Lowlands 2026

Dachten dit vorig jaar ook met Charli XCX, weten allemaal hoe dat afliep.. ik houd mn adem nog ff in.
Wordt nog lang de adem inhouden 😌. Afgelopen jaar was de overlap met Rock en Seine wel echt groot, maar ik zit pas iets rustiger op mijn stoel als er hij ook voor een festival vóór Lowlands wordt aangekondigd...

Zou Lowlands de absolute hoofdprijs voor Tyler over hebben denken jullie? Ook als hij nog meer zou vragen dan Gorillaz, Florence, Tame Impala of The XX als die ook daadwerkelijk zouden touren in augustus?

Maar wat voor echte verandering zou je willen? Ik vind eigenlijk dat er de afgelopen jaren nog best wat wordt aangepast. Van mij hoeven er geen tenten verhuisd te worden zegmaar.
X-Ray mag van mij wel wat groter en niet meer in dat blikken ding . Qua geluid is het daar soms niet te harden,[lijkt we of het geluid daar niet weg kan] wat zonde is voor de bands die daar staan. Dan kan er nog veel meer beleving daar komen. Maar dat is mijn idee. Voor de rest is het wel oke . Al mis nog steeds de oud Alpha tent.

Zou Lowlands de absolute hoofdprijs voor Tyler over hebben denken jullie? Ook als hij nog meer zou vragen dan Gorillaz, Florence, Tame Impala of The XX als die ook daadwerkelijk zouden touren in augustus?
Meer dan Florence en the XX weet ik bijna wel zeker.

Als het dit jaar niet gebeurd dan zie ik het niet meer gebeuren eerlijk gezegd. Ik denk dat die nu nog groot genoeg is om LL te headlinen, maar niet te groot dat die het festival is ontgroeid.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar wat zou dit dik zijn zeg. De man zet ook zulke vette shows neer qua decor en dergelijke. Genoeg hits op z'n naam. Hier maak je me echt nog 3x blijer mee dan met Kendrick destijds.

Zoals Indiaan zegt ja, de Charlie was top vroeger. Met het zonnetje op je bakkes is een optreden toch ook wel een stuk fijner. Misschien een hottake hoor, maar de Alpha vind ik eigenlijk ook maar mislukt. Het is een prachtige constructie en ik als engineer kan daar wel van genieten hoor, maar als je niet onder de tent staat, is het gelijk een stuk minder sfeer - en dat is al op de helft van het veld.

De Hacienda zoals hij bij DTRH is, is ook een stuk fijner en veel sfeervoller. Of een soort constructie bedenken wat je een doek kan spannen wanneer er regen wordt verwacht.
Ik heb zelf nooit de oude Alpha meegemaakt, maar wel mee eens dat je echt in het voorvak of er net achter moet staan om een beetje de sfeer mee te krijgen.

Opzich een kleine openluchtstage zoals stage 4 op PP, zou ik een prima toevoeging vinden.
X-Ray mag van mij wel wat groter en niet meer in dat blikken ding . Qua geluid is het daar soms niet te harden,[lijkt we of het geluid daar niet weg kan] wat zonde is voor de bands die daar staan. Dan kan er nog veel meer beleving daar komen. Maar dat is mijn idee. Voor de rest is het wel oke . Al mis nog steeds de oud Alpha tent.
Helemaal mee eens. Afgelopen jaar twee keer weg gegaan bij een optreden in de X-ray omdat het geluid er erg slecht was. Erg zonde van de anders goede optredens. Zeker bij Marathon baalde ik er heel erg van.

Oh dat denk ik ook, dus ik ben benieuwd of er dan genoeg reden voor Lowlands is om Tyler te boeken.

Geen idee hoe die prijzen zitten maar Lowlands verkoopt toch wel uit in 15 minuten dus waarom zouden ze dan een act boeken die duurder is dan andere acts die ook gewild zijn? Haal je iets goedkopere acts en haal je voor het nachtprogramma en "hot" DJ en dan is iedereen weer happy :cool:

LiveNation is een hele commerciële organisatie hoor dus die gaan dan echt naar de centen kijken.

Eens! Blikken ding met veel te veel hitte en dramatisch geluid.

Ik vind de nieuwe Alpha een grote verbetering t.o.v. de tent. De zichtlijnen zijn veel beter. Ik kom vaak op het laatste moment aanzetten en sta dan rond het MIVA podium, voor mij is dat prima. Nadeel is dat bij de niet-afsluiters er daar wel gepraat wordt, al kan je na een paar nummers wel naar voren en een betere plek vinden.

Open lucht stage hoeft van mij niet, het is een jaar met de India geprobeerd en de Charlie, beiden weinig succesvol. Denk ook dat je dan geluidsproblemen krijgt met andere stages (of de buurt). Bovendien de ArmadiLLow is toch open?

Geluid in de X-ray moet idd wel beter. De Adonis is net vernieuwd en zal dus nog wel een paar jaar blijven! De Desperados was wel leuk, maar ook erg klein, waardoor zeer beperkt en ze schonken het eerste jaar alleen Desperados en water :ROFLMAO:.

Wordt nog lang de adem inhouden 😌. Afgelopen jaar was de overlap met Rock en Seine wel echt groot, maar ik zit pas iets rustiger op mijn stoel als er hij ook voor een festival vóór Lowlands wordt aangekondigd...

Tyler lijkt mij toch wel in het prijzenplaatje te passen van een festival als LL?

Ik heb zelf nooit de oude Alpha meegemaakt, maar wel mee eens dat je echt in het voorvak of er net achter moet staan om een beetje de sfeer mee te krijgen.
Waar je ook staat in de Alpha, het is het gewoon allemaal net niet. Vooraan is het podium te hoog en heb je te maken met die mojo-hekken die een groot gat laten tussen de twee voorvakken en iedereen achter het voorvak. En meer naar achteren is de sfeer dan weer lang niet als vooraan. Ik vind hem een maatje te groot en neem dat ook altijd mee in mijn afweging wat ik wil zien.

Als gekkigheidje zou zomaar venga boys op LL geboekt kunnen worden!
Ik vindt het niks hoor, maar zie het wel gebeuren

Hoeveel ik ook hou van bijna alle vormen van Hip-Hop blijft Tyler the Creator me toch echt gewoon helemaal niks doen. Weet niet wat het is, maar er zit zo weinig gevoel in ofzo. Maar als hij headliner zou worden ga ik het nog maar een keer een kans geven. Ik zou een leuke en relatief goedkope booking voor Lowlands vinden om een echte oude gediende langs te laten komen. Type KRS-One, denk dat die nog echt wel genoeg mensen zou trekken.

• Leuk
Waarderingen: CVS

Users who are viewing this thread