026

Oef nu wordt het lastig he. Hebben jullie het boek The Voice of Hezbollah al gelezen waarmee Kneecap pronkte? Staat letterlijk in dat de joden de vijand van de Islam zijn, 0,0 met Israël te maken.

Er staan ook uitbeeldingen die de Joodse bevolking te kakken zetten, heeft volgens mij ook heel vrij weinig te maken met waar jullie het denken over te hebben.

Nou weer genoeg stukjes educatie voor nu. :)

• Leuk
Waarderingen: @Marc en CVS
Gorillaz had deze line up wel wat meer body gegeven. Als daardoor allemaal wat namen iets naar beneden zouden zakken, lijkt het al een stuk sterker.
Lijkt mij ook Gorillaz is natuurlijk wel echt een grote naam die echt een flinke lijst hits op hun naam heeft en veel "klassiekers". In mijn ogen ook veel bekender dan de headliners die er nu staan.

Verdiep je eens in Hamas zou ik zeggen. "tegen genocide" laat me niet lachen.
Kneecap heeft wel wat hele fouten dingen gezegd en dat is niet tegen genocide zijn (neem aan dat er niemand voor is)

Wow, ja, hier kan ik wel wat mee. Opmerkelijk dat zowel DTRH als LL dit jaar erg hiphop-forward zijn in de lineup maar mij hoor je niet klagen! Tyler al jaren mijn gedroomde headliner en Kneecap wil ik ook al langere tijd echt heel graag zien. Waar beter dan in Biddinhuizen?

Oef nu wordt het lastig he. Hebben jullie het boek The Voice of Hezbollah al gelezen waarmee Kneecap pronkte? Staat letterlijk in dat de joden de vijand van de Islam zijn, 0,0 met Israël te maken.

Er staan ook uitbeeldingen die de Joodse bevolking te kakken zetten, heeft volgens mij ook heel vrij weinig te maken met waar jullie het denken over te hebben.

Dit dus en nog meer! Moet zeggen dat ik het nog steeds wel een toffe act vindt.

Cry als je van elke artiest gaat onderzoeken wat ze hebben gezegd waar je het niet mee eens bent blijven er weinig over. Kneecap zal voldoende volk trekken naar de Alpha waar mensen gaan genieten.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Lijkt mij ook Gorillaz is natuurlijk wel echt een grote naam die echt een flinke lijst hits op hun naam heeft en veel "klassiekers". In mijn ogen ook veel bekender dan de headliners die er nu staan.
Ik zie Gorillaz niet zo snel twee Ziggo's uitverkopen als Tyler deed. Die is anno nu wel een tikkie groter.

Edit: En gaan we nu weer diezelfde Kneecap discussie als maanden geleden krijgen?

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Ik zie Gorillaz niet zo snel twee Ziggo's uitverkopen als Tyler deed. Die is anno nu wel een tikkie groter.

En gaan we nu weer diezelfde Kneecap discussie als maanden geleden krijgen?
Volgens mij hebben de Gorillaz een aantal stadion concerten in Engeland. Das toch wel van een andere orde van grote dan de Ziggo.

Lopen ook wel wat langer mee natuurlijk.

Volgens mij hebben de Gorillaz een aantal stadion concerten in Engeland. Das toch wel van een andere orde van grote dan de Ziggo.

Lopen ook wel wat langer mee natuurlijk.
Een UK act is 9 van de 10 keer groter in de UK dan elders.

Tyler doet als ik het goed heb in UK ook twee uitverkochte festivaldagen.

Dit wordt misschien wel voor het eerst in lange tijd dat ik nog even ga wachten met kaartjes kopen, ondanks de fijne verfrissende en alternatieve line-up toch weinig mensen in mijn omgeving die heel enthousiast worden. Wel een keer fijn als het misschien niet meteen weer binnen no-time uitverkoopt. Heb wel het idee dat Lowlands, DTRH en BKS steeds meer in elkaars vaarwater gaan zitten qua line-up.

Tyler en Gorillaz zijn beide erg goede boekingen voor Lowlands, Gorillaz is denk ik alleen wat toegankelijker. Vind dit een beetje Woo Hah! bij gebrek aan Woo Hah! Maarja ik ga er ook niet meer teveel op in, heb mijn kaartje voor Pinkpop al dus Lowlands wordt het toch niet voor mij.

Ach ja de discussie wie groter is zal mij ook een zorg zijn. Ik had liever Gorillaz gezien :)
Wat Timmetje zegt, BKS heeft nog kaarten, heb daar zelf nu ook een weekend kaart voor, met de drie headliners van BKS was het voor mij echt een no-brainer om daar een weekendkaart voor te halen.

En met deze drop van Lowlands wordt het denk ik BKS en LL dit jaar.

Die zijn na start verkoop voor het middaguur vast wel weg.
Als New Wave Lowlands kan headlinen dan kan EC wel als sub bij Pinkpop, verder met The Cure, Franz Ferdinand en Editors al best wel een sterke dag. Ik denk dat de drop van Lowlands nog best eens positief uit kan pakken voor Pinkpop. Als je niets met Hiphop hebt valt het waarschijnlijk al snel erg tegen.

Die zijn na start verkoop voor het middaguur vast wel weg.
Daar twijfel ik toch wel een beetje over. DTRH nog niet uitverkocht volgens mij? , vorig jaar LL ook voor het eerst niet meteen uitverkocht en vorig jaar toch voor mijn gevoel een stuk bekendere namen bij de eerste drop. Ik merk in mijn omgeving dat minstens de helft van de groep van vorig jaar sws niet gaat en de andere helft nog zit te twijfelen.

Richie Hawtin in de Bravo was in 2018 echt heeeerlijk. Hopelijk zetten ze hem weer wat vroeg in de avond op zo een spot.

Ik ben nog niet omvergeblazen door de eerste worp, maar zie er echt wel genoeg leuks tussen staan! Voor het eerst sinds 10 jaar ga ik geen kaartje van tevoren kopen en heb ik het idee dat het niet direct uitverkocht gaat raken. Maar we zullen het zien :)

Users who are viewing this thread