Lowlands 2025

Heb je ook de neiging om merken als YSL en Andrélon extra negatief te beoordelen? In de hoop dat die volgend jaar er niet meer bij zijn?

Moet vooral lachen om vragen als of mijn beeld van bol.com of Vodafone veranderd is doordat ze op Lowlands staan. Ik weet niet hoe dat werkt bij anderen, maar het interesseert me werkelijk helemaal niks of het nu bol.com of een of andere andere webwinkel daar staat. Als ik maar een luchtbed kan kopen toen een van die van ons lek bleek.

Mijn beeld van Bol.com is dus ook totaal niet veranderd doordat zij toevallig die verkopende partij zijn. (Hun service was overigens wel prima, dat gezegd hebbende.) Maar goed, de marketingmanager daar kan straks vast met dit onderzoek in zijn hand zeggen dat de spontane bekendheid van bol.com onder Lowlandsgangers met x procent is gegroeid en dat x procent positiever is gaan denken over bol.com.
Ik moet heel eerlijk toegeven, dat ik dus wel heb ingevuld dat mijn beeld van bol.com verbeterd is, omdat de service uitstekend was. Luchtbed ophalen ging heel makkelijk, prijs was goed, het product was goed en toen kwamen er ook nog toevallig twee mensen van bol.com het camping terrein op met een pomp om luchtbedden op te blazen.

Ze waren er nog ten tijde van Horsegirl haha
Dachten ze trouwens niet bij Horsegiirl dat ze bij de andere Horsegirl waren (het indie bandje), waardoor ze verrast werden? Dacht dat ik zoiets mee had gekregen via hun socials.
Erg benieuwd naar het verslag. Zeker de filmpjes van 1 a 2 jaar geleden heb ik veel gezien.

Dachten ze trouwens niet bij Horsegiirl dat ze bij de andere Horsegirl waren (het indie bandje), waardoor ze verrast werden? Dacht dat ik zoiets mee had gekregen via hun socials.
Erg benieuwd naar het verslag. Zeker de filmpjes van 1 a 2 jaar geleden heb ik veel gezien.
Oeh ja geen idee zag ze net voor het optreden

Nee, jij misschien niet, maar je maakt nu wel mond op mond reclame. Het merk zit in meer mensen hun (onbewuste) gedachten en zal daarbij (ook onbewust) geassocieerd worden met een hip festival als lowlands waardoor het aantrekkelijker wordt om er iets te kopen.
Gelukkig is het mond-TOT-mondreclame. ;-)

Maar je hebt natuurlijk een punt. Daarom maak ik graag gebruik van deze ruimte om dit artikel van Jeroen van Bergeijk in de Volkskrant onder de aandacht te brengen. Hieruit blijkt dat de werkomstandigheden bij bol.com (toegegeven enkele jaren terug, maar zou dat werkelijk zijn veranderd?) waardeloos zijn.

• Leuk
Waarderingen: superginger
Mja, dat ze pas open waren om 11:00 viel mij ook tegen. Stond elke ochtend vooraan, maar op één of andere manier alsnog een half uur wachten. Was ik om 10:30 op het terrein, uiteindelijk pas 12:00 gedoucht en wel weer terug bij de tent op vrijdag.

De douche na moshpit bij 4am kru was wel goddelijk om 5 uur 's middags bij de Badkamer trouwens. En voor die €25 ga ik ook niet zeuren, maar denk niet dat ik volgend jaar weer voor die onbeperkte deal ga. Ik douche liever 's nachts of 's ochtends vroeg. Voor toilet rond 8 uur 's avonds was het sneller om bij camping 1 / 2 te gaan dan in de rij te wachten op het festivalterrein.
Ik ga sowieso die deal weer kopen. Mooi doel, leuke mensen / sfeer daar en schone wc’s. Douches qua capaciteit is lastig. Misschien als er volgend jaar een heel groot gat valt in het programma. Dan maar eens proberen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Ik merkte dat ik er nu wat te veel op 'leunde'; het voelde "zonde" om bij de reguliere douches te gaan tegen betaling wetende dat ik bij de Badkamer gratis kon. Ja, zo werkt mijn hoofd nu eenmaal. Voor €25 is het idd een no-brainer. Het personeel was echt immens vriendelijk en vrolijk. Goeie sfeer daar en je werd wel echt in de watten gelegd.

Ik tikte trouwens vrolijk €9,70 af voor een dirty chai latte. Dat is blijkbaar een chai latte + espresso én een bekermunt samen. Duur bakkie. :coffee::eek: Was het ook niet waard hahaha
Ik zeg koude buiten douche 🚿

• Geweldig
Waarderingen: peter Molenaar
Heb je ook de neiging om merken als YSL en Andrélon extra negatief te beoordelen? In de hoop dat die volgend jaar er niet meer bij zijn?

Moet vooral lachen om vragen als of mijn beeld van bol.com of Vodafone veranderd is doordat ze op Lowlands staan. Ik weet niet hoe dat werkt bij anderen, maar het interesseert me werkelijk helemaal niks of het nu bol.com of een of andere andere webwinkel daar staat. Als ik maar een luchtbed kan kopen toen een van die van ons lek bleek.

Mijn beeld van Bol.com is dus ook totaal niet veranderd doordat zij toevallig die verkopende partij zijn. (Hun service was overigens wel prima, dat gezegd hebbende.) Maar goed, de marketingmanager daar kan straks vast met dit onderzoek in zijn hand zeggen dat de spontane bekendheid van bol.com onder Lowlandsgangers met x procent is gegroeid en dat x procent positiever is gaan denken over bol.com.
Niet extra negatief, maar gewoon de waarheid. Het past daar niet. Ik verwacht ook niet dat die merken dat zelf nog zouden willen. Ik denk dat de algehele mening die je hier hoort ook wel doordringt bij de mensen bij YSL en Andrelon die daar verantwoordelijk voor zijn. Het is serieus geld wat zij daarvoor moeten neertellen. Wat is dan je roi?

Mijn beeld van Bol.com is juist wel positief veranderd door de service na een foutje die ik zelf gemaakt had. Super opgelost. Hadden ze ook niet hoeven doen.

Maar goed, ik ga Coca Cola niet in één keer lekkerder vinden na een tof LL weekend. Dat blijft voor de meeste merken voor mij onveranderd.

Die enquete is natuurlijk gewoon de verantwoording die de commerciële persoon bij die merken intern kan presenteren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: markvdrheijden en WTSGD
Gelukkig is het mond-TOT-mondreclame. ;-)

Maar je hebt natuurlijk een punt. Daarom maak ik graag gebruik van deze ruimte om dit artikel van Jeroen van Bergeijk in de Volkskrant onder de aandacht te brengen. Hieruit blijkt dat de werkomstandigheden bij bol.com (toegegeven enkele jaren terug, maar zou dat werkelijk zijn veranderd?) waardeloos zijn.
Zowel mond op mond als mond tot mond is raar….. woorden die uit jouw mond komen, hoor ik met mijn oren en niet met mijn mond

Bij F1 in Zandvoort ook al gezien. Satékroket daar 7,00 per stuk….. 4 kroketten is 28,00 (!) verder voor een snackje 🫣😬🤔
Ik moet zeggen dat ik niet naar de prijs heb gekeken, maar vond de andere prijzen bij SAIL meevallen (in vergelijking met andere festivals). 10€ voor Karma Kebab, 19€ voor 2 flat white en twee mega stukken brownies.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik moet zeggen dat ik niet naar de prijs heb gekeken, maar vond de andere prijzen bij SAIL meevallen (in vergelijking met andere festivals). 10€ voor Karma Kebab, 19€ voor 2 flat white en twee mega stukken brownies.
Prijzen zijn in te stellen lijkt mij. F1 is gewoon takke duur

Nog 30 pagina's te gaan en dan zitten we op de 500 !
We hebben het nog niet gehad over het kraanwater (onmisbaar op de eerste twee dagen), de muggen en de geluidsoverlast van Walibi.
Nog genoeg gesprekstof. :)

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Nog 30 pagina's te gaan en dan zitten we op de 500 !
We hebben het nog niet gehad over het kraanwater (onmisbaar op de eerste twee dagen), de muggen en de geluidsoverlast van Walibi.
Nog genoeg gesprekstof. :)
Kraanwater is top! Nummer 1 iedere dag weer. Muggen geen last van gehad, behalve dan de one and only Haarlemse mug in ons gezin. Geluidsoverlast Walibi, dat is een grapje zeker 🤔

Kraanwater is top! Nummer 1 iedere dag weer. Muggen geen last van gehad, behalve dan de one and only Haarlemse mug in ons gezin. Geluidsoverlast Walibi, dat is een grapje zeker 🤔
Is een grap, maar ze kunnen wel erg hard gillen in het reuzenrad. Zouden ze daar aan de overkant op de Veluwe geen last van hebben?

• Haha
Waarderingen: @Marc
Zoals beloofd mijn verslag van mijn allereerste Lowlands (vd 15) op mezelf. Met de deur in huis...het is me enorm goed bevallen. Lekker doen waar jezelf zin in hebt, af en toe aansluiten bij anderen en meer gezien van wat er op m'n lijstje stond dan ooit! Hele concerteen zien heeft sterk mijn voorkeur en dat is nu bij alles gelukt! Shout-out naar iedereen in Solowlands app groep (@eva84 en @Nicci020 :love:) en speciaal mijn kampeer maatjes van camping 1. Dat heeft de hele voorbereiding en het weekend zelf zeker veel leuker gemaakt!

En dan nu Lowlands 25 solo.

Vrijdag: Om 9.00 in de auto gestapt om samen met @sunny vanaf de ingang naar camping 1 te gaan. Om 10.30 soepeltjes binnen en ff wachten. Twee gasten naast me stonden te zweten en te puffen, klagend dat het nog een uur ging duren voordat ze aan het bier konden. Nu had ik zelf ook wel zin in biertje inmiddels dus deze mannen blij gemaakt met twee koude biertjes uit m'n voorraad. Lowlands kon toen al niet meer stuk, die blije blik van die gasten! Vrij snel daarna kwam @sunny aanlopen samen met Joost dus op naar camping 1. Twaalf uur alles ingericht en kon LL25 op het festival terrein beginnen.

De planning was een heerlijke gitarendag! Begonnen bij Marathon in de Xray, heerlijke band! Pakken het stevig aan, dus de 1e moshpit was een feit. Nederlands talent! Daarna stond Boko Yout op de rol en omdat er nog wat tijd over was even naar de Wodan Boys gelopen met een biertje. Ze konden me beiden niet echt pakken, hoewel Boko Yout wel een vette uitstraling heeft. Daar staat wel een frontman! Toch iets eerder weggegaan om bij de Beef Chief te lunchen, zalig! Die was alvast binnen. Vervolgens op naar Deadletter, perfecte mix tussen rock, shoegaze en een tikkie swingen. Prima optreden!

Liep bij het naar buiten lopen de eerste bekende tegen het lijf! In het verdere weekend nog een paar keer bij deze groep aangehaakt! Na een patatje stoofvlees op naar de Alpha voor London Grammar en QSTA. Ik was heel benieuwd naar LG want nog nooit live gezien. En ik vond het prachtig, alleen valt het wel weg in de Alpha wat mij betreft. Even lekker op de heuvel hangen en dan het voorvak in voor QSTA. Magistraal, wat een heerlijke warm bad. Strak, gloedvol en met overtuiging gebracht. Top band, Josh was in vorm. Hoogtepunt! Vervolgens lekker blijven hangen op de heuvel bij Job Jobse/Kiki, niet pers mijn stijl van elektronische muziek, maar we wel prima vermaakt met dansen, rondkijken en ouwehoeren. Prima eerste dag!

Zaterdag: Na een goede nachtrust lekker wakker worden op camping 1. Ben nu nog steeds verbaasd over de ruimte en rust daar! Sowieso het idee dat het een tikkie rustiger leek op het hele terrein het hele weekend. Lekker een kop koffie gehaald met Joost en op naar het volle programma van de dag. Joep Beving was weer magisch, de Bravo lijkt wel voor hem gemaakt. De samenwerking met het orkest bracht niet iets extra's voor mij, wel met een glimlach en een traan rustig met Fruitshake richting Heineken gelopen voor Weval mijn favoriete EDM-act ever. Ik ben gek op al hun verschijningsvormen en had een rustige set verwacht vanwege het tijdstip. Maar wat een heerlijke vette bangers en hun oude werk (weer) in een nieuw jasje. Gimme Some blijft voor mij de mooiste elektro beats hebben ever! Stralend nagenietend door naar La Lom, ik dacht even bijkomen met wat midden amerikaanse sounds, lekker chil in de Lima. Haha jammer dan, het dak ging eraf! Dus ook daar een uur staan dansen. The Beaches of Squid waren de volgende aansluitende optie mar ik was ff kapot moe. Het waren geen must sees voor mij dus ben ff gaan zitten buite de Lima. En zo waanzinnig leuk zitten kletsen met iemand over het leven, kinderen, relaties, enz. Voor mij een moment waaruit maar weer eens blijkt dat we meer met elkaar gemeen hebben dan dat we van elkaar verschillen als mens. Misschien was dit wel het hoogtepunt van mijn LL25, verbinding vinden om het meest onverwachte moment.

Aan het begin van de avond naar BBY. Deze gasten gaan groot worden voorspel ik, enorme Pearl Jam vibes terwijl hun sound echt anders is. Kan zo aar een gevalletje "ik was erbij in de X-ray 2025" worden! Royel Otis was inmiddels afgezegd en My Baby vind ik altijd wel lekker (I know ). Heerlijk ongecompliceerd dansen! Ik had me duidelijk voorgenomen om FKA Twigs goed te kunnen zien, maar eerst ff naar de tent. Chillen, biertje en wat eten! Best een mooi plekje kunnen vinden. Erg genoten, maar had meer verwacht mee genomen te worden. Kon toch niet alles goed zien laag op het podium en het was gewoon druk. Veel lopende en kletsende mensen ook waar ik me door liet afleiden. No even naar de Heineken gelopen en het staartje Papa Roach gezien. Voelde heel duidelijk dat verder niets meer iets aan deze top LL dag zou toevoegen dus het bed ingedoken.

Zondag: Allereerst spullen inpakken en naar de auto brengen.......2 hours later....eerst ff koffie! Horace Andy op een afstandje geluisterd, dikke prima. NNO stond op het lijstje. Alle keren meegemaakt, maar deze keer voelde het als de laatste. Waardig begin, drie prachtstukken en getuige van het afscheid van EvE op het podium, ik had het niet willen missen. En toch voelde het als klaar, de publieksreacties worden voorspelbaar, de interactie met het publiek ook...ben benieuwd of we ze nog terugzien in 26. Na weer een frietje stoofvlees (I know too) op nar Lair, lekker Indonesische swingende" geen idee hoe je het moet noemen" muziek. Top optreden! Vanaf daar werd he een luie zondag. Broodje falafel gegeten, in de hangmat gelegen en op de heuvel links naar Fontaines DC gekeken. Blij verrast door de lekkere sound, goeie song en heerlijke attitudes. Ik had me voorgenomen om veel te dansen dus Jamie XX beloofde een prima afsluiter te zijn. Als groot The XX fan (komt er ooit nog een nieuwe plaat?) was ik benieuwd, maar ook sceptisch, zijn afsluitende set op BKS 10 jaar terug was niet best. Gelukkig is ie gegroeid en was The XX vibe heel goed voelbaar in z'n set. Een heerlijke afsluiter van een geweldig weekend!

Ga ik voortaan vaker solo? Zeker! Altijd, zeker niet! Af en toe miste ik momenten om even iemand vast te pakken/houden om de mooiste, vetste momenten meer lading te geven. Gelukkig ware die momenten er ook met (on)bekenden, maar met een vriend of geliefde dat toch een laagje dieper. Op naar de volgende vol mooie momenten!

Net terug van Sail en naast de Febo muur stond daar op de kade ook gewoon de dansende security held van de Alpha. Dus gezwaaid, nog even een dansje zonder muziek gedaan en tot ziens op Lowlands geroepen.

Ze waren heel positief, heb ze op zondag gesproken. Heb ze ook gevraagd waarom ze nou naar fucking Defqon gingen maar kreeg niet echt een goed antwoord.
Omdat Defqon óók gewoon een heel tof festival is, mits je geen hoofdpijn van de muziek krijgt ;)

Users who are viewing this thread