Lowlands 2026

Als je dit verwacht ga je bedrogen uitkomen...

Durf er bijna een nier voor te geven dat t Lorde, Tyler en een nederlandse headliner wordt (Opposites/S10&Froukje/New Wave)
Denk het ook, er past gewoon niks logisch verder in de derde headlineplek. Denk dat Opposites de meest voor de hand liggende is inmiddels.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Op basis van publieksaantallen komt New Wave misschien nog wel het meeste in aanmerking, vijf keer Ziggo is wel een prestatie. Ik weet niet of ik het per sé zou toejuichen want heb met het ene deel van New Wave meer dan met het andere maar als ze die show strak en goed geproduceerd kunnen neerzetten denk ik dat het wel een memorabel Lowlands moment zou kunnen zijn.

Buiten Joost zie ik eigenlijk geen enkele Nederlandse artiest die in aanmerking zou komen voor de afsluitenslot dit jaar. We hadden vorig toch ook gewoon drie buitenlandse headliners in Asap Rocky, Chappel Roan en QOTSA? Ik zie niet in waarom we dit jaar niet weer drie buitenlandse headliners kunnen hebben. Job Jobse & Ki/Ki sloten de Alpha af maar waren niet per definitie een headliner toch?

Denk het ook, er past gewoon niks logisch verder in de derde headlineplek. Denk dat Opposites de meest voor de hand liggende is inmiddels.
? Er zijn zat internationale headlinewaardige acts die logisch passen, de meest in het oogspringende is Deftones, maar ik zie liever iets meer verrassends.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Op basis van publieksaantallen komt New Wave misschien nog wel het meeste in aanmerking, vijf keer Ziggo is wel een prestatie. Ik weet niet of ik het per sé zou toejuichen want heb met het ene deel van New Wave meer dan met het andere maar als ze die show strak en goed geproduceerd kunnen neerzetten denk ik dat het wel een memorabel Lowlands moment zou kunnen zijn.
Ik denk dat 5x Ziggo het dan juist onwaarschijnlijker gemaakt om als "Headliner" te komen. 1 enkele Ziggo show en Lowlands zou nog wel gaan, maar 5x is toch alle exclusiviteit weg?

Buiten Joost zie ik eigenlijk geen enkele Nederlandse artiest die in aanmerking zou komen voor de afsluitenslot dit jaar. We hadden vorig toch ook gewoon drie buitenlandse headliners in Asap Rocky, Chappel Roan en QOTSA? Ik zie niet in waarom we dit jaar niet weer drie buitenlandse headliners kunnen hebben. Job Jobse & Ki/Ki sloten de Alpha af maar waren niet per definitie een headliner toch?
Zou best kunnen dat ze dan na Lorde of New Wave nog een DJ duo weer de Alpha laten afsluiten

Laatste gokje:
Lowlands: Tyler, Lorde, Underworld-Turnstile (als QOTSA - JJ+Ki/Ki combi)
Pukkelpop: Tyler, Florence, Deftones-Turnstile

Ik denk dat 5x Ziggo het dan juist onwaarschijnlijker gemaakt om als "Headliner" te komen. 1 enkele Ziggo show en Lowlands zou nog wel gaan, maar 5x is toch alle exclusiviteit weg?
Zo had ik er nog niet naar gekeken maar ik weet niet of exclusiviteit nu zo'n groot issue is vanaf Februari. Ik denk dat een groot gedeelte van het Lowlands publiek bijna alle tracks van New Wave ergens in het geheugen heeft zitten (positief of negatief 😅) . Daarom kan het ook echt wel een heel groot feest worden aangevuld met wat solotracks van de artiesten. Nu ik dit ook zo aan het tikken ben denk ik zelf dat het wel tof zou zijn in de middag/namiddag ergens in de Alpha.

New Wave is toch wel redelijk van de jongere generatie? Niet alles is jong op LL hé

New Wave is van de generatie die tussen 2014 en 2018 ongeveer hun middelbare school afrondden. Dus de mensen tussen de 26 en 30. Geloof aardig de doelgroep van Lowlands.
Zeker weten, voor mij ook hoor. En 2026 is het nieuwe 2016 he. Kom maar op!
Al ben ik het er mee eens dat het niet super bijzonder is gezien alle Ziggo shows. Maarja kan mij het verrotten, ik heb dan sowieso een leuke tijd!

New Wave is van de generatie die tussen 2014 en 2018 ongeveer hun middelbare school afrondden. Dus de mensen tussen de 26 en 30. Geloof aardig de doelgroep van Lowlands.

Ja jonge generatie dus :P Maar snap wel dat ze er voor kiezen hoor maar tis niet echt heel spectaculair

Prodigy mag na hun afzegging en comeback vorig jaar ook komen

Zeker weten, voor mij ook hoor. En 2026 is het nieuwe 2016 he. Kom maar op!
Al ben ik het er mee eens dat het niet super bijzonder is gezien alle Ziggo shows. Maarja kan mij het verrotten, ik heb dan sowieso een leuke tijd!
Denk niet dat LL weer Festival Award beste line up krijgt😀

• Leuk
Waarderingen: CVS
Niet populaire mening: ik zou New Wave op Lowlands echt zwaar de shit vinden en zou 100% een reden zijn om een kaartje te kopen. Dat is gewoon anderhalf uur genieten van al het jeugd sentiment en zieke bangers. Het is misschien niet kwalitatief het headliner niveau wat we verwachten maar dat vond ik Sugababes ook niet en daar heb ik me ook kostelijk vermaakt.

Users who are viewing this thread