Lowlands 2026

Ik voel me dus nu best wel oud en niet zo up-to-date. Ik kende SOMBR wel qua naam, maar ik had ook het idee dat dit niet zo'n hele grote band was, beetje India/Heineken niveau. Kom ik op hun Spotify pagina en zie ik gewoon 53,5 miljoen luisteraars per maand. En een nummer die meer dan 1 miljard views heeft..

Voelt precies hetzelfde als van de week toen mijn groep vrienden die voor de klas staan "six seven" deden en ik werkelijk waar geen flauw idee had waar het over ging.

Laatst bewerkt:
Ik was een paar weken terug nog op een Sombr-themed pubquiz in Kaapstad, wordt heel, heel heel erg hard door het label gepusht en gepromoot. Verder is t maximaal saaie muziek maar doet t blijkbaar wel goed op TikTok....

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Zijn AFAS show was direct uitverkocht, dus een Lima openingsact is het zeker niet. Ik zou eerder denken aan een Heineken of Bravo halverwege/einde middag.

Zijn AFAS show was direct uitverkocht, dus een Lima openingsact is het zeker niet. Ik zou eerder denken aan een Heineken of Bravo halverwege/einde middag.
Nou dan schat je die jongen wel laag in. Dat wordt Alpha of misschien bravo. Ik krijg een beetje Billie Eilish toen in 2019 vibes ervan. Geboekt als nieuwe opkomende artiest, maar in de tussentijd zo gegroeid dat het bijna een headliner is. Sterker nog, op sziget staat ie zelfs als headliner, maar dat is volgens mij meer uit nood dan dat ze dat graag willen.

Voor de rest vind ik het echt oersaaie muziek

• Leuk
Waarderingen: mgbss en wsslvrwrt
Ik voel me dus nu best wel oud en niet zo up-to-date. Ik kende SOMBR wel qua naam, maar ik had ook het idee dat dit niet zo'n hele grote band was, beetje India/Heineken niveau. Kom ik op hun Spotify pagina en zie ik gewoon 53,5 miljoen luisteraars per maand. En een nummer die meer dan 1 miljard views heeft..

Voelt precies hetzelfde als van de week toen mijn groep vrienden die voor de klas staan "six seven" deden en ik werkelijk waar geen flauw idee had waar het over ging.

Haha mooi is dat hoor 6/7 ken ik wel maar ik heb soms met bands wel zoiets van zegt mij wel iets ooit eens gehoord en dan hebben ze al ergens voor 20.000 man gestaan :ROFLMAO:

Nou dan schat je die jongen wel laag in. Dat wordt Alpha of misschien bravo. Ik krijg een beetje Billie Eilish toen in 2019 vibes ervan. Geboekt als nieuwe opkomende artiest, maar in de tussentijd zo gegroeid dat het bijna een headliner is. Sterker nog, op sziget staat ie zelfs als headliner, maar dat is volgens mij meer uit nood dan dat ze dat graag willen.

Voor de rest vind ik het echt oersaaie muziek

Hij werd hierboven nog een Lima openingsact genoemd, ik geef juist aan dat hij veel populairder is dan dat. Ik dacht zelf aan de Lola Young spot van afgelopen jaar, die overigens ook op de Alpha had kunnen staan. Het ligt er maar net aan hoe de rest van de programmering eruit ziet en wat de indeling wordt. Dus Alpha of Bravo zie ik inderdaad wel gebeuren.

Verschrikkelijk hoe idioot snel die namen worden gehypt. En ze gaan weer net zo snel ten onder in het Live Nation-geweld. Why do you go and put starz in their eyes?
Komt wel altijd van twee kanten hoor.

Maar vals spelletje is inderdaad wel dat er investeringen worden gedaan door die grote partijen wat mogelijk maakt om wereldweide grote tours te doen ja. Daar is moeilijk nee op te zeggen als je die ambitie al hebt om groot te worden.

Turnstile verwacht ik eigenlijk wel, maar niet als headliner. Eerder als sub of bravo head.

Dan blijft de vraag wie de derde headliner is.
Turnstile echt max sub, maar eigenlijk nog iets lager of Bravo head inderdaad. Vergeleken met Fontaines D.C. schat ik FDC zelf wat hoger in qua populariteit en die stonden sub.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt
Spotifystreams zeggen natuurlijk lang niet alles. Sombr heeft misschien meer streams dan U2, maar als beide op 1 hetzelfde festival staan dan is laatst genoemde nog steeds wel de headliner ;).

Ik denk dat ze ook wel een klein beetje kijken naar de marktwerking van dit soort acts. Tik Tok hits zijn leuk, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee een Alpha vol speelt omdat het toch weer andere doelgroep (soms) is.

Spotifystreams zeggen natuurlijk lang niet alles. Sombr heeft misschien meer streams dan U2, maar als beide op 1 hetzelfde festival staan dan is laatst genoemde nog steeds wel de headliner ;).

Ik denk dat ze ook wel een klein beetje kijken naar de marktwerking van dit soort acts. Tik Tok hits zijn leuk, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee een Alpha vol speelt omdat het toch weer andere doelgroep (soms) is.
Nee, maar kaartverkoop is ook wel een dingetje en dat is Sombr allezins goed gelukt

Nee, maar kaartverkoop is ook wel een dingetje en dat is Sombr allezins goed gelukt
AFAS Live toch? Knap, maar niet heel veel meer wat meer bands doen op dit moment. Een klein beetje artiest staat tegenwoordig in de AFAS Live, die waardes zijn ook allemaal een beetje anders geworden.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje

Users who are viewing this thread