Lowlands 2025

Ieder z’n ding ja. Ik vind dit niet namelijk. Het mag van mij wel iets meer richting de Punk, shoe gaze, Indiërock etc hoor. En dat zagen we vorig jaar ook echt dus dat zijn goede ontwikkeling. Maar grunge metal of hardrock staat hier nog zo ver van af.
Punk, indierock heb je al genoeg qua percentage, gaat er bij mij om het genre wat eigenlijk niet of nauwelijks aanwezig is en waar potentieel een nieuwe doelgroep aan te boren is die echt wel bij lowlands zou passen, ok het is even wennen voor de gebloemde partypoeper maar anders wordt het toch ook zo’n monocultuur! Ook een beetje arrogant, alsof dat genre niet goed genoeg is ofzo voor lowlands.

• Leuk
Waarderingen: @Marc, WTSGD en sjoeske
Volgens mij zou je Queens of the Stone age ook weg kunnen zetten onder hardrock en tussen grunge en metal moet een komma in jouw zin? Dat zijn in ieder geval genres die altijd hun plek hebben gehad op Lowlands en dat ook moeten houden.
Absoluut, de diversiteit maakt het festival. Eén of twee bands in dit genre is meer dan genoeg. En om meer metal te boeken omdat het gezelligere mensen aantrekt is vrij opmerkelijk te noemen haha.

Queens of the Stone Age zie ik meer als rock trouwens, maar dat terzijde. A Song for the Dead staat in m’n top 5 ooit. Dat trek ik erg goed. Maar zodra er iemand begint te schreeuwen, is het klaar.

• Leuk
Waarderingen: rrr
Denk dat er bedoeld wordt dat er best meer van dit soort bands er tussen mogen staan. [Rock metal punk en nog meer....]En dat dat inderdaad ook weer een iets ander publiek aantrekt. En ook daardoor misschien de de groepen die alleen voor een feestje komen en eigenlijk niks of weinig met andere muziek steilen hebben wat gaat afnemen. Hopelijk zetten ze de trend door van afgelopen jaar.
En wie weet de volgende lichting bands? Volgende week🤔

• Leuk
Waarderingen: freezeroz en MarkD
Josh homme is ook controversieel de afgelopen jaren daar heeft lowlands ook geen moeite mee. Een gore show is subjectief.

Josh homme is ook controversieel de afgelopen jaren daar heeft lowlands ook geen moeite mee. Een gore show is subjectief.
Zit toch een megagroot verschil tussen die Til en Josh Homme? Tenzij ik iets gemist heb hoor.

Maar een festival wat enorm bezig is met consent en veilige omgeving qua seks etc gaat natuurlijk geen Til neerzetten. Naast dat ik hem persoonlijk ook niet graag zie.

Daarnaast is het echt een enorme mismatch tussen Til en Lowlands en het LL publiek denk ik.

Even heel iets anders. Dit gewoon vast boeken voor volgend jaar als afsluiter. Wat gaan deze gasten goed. Geweldig nieuw album uit . En wat is dit live knetter goed . Ze staan op Jera. LL gemist?
De tering. Wat een kutherrie. Zal gelukkig nooit op een headline slot geboekt worden. Niks voor LL.

• Haha
Waarderingen: @Marc
Welkom in het Lowlands forum! Ik ben wel benieuwd naar je andere twee posts tot dusverre haha.
Als je denkt dat dit een gestrekt been was: die andere twee posts waren gestrekte benen richting iedereen die 'geen verstand' van elektronica heeft ;) Ook een goede 'teringscore' met twee uit drie posts. Snap het niet helemaal, maar maakt nog geen geweldige eerste indruk.

Als je denkt dat dit een gestrekt been was: die andere twee posts waren gestrekte benen richting iedereen die 'geen verstand' van elektronica heeft ;) Ook een goede 'teringscore' met twee uit drie posts. Snap het niet helemaal, maar maakt nog geen geweldige eerste indruk.
Ah ok dat is aan me voorbij gegaan denk ik ….

Jij vindt rotte vis op je gegooid krijgen niet goor?
Ach, het is een gimmick hoort bij de show ( shockrock), degene die vooraan staan zijn meestal fans die weten dat, als je dat niet leuk vindt ga je ergens anders staan. Persoonlijk zou ik ergens anders staan maar vindt het wel grappig 😀 En wat dat controversieel gedrag en de gedragscode van lowlands betreft dat is zo’n glibberig terrein, daar moet je zo mee oppassen, het wordt vrij snel hypocriet.

Users who are viewing this thread