Lowlands 2026

Ik heb laatste album van Lorde niet geluisterd, zijn mensen daar enthousiast over hier? Had toevallig deze week op haar spotify gekeken en viel me op dat haar grootste hits allemaal redelijk oud zijn al. Wat maakt het dat deze act een headliner status heeft? Dit is overigens geen aanval naar haar als artiest maar oprechte interesse.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CVS
Ik heb laatste album van Lorde niet geluisterd, zijn mensen daar enthousiast over hier? Had toevallig deze week op haar spotify gekeken en viel me dat haar grootste hits allemaal redelijk oud zijn al. Wat maakt het dat deze act een headliner status heeft? Dit is overigens geen aanval naar haar als artiest maar oprechte interesse.
Geen idee eigenlijk, heb me nooit zo verdiept in Lorde, en de muziek spreekt me niet echt aan.

Maar dan toch een gok: ze staat op veel festivals headliner, heeft in 2025 een nieuw album uitgebracht, tijdje van de radar afgeweest (volgens mij) en dat zorgt weer voor exclusiviteit.

Als ze komt is ze headliner denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76 en redle
Ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar zou het geweldig vinden als lowlands SAULT wist te strikken voor een suprise optreden ofzo, wordt dan wel heel exclusief want ze treden zelden op. Maar een nieuw album! misschien?🙏
Na teleurstellende verhalen over hun show op All Points East vorig jaar heb ik zo'n gevoel dat SAULT een enigma moet blijven dat je nooit live kunt zien, in plaats van de bubbel te laten barsten door een te lange en ongrijpbare set

Wat ook tourt in deze zomer in de categorie indie & rock; Two Door Cinema Club, Last Dinner Party, The Black Keys, Mumford & Sons, Nothing But Thieves en The War On Drugs. Zit hier wat tussen voor de aankondiging volgende week woensdag?
Al deze bands, met name Two Door Cinema Club zou ik heel graag zien!

• Leuk
Waarderingen: lowly
Ik heb laatste album van Lorde niet geluisterd, zijn mensen daar enthousiast over hier? Had toevallig deze week op haar spotify gekeken en viel me op dat haar grootste hits allemaal redelijk oud zijn al. Wat maakt het dat deze act een headliner status heeft? Dit is overigens geen aanval naar haar als artiest maar oprechte interesse.

Geen idee eigenlijk, heb me nooit zo verdiept in Lorde, en de muziek spreekt me niet echt aan.

Maar dan toch een gok: ze staat op veel festivals headliner, heeft in 2025 een nieuw album uitgebracht, tijdje van de radar afgeweest (volgens mij) en dat zorgt weer voor exclusiviteit.

Als ze komt is ze headliner denk ik.

Ze heeft in Nederland ook nog nooit op festivals gespeeld, ik denk dat heel veel mensen haar voor het eerst zullen zien.

Met haar eerste album is ze natuurlijk gelijk doorgebroken. Daar staan een aantal hitjes op (Royals, Teams, Tennis Court) maar ook veel andere nummers van dit album zijn enorm populair (Ribs, Buzzcut Season). Haar tweede album (Melodrama) is imo haar beste album. Derde album (Solar Power) iets minder (ook minder goed ontvangen), maar staan ook een paar mooie nummers op. Haar laatste album vind ik ook weer heel erg goed, maar heeft meerdere luisterbeurten nodig. Niet echt hitjes ofzo, maar het zijn vooral heel persoonlijke nummers. Ik vind haar muziek heel eigen, en zeker geen standaard pop. Ze durft wel te experimenteren. Haar show afgelopen november was ook echt heel erg goed. Hoe je in zo'n grote zaal zo'n intieme en persoonlijke show kan geven vind ik ontzettend knap. Ik zou wel heel blij worden als ze geboekt is!

Na teleurstellende verhalen over hun show op All Points East vorig jaar heb ik zo'n gevoel dat SAULT een enigma moet blijven dat je nooit live kunt zien, in plaats van de bubbel te laten barsten door een te lange en ongrijpbare set
Ik snap wat je bedoelt, dat is misschien ook wel het mysterieuze effekt van SAULT daar in tegen vindt ik het wel hele lekkere relevante muziek die ik graag eens zou willen zien (zonder hele hoge verwachtingen). Maar ik zie ze eerlijk gezegd eerder op NSJ optreden dan LL wanneer ze zouden besluiten om hún mysterieuze jasje uit te doen.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal
Ze heeft in Nederland ook nog nooit op festivals gespeeld, ik denk dat heel veel mensen haar voor het eerst zullen zien.

Met haar eerste album is ze natuurlijk gelijk doorgebroken. Daar staan een aantal hitjes op (Royals, Teams, Tennis Court) maar ook veel andere nummers van dit album zijn enorm populair (Ribs, Buzzcut Season). Haar tweede album (Melodrama) is imo haar beste album. Derde album (Solar Power) iets minder (ook minder goed ontvangen), maar staan ook een paar mooie nummers op. Haar laatste album vind ik ook weer heel erg goed, maar heeft meerdere luisterbeurten nodig. Niet echt hitjes ofzo, maar het zijn vooral heel persoonlijke nummers. Ik vind haar muziek heel eigen, en zeker geen standaard pop. Ze durft wel te experimenteren. Haar show afgelopen november was ook echt heel erg goed. Hoe je in zo'n grote zaal zo'n intieme en persoonlijke show kan geven vind ik ontzettend knap. Ik zou wel heel blij worden als ze geboekt is!
Ik ook! Heb haar gezien op primaverasound barcelona als sub voor the strokes, zij was tig x beter, wat een persoonlijkheid op de buhne, ook voor die menigte ( in ieder geval zo groot als een volle alpha) gaf ze je het gevoel van intimiteit, razend knap!
Kunnen maar weinige, goeie headliner!

The Whitest Boy Alive naar ITGWO. Die verwacht ik niet meer hier, maar dat is daar wel echt een knaller zeg.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Headliners:
Lorde, Tyler the Creator, LCD Soundsystem, zou ik wel een leuk pakketje vinden!
Als je dit verwacht ga je bedrogen uitkomen...

Durf er bijna een nier voor te geven dat t Lorde, Tyler en een nederlandse headliner wordt (Opposites/S10&Froukje/New Wave)

• Verdrietig
Waarderingen: Greyhound

Users who are viewing this thread