Lowlands 2026

Ja dat is ook mijn gevoel erbij. Lijkt me heel tof. Eens kijken of iemand uit onze vaste groep er ook meer dan 100 euro voor over heeft (dat wordt nog de lastigste…..)
Snoop Dogg was toen in Ahoy ook al 140 euro. Dus verbaasd mij niks.

Zal hier ook eens kijken of er wat het tof genoeg vinden.

Ja dat is ook mijn gevoel erbij. Lijkt me heel tof. Eens kijken of iemand uit onze vaste groep er ook meer dan 100 euro voor over heeft (dat wordt nog de lastigste…..)

Snoop Dogg was toen in Ahoy ook al 140 euro. Dus verbaasd mij niks.

Zal hier ook eens kijken of er wat het tof genoeg vinden.
Mochten jullie nu niks in je eigen kring vinden, hebben jullie altijd elkaar nog om mee te gaan 🥳

• Leuk
Waarderingen: CVS en Raskolnikov
Ik ben inmiddels ook helemaal bijgelezen voor de 2026 editie, maar wilde toch nog even terugkomen op de dagkaarten discussie. Niet of ik of Lowlands/Mojo het wil of dat het mogelijkheid biedt voor een grotere headliner, maar meer of het überhaupt logistiek mogelijk is. Behalve LL heb ik niet veel festival ervaring, één keer op Pinkpop geweest en die hebben dagkaarten maar dat is makkelijk te managen omdat festival- en campingterrein los van elkaar liggen en dit dus dagelijks schoongeveegd wordt. Is het bij LL niet zo dat je je vrijdag aan de poort meldt met je dagkaart en dan tm maandagochtend in en rond de ArmadiLLow kan blijven hangen? Hoe lossen andere festivals met dagkaarten dit op die ook een festival/campingterrein hebben die 24/7 open is (en hoe zou dat in praktijk voor Lowlands werken)? Er is vast een heel makkelijke oplossing, maar ik zie die (nog) even over het hoofd.

Ik heb toch maar ff zonder te kijken naar de prijs kaarten gekocht. Ik ga samen met mijn zoon van 16 naar mijn jeugdhelden. Dat is natuurlijk al priceless.

• Leuk
Waarderingen: CVS en Raskolnikov
Ik ben inmiddels ook helemaal bijgelezen voor de 2026 editie, maar wilde toch nog even terugkomen op de dagkaarten discussie. Niet of ik of Lowlands/Mojo het wil of dat het mogelijkheid biedt voor een grotere headliner, maar meer of het überhaupt logistiek mogelijk is. Behalve LL heb ik niet veel festival ervaring, één keer op Pinkpop geweest en die hebben dagkaarten maar dat is makkelijk te managen omdat festival- en campingterrein los van elkaar liggen en dit dus dagelijks schoongeveegd wordt. Is het bij LL niet zo dat je je vrijdag aan de poort meldt met je dagkaart en dan tm maandagochtend in en rond de ArmadiLLow kan blijven hangen? Hoe lossen andere festivals met dagkaarten dit op die ook een festival/campingterrein hebben die 24/7 open is (en hoe zou dat in praktijk voor Lowlands werken)? Er is vast een heel makkelijke oplossing, maar ik zie die (nog) even over het hoofd.
Voor mij is er maar 1 oplossing en dat is geen dagkaarten verkopen voor LL. Alhoewel inmiddels iedereen elke dag fris van de gLLamping het terrein opkomt werken dagkaarten niet sfeerverhogend. LL blijft alles of niets.

Denk dat veel afhangt van de nieuwe directeur. Heb me er niet in verdiept wie of wat maar als er een festival zeer geschikt is (vanwege het hedendaagse publiek dat er rondloopt) voor vip achtige taferelen is het Lowlands wel. En in die positie heeft het festival zichzelf langzaam gemanoeuvreerd door steeds meer faciliteiten aan te beiden aan mensen die vroeger zouden zeggen dat festivals en kamperen niks voor hen is. Het is toch van de zotte dat meer dan de helft van de aanwezigen tegenwoordig extra betaalt bovenop hun kaartje voor meer camping comfort. Dan sta ik niet gek te kijken als er binnenkort naast de alpha een vip toren staat of dat er extra betaald kan worden voor early Access

Ik ging wel aan op de early access hoor en zou daar toch wel enthousiast van worden. Honderd euro extra, maar dan mag je je maandag of dinsdag al installeren. Beetje rustig het festival/campingterrein verkennen en foodstands ontdekken, zonder dat je de stress hebt dat je ergens iets mist. Dan is er misschien ook niet de drang om tot diep in de nacht te blijven rondhangen en kan je op die manier de knaldrang van donderdag (en de daaropvolgende kater op vrijdag) overleven. Maar goed jezelf een beetje beheersen is misschien een goedkopere oplossing, helaas heb ik die skill na twintig jaar nog niet onder de knie :LOL:

• Leuk
Waarderingen: CVS
Voor mij is er maar 1 oplossing en dat is geen dagkaarten verkopen voor LL. Alhoewel inmiddels iedereen elke dag fris van de gLLamping het terrein opkomt werken dagkaarten niet sfeerverhogend. LL blijft alles of niets.
Precies en daar ben ik het ook helemaal mee eens en dat was dus ook de discussie die ik niet opnieuw wilde starten, maar was echt benieuwd hoe het logistiek te managen is op een festival/camping zoals in Biddinghuizen.

Precies en daar ben ik het ook helemaal mee eens en dat was dus ook de discussie die ik niet opnieuw wilde starten, maar was echt benieuwd hoe het logistiek te managen is op een festival/camping zoals in Biddinghuizen.
Kan idd alleen als het terrein net als vroeger op een gegeven moment dichtgaat. (Was toch altijd wel een geinig moment als die security-ketting je richting de 24-uurs tent veegde.) Met scanners bij de festival-entree. Defqon doet dat ook daar eindigt het terrein om 23:00.

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Kan idd alleen als het terrein net als vroeger op een gegeven moment dichtgaat. (Was toch altijd wel een geinig moment als die security-ketting je richting de 24-uurs tent veegde.) Met scanners bij de festival-entree. Defqon doet dat ook daar eindigt het terrein om 23:00.
Maar dat betekent dus ook dat je elke dag weer langs een soort extra ingang moet tussen camping en festival terrein? wat de rijen nog langer maakt. Ik vind het altijd zo'n fijn gevoel dat je op donderdagochtend heel lang in de rij staat, maar dat je de rest van het weekend in alle vrijheid over het camping terrein en festival terrein kan lopen.

Maar dat betekent dus ook dat je elke dag weer langs een soort extra ingang moet tussen camping en festival terrein? wat de rijen nog langer maakt. Ik vind het altijd zo'n fijn gevoel dat je op donderdagochtend heel lang in de rij staat, maar dat je de rest van het weekend in alle vrijheid over het camping terrein en festival terrein kan lopen.
Dus samenvattend (en ik zag dus toch niet iets over het hoofd); sowieso een ketting met beveiligers die eens per nacht het gehele terrein leegvegen, weekendgasten moeten hun polsbandje laat zien als je het festivalterrein verlaat naar de camping én een extra uitgang direct naar de parking voor daggasten. Dus los van alle met elkaar in een bubbel en niet sfeer verhogende bezwaren lijkt me het logistiek ook niet wenselijk.

Dagkaarten ❌ (maar dat wisten we al)

• Leuk
Waarderingen: LLoww en teunajax
Een dagje langskomen doe je maar op Pinkpop...

Alle gekheid op een stokje, ik zie voor een festival als Lowlands echt nul voordelen aan het verkopen van dagkaartjes. Het grootste argument vóór is dat er dan meer geld beschikbaar is voor (grotere) headliners? Dat klinkt leuk, maar weegt wat mij betreft helemaal niet op tegen de mogelijke nadelen van dagtickets. Lowlands draait volgens mij ook helemaal niet om het formaat van de headliners en ik zie ze liever kleinere afsluiters boeken als dat betekent dat de opzet van het festival zoveel mogelijk gelijk blijft. Wat zijn andere voordelen van dagtickets die ik niet zie?

Een dagje langskomen doe je maar op Pinkpop...

Alle gekheid op een stokje, ik zie voor een festival als Lowlands echt nul voordelen aan het verkopen van dagkaartjes. Het grootste argument vóór is dat er dan meer geld beschikbaar is voor (grotere) headliners? Dat klinkt leuk, maar weegt wat mij betreft helemaal niet op tegen de mogelijke nadelen van dagtickets. Lowlands draait volgens mij ook helemaal niet om het formaat van de headliners en ik zie ze liever kleinere afsluiters boeken als dat betekent dat de opzet van het festival zoveel mogelijk gelijk blijft. Wat zijn andere voordelen van dagtickets die ik niet zie?
Daarnaast zijn er ook gewoon niet genoeg grote headliners in omloop die interessant zijn voor Lowlands, zelfs als het geld er wel zou zijn. Alle headliners die touren moeten worden verdeeld over de festivals in Nederland. Pinkpop, DTRH, LL, Paaspop, BKS. Allemaal moeten deze festivals ook headliners krijgen. Als je dat vergelijkt met België waar in principe twee grote festivals zijn waarover de headliners moeten worden verdeeld, is het beter te verklaren dat Pukkelpop bijvoorbeeld altijd 1 of 2 grote headliners heeft die Lowlands niet heeft.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Precies, dat gevoel heb je dan niet. Je moet dan elke dag het festivalterrein weer "inscannen". Ze hebben wel meerdere ingangen vanaf de camping dus dat verdeelt de drukte een beetje. Overigens is het campingterrein van Defqon wel next level. Overal kampvuurtjes, chillplekken, schommels, vermaak met muziek (moet wel als terrein om 23u sluit) etc. Daar kan de saaie campinglaan van LL nog veel van leren. Niettemin kan nog steeds niets aan LL tippen :love:

Als je dat vergelijkt met België waar in principe twee grote festivals zijn
Ik zie dat toch wat anders met festivals als Dour, Graspop, Live is Live, zelfs Lokerse Feesten die respectievelijke namen binnen hengelen. Voordat we eindeloos festivals gaan vergelijken en line ups, denk ik dat het te gemakkelijk is gezegd dat Belgie in principe maar 2 grote festivals heeft.

Users who are viewing this thread