Die Sef show bekeken op youtube, vind het slappe hap, snap de hype niet maar goed voor hem
Ik vond het ook niet veel bijzonders.Die Sef show bekeken op youtube, vind het slappe hap, snap de hype niet maar goed voor hem
Misschien dat je dat er niet mee bedoelde hoor, maar Sef vergelijken met rapper Donnie is wel een beetje vreemd toch?Ik vond het ook niet veel bijzonders.
Het is geen hele goede rapper, zijn teksten vallen vaak wat tegen en entertainen kan die ook niet. Maar goed FKA Twigs die "lip synced" las ik. Als je als zangeres niet eens live zingt ben ik er al klaar mee. Maar goed Maan stond er ook en het jaar er voor Roxy Dekker en "rapper" Donnie heb ik ook al een keer gezien. Trouwens heel veel DJ's hebben hun set pre-mixed. Die Mark Rebillet is dan nogal apart en enigzins vaag. Doet wel alles live. Dan heb je toch wel ergens een talent voor.
Maar goed tegenwoordig met al die talentenshows, Disney sterretjes en noem maar op hoef je niet al te veel te kunnen om een ster te worden. Noten lezen en een muziek instrument spelen is sowieso al niet nodig. Een goede stem is ook al geen eis meer. Daar blijft er weinig over hoor.
FKA twigs zingt wel live hoor, en ook nog op hoog niveau. Af en toe niet omdat het deel uitmaakt van de choreografie die ze ook nog eens uitvoert, gewoon topsport. Had je het optreden gezien had je het kunnen beamen!Ik vond het ook niet veel bijzonders.
Het is geen hele goede rapper, zijn teksten vallen vaak wat tegen en entertainen kan die ook niet. Maar goed FKA Twigs die "lip synced" las ik. Als je als zangeres niet eens live zingt ben ik er al klaar mee. Maar goed Maan stond er ook en het jaar er voor Roxy Dekker en "rapper" Donnie heb ik ook al een keer gezien. Trouwens heel veel DJ's hebben hun set pre-mixed. Die Mark Rebillet is dan nogal apart en enigzins vaag. Doet wel alles live. Dan heb je toch wel ergens een talent voor.
Maar goed tegenwoordig met al die talentenshows, Disney sterretjes en noem maar op hoef je niet al te veel te kunnen om een ster te worden. Noten lezen en een muziek instrument spelen is sowieso al niet nodig. Een goede stem is ook al geen eis meer. Daar blijft er weinig over hoor.
Cellophane als setsluiter is vocaal het beste wat ik op Lowlands gezien heb dit jaar. En dat was zeker liveFKA twigs zingt wel live hoor, en ook nog op hoog niveau. Af en toe niet omdat het deel uitmaakt van de choreografie die ze ook nog eens uitvoert, gewoon topsport. Had je het optreden gezien had je het kunnen beamen!
Ja maar mensen die niet eens van elektronische muziek houden gaan het natuurlijk nooit naar hun zin hebben daarOmdat Defqon óók gewoon een heel tof festival is, mits je geen hoofdpijn van de muziek krijgt![]()
Klopt merkte dit zelf ook. Alleen Fontaies DC komt via de youtube versie beter uit de verf voor mijn gevoel tov de live geluidskwaliteit.Wat betreft de uitzendingen op tv. Ik heb vandaag de tv-uitzending van zaterdag teruggekeken; wat een slecht geluid. Niks komt goed over. Voor alles bang bijvoorbeeld. Ik voelde de energie ver buiten de Alpha zelfs, maar er bleef op tv niets van over. Heel slap geluid, zonder publiek, galm of punch.
Misschien kennen die mensen sef alleen van zijn hits uit de 00sSef is niet goed, zijn teksten vallen tegen en hem in dezelfde adem noemen met Roxy en Donnie. Soms heb ik het gevoel dat ik echt van een andere planeet kom als ik dit soort dingen lees.
Ik vind Sef juist onderdeel van een select groepje Nederlandse rappers waarbij de teksten er meteen uitspringen en niet zelden het poëtische raken. Zijn laatste drie albums (en dan neem ik IJsland even niet mee) staan wat mij betreft bol van de rake lines en creatieve teksten. Hij rapt vrijwel alles live mee en is sowieso een vrij sterke performer vind ik.
Smaken verschillen natuurlijk. Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je normaal geen (Nederlandse) hiphop luistert/live ziet, je ook niet meteen overstag gaat door Sef, maar ik lees hier zoveel negatieve dingen over Sef dat ik me bijna afvraag of we het over dezelfde artiest hebben...
Ik zet een hele dikke handtekening onder jou hoop lijstje.Het is nog vroeg en weinig bekend. Vorig jaar 2 van 6 goed (en dan reken ik ‘willekeurige rapper’ niet mee).
Ik ga mijn kansen wat vergroten met 2 lijstjes. De eerste is mijn voorspelling en de 2e wat ik hoop!
Twenty One Pilots (nog niet genoemd in dit topic? die gaan iig 1 major afsluiten volgend jaar) / Florence + The Machine / New Wave in combinatie met een vrouwelijke Belgische b2b (dus of Charlotte/Amber/Amelie)
Wat ik hoop:
The xx / FATM / Tame Impala / Chemical Brothers
Mijn voorspelling voor 2026 is;Het is nog vroeg en weinig bekend. Vorig jaar 2 van 6 goed (en dan reken ik ‘willekeurige rapper’ niet mee).
Ik ga mijn kansen wat vergroten met 2 lijstjes. De eerste is mijn voorspelling en de 2e wat ik hoop!
Twenty One Pilots (nog niet genoemd in dit topic? die gaan iig 1 major afsluiten volgend jaar) / Florence + The Machine / New Wave in combinatie met een vrouwelijke Belgische b2b (dus of Charlotte/Amber/Amelie)
Wat ik hoop:
Andere redenen, maar verder een herkenbaar verhaal.Nog een vertraagde terugblik op LL. Heeft er vooral mee te maken dat het niet mijn beste Lowlands was. Ondanks de mooie shows en gezellige sfeer was dit mijn minste jaar tot nu toe. Had er vooral mee te maken dat ik door het geluidsoverlast echt weinig heb geslapen (ondanks vroeg naar de tent) en daar veel ongemak van ervaarde. Eigenlijk de eerste keer dat ik niet echt heb nagenoten en gelijk zin heb in volgend jaar.
Top 5
1. RAYE - wat een prachtige show
2. Fontaines DC - erg sterk optreden
3. Sef - leuke show op de Alpha
4. Jamie xx - erg genoten met de groep
5. Job Jobse & KI/KI - toch erg memorabel, al was het wat veilig
Of ik volgend jaar weer ga, weet ik nog niet gelijk. Voorheen was dat vaak een duidelijke ja, maar deze editie viel me best wel zwaar. Toch kijk ik wel terug op een mooie editie.
Ik zou toch echt wel een hoop geven voor jouw gehoopte lineup!Mijn voorspelling voor 2026 is;
FATM vanwege nieuw album en goedmaker 2023, zeer geliefd bij jong en oud
LCD soundsystem vanwege de combinatie dance en indie, een band die veel doelgroepen bindt
Doechii vanwege het beste wat momenteel in de rap gaande is en nu of hebben ze al gedaan geboekt voordat ze niet meer te betalen is.
Wat ik hoop; Bjork, Gorillaz, LCD soundsystem
Ik zou toch echt wel een hoop geven voor jouw gehoopte lineup!
Zonde. Hoezo was de geluidsoverlast dit jaar anders?Nog een vertraagde terugblik op LL. Heeft er vooral mee te maken dat het niet mijn beste Lowlands was. Ondanks de mooie shows en gezellige sfeer was dit mijn minste jaar tot nu toe. Had er vooral mee te maken dat ik door het geluidsoverlast echt weinig heb geslapen (ondanks vroeg naar de tent) en daar veel ongemak van ervaarde. Eigenlijk de eerste keer dat ik niet echt heb nagenoten en gelijk zin heb in volgend jaar.
Top 5
1. RAYE - wat een prachtige show
2. Fontaines DC - erg sterk optreden
3. Sef - leuke show op de Alpha
4. Jamie xx - erg genoten met de groep
5. Job Jobse & KI/KI - toch erg memorabel, al was het wat veilig
Of ik volgend jaar weer ga, weet ik nog niet gelijk. Voorheen was dat vaak een duidelijke ja, maar deze editie viel me best wel zwaar. Toch kijk ik wel terug op een mooie editie.
On topic voor het LL2026 forumHet is nog vroeg en weinig bekend. Vorig jaar 2 van 6 goed (en dan reken ik ‘willekeurige rapper’ niet mee).
Wat ik hoop: