Zoals beloofd mijn verslag van mijn allereerste Lowlands (vd 15) op mezelf. Met de deur in huis...het is me enorm goed bevallen. Lekker doen waar jezelf zin in hebt, af en toe aansluiten bij anderen en meer gezien van wat er op m'n lijstje stond dan ooit! Hele concerteen zien heeft sterk mijn voorkeur en dat is nu bij alles gelukt! Shout-out naar iedereen in Solowlands app groep (
@eva84 en
@Nicci020 
) en speciaal mijn kampeer maatjes van camping 1. Dat heeft de hele voorbereiding en het weekend zelf zeker veel leuker gemaakt!
En dan nu Lowlands 25 solo.
Vrijdag: Om 9.00 in de auto gestapt om samen met
@sunny vanaf de ingang naar camping 1 te gaan. Om 10.30 soepeltjes binnen en ff wachten. Twee gasten naast me stonden te zweten en te puffen, klagend dat het nog een uur ging duren voordat ze aan het bier konden. Nu had ik zelf ook wel zin in biertje inmiddels dus deze mannen blij gemaakt met twee koude biertjes uit m'n voorraad. Lowlands kon toen al niet meer stuk, die blije blik van die gasten! Vrij snel daarna kwam
@sunny aanlopen samen met Joost dus op naar camping 1. Twaalf uur alles ingericht en kon LL25 op het festival terrein beginnen.
De planning was een heerlijke gitarendag! Begonnen bij
Marathon in de Xray, heerlijke band! Pakken het stevig aan, dus de 1e moshpit was een feit. Nederlands talent! Daarna stond
Boko Yout op de rol en omdat er nog wat tijd over was even naar de
Wodan Boys gelopen met een biertje. Ze konden me beiden niet echt pakken, hoewel Boko Yout wel een vette uitstraling heeft. Daar staat wel een frontman! Toch iets eerder weggegaan om bij de
Beef Chief te lunchen, zalig! Die was alvast binnen. Vervolgens op naar
Deadletter, perfecte mix tussen rock, shoegaze en een tikkie swingen. Prima optreden!
Liep bij het naar buiten lopen de eerste bekende tegen het lijf! In het verdere weekend nog een paar keer bij deze groep aangehaakt! Na een
patatje stoofvlees op naar de Alpha voor
London Grammar en
QSTA. Ik was heel benieuwd naar LG want nog nooit live gezien. En ik vond het prachtig, alleen valt het wel weg in de Alpha wat mij betreft. Even lekker op de heuvel hangen en dan het voorvak in voor QSTA. Magistraal, wat een heerlijke warm bad. Strak, gloedvol en met overtuiging gebracht. Top band, Josh was in vorm. Hoogtepunt! Vervolgens lekker blijven hangen op de heuvel bij
Job Jobse/Kiki, niet pers mijn stijl van elektronische muziek, maar we wel prima vermaakt met dansen, rondkijken en ouwehoeren. Prima eerste dag!
Zaterdag: Na een goede nachtrust lekker wakker worden op camping 1. Ben nu nog steeds verbaasd over de ruimte en rust daar! Sowieso het idee dat het een tikkie rustiger leek op het hele terrein het hele weekend. Lekker een kop koffie gehaald met Joost en op naar het volle programma van de dag.
Joep Beving was weer magisch, de Bravo lijkt wel voor hem gemaakt. De samenwerking met het orkest bracht niet iets extra's voor mij, wel met een glimlach en een traan rustig met
Fruitshake richting Heineken gelopen voor
Weval mijn favoriete EDM-act ever. Ik ben gek op al hun verschijningsvormen en had een rustige set verwacht vanwege het tijdstip. Maar wat een heerlijke vette bangers en hun oude werk (weer) in een nieuw jasje. Gimme Some blijft voor mij de mooiste elektro beats hebben ever! Stralend nagenietend door naar
La Lom, ik dacht even bijkomen met wat midden amerikaanse sounds, lekker chil in de Lima. Haha jammer dan, het dak ging eraf! Dus ook daar een uur staan dansen. The Beaches of Squid waren de volgende aansluitende optie mar ik was ff kapot moe. Het waren geen must sees voor mij dus ben ff gaan zitten buite de Lima. En zo waanzinnig leuk zitten kletsen met iemand over het leven, kinderen, relaties, enz. Voor mij een moment waaruit maar weer eens blijkt dat
we meer met elkaar gemeen hebben dan dat we van elkaar verschillen als mens. Misschien was dit wel het hoogtepunt van mijn LL25, verbinding vinden om het meest onverwachte moment.
Aan het begin van de avond naar
BBY. Deze gasten gaan groot worden voorspel ik, enorme Pearl Jam vibes terwijl hun sound echt anders is. Kan zo aar een gevalletje "ik was erbij in de X-ray 2025" worden! Royel Otis was inmiddels afgezegd en
My Baby vind ik altijd wel lekker (I know ). Heerlijk ongecompliceerd dansen! Ik had me duidelijk voorgenomen om
FKA Twigs goed te kunnen zien, maar eerst ff naar de tent. Chillen, biertje en wat eten! Best een mooi plekje kunnen vinden. Erg genoten, maar had meer verwacht mee genomen te worden. Kon toch niet alles goed zien laag op het podium en het was gewoon druk. Veel lopende en kletsende mensen ook waar ik me door liet afleiden. No even naar de Heineken gelopen en het staartje Papa Roach gezien. Voelde heel duidelijk dat verder niets meer iets aan deze top LL dag zou toevoegen dus het bed ingedoken.
Zondag: Allereerst spullen inpakken en naar de auto brengen.......2 hours later....eerst ff koffie! Horace Andy op een afstandje geluisterd, dikke prima.
NNO stond op het lijstje. Alle keren meegemaakt, maar deze keer voelde het als de laatste. Waardig begin, drie prachtstukken en getuige van
het afscheid van EvE op het podium, ik had het niet willen missen. En toch voelde het als klaar, de publieksreacties worden voorspelbaar, de interactie met het publiek ook...ben benieuwd of we ze nog terugzien in 26. Na weer een
frietje stoofvlees (I know too) op nar Lair, lekker Indonesische swingende" geen idee hoe je het moet noemen" muziek. Top optreden! Vanaf daar werd he een luie zondag.
Broodje falafel gegeten, in de hangmat gelegen en op de heuvel links naar Fontaines DC gekeken. Blij verrast door de lekkere sound, goeie song en heerlijke attitudes. Ik had me voorgenomen om veel te dansen dus
Jamie XX beloofde een prima afsluiter te zijn. Als groot The XX fan (komt er ooit nog een nieuwe plaat?) was ik benieuwd, maar ook sceptisch, zijn afsluitende set op BKS 10 jaar terug was niet best. Gelukkig is ie gegroeid en was The XX vibe heel goed voelbaar in z'n set. Een heerlijke afsluiter van een geweldig weekend!
Ga ik voortaan vaker solo? Zeker! Altijd, zeker niet! Af en toe miste ik momenten om even iemand vast te pakken/houden om de mooiste, vetste momenten meer lading te geven. Gelukkig ware die momenten er ook met (on)bekenden, maar met een vriend of geliefde dat toch een laagje dieper. Op naar de volgende vol mooie momenten!