Lowlands 2025

Kan ook zijn dat lowlands niets te melden heeft qua namen, gaan zeker niet bakken vol geld uitgeven aan een artiest terwijl het al uitverkocht is, was bij pukkelpop om de zondag te versterken ( doechii) anders. Kleine namen voor lowlands vrees ik. Wanneer lowlands niet uitverkocht was, had mojo meer zijn best moeten doen om tickets te verkopen. Het snelle uitverkoop is naar mijn mening niet voordelig voor extra goeie naam.
Het is Mojo, die zijn er gebaat bij om acts te plaatsen op hun eigen festivals waardoor die namen in status stijgen en ze bij een daaropvolgende zaalshow nog harder kunnen cashen.

Kan ook zijn dat lowlands niets te melden heeft qua namen, gaan zeker niet bakken vol geld uitgeven aan een artiest terwijl het al uitverkocht is, was bij pukkelpop om de zondag te versterken ( doechii) anders. Kleine namen voor lowlands vrees ik. Wanneer lowlands niet uitverkocht was, had mojo meer zijn best moeten doen om tickets te verkopen. Het snelle uitverkoop is naar mijn mening niet voordelig voor extra goeie naam.
Dus als het uitverkocht is worden er gewoon een paar stages weggehaald, omdat er toch geen artiesten nodig zijn?😉

Zoals al gezegd werd, de stages en het blokkenschema moeten gewoon gevuld worden. Daarnaast zijn de meeste namen volgens mij al bekend/ geboekt voordat de kaart verkoop start.

Zo werkt een festival van +55k man niet :)

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Blijft wel gek dat LL (en blijkbaar DTRH?) zo afwijken van hun doorgaand voorspelbare routine van namen droppen. Dat is natuurlijk een bewuste keuze, vraag me af welke (marketings)reden er achter zit.

Daarnaast zijn de meeste namen volgens mij al bekend/ geboekt voordat de kaart verkoop start.
De bovenkant wel, maar om de volledige line-up rond te krijgen zijn ze echt wel langer bezig hoor. Dus het zou echt wel kunnen dat de reden dat het nu lang duurt is dat ze nog bezig zijn met een naam die ze echt onderdeel willen maken van de nieuwe drop

Vorig jaar hadden we een mooi inkijkje in hoe het boekingsproces werkt dankzij het gelekte conceptblokkenschema

• Leuk
Waarderingen: Flynn en Davidd
Tuurlijk wel, gaat erom wat er staat. Als je ziet wat erop de scandinavische festivals/ pukkelpop staat vindt ik dat lowlands qua line-up achter loopt, is niet alleen te wijten aan dagtickets. Het belachelijke snel uitverkocht zijn zorgt voor boekingsluiheid.

• Leuk
Waarderingen: davadude en wsslvrwrt
Tuurlijk wel, gaat erom wat er staat. Als je ziet wat erop de scandinavische festivals/ pukkelpop staat vindt ik dat lowlands qua line-up achter loopt, is niet alleen te wijten aan dagtickets. Het belachelijke snel uitverkocht zijn zorgt voor boekingsluiheid.
Met deze theorie zou het betekenen dat Lowlands in de jaren dat ze uitverkochten slechtere line-ups neerzetten dan daarvoor, wat imo niet het geval is. Sterker nog ook de eerste drop van dit jaar vond ik gewoon een hele goede drop.

Dat ze die namen niet bekendmaken betekent niet dat ze niet al geboekt zijn. Die scandinavische festivals en Pukkelpop moeten allemaal nog dagtickets (en in andere gevallen weekendtickets) schuiven en hebben dus meer baat bij het bekendmaken van namen.

Vond je dat vorig jaar ook? Met een Air, Roisin Murphy, Teddy Swims, The Streets, James Blake, Thundercat en Mount Kimbie na die eerste drop + ticketverkoop zie ik hier toch weinig luiheid in tbh.

Ik geloof ook niet dat een festival plots minder of goedkoper gaat boeken als je uitverkocht bent. Denk echt dat het merendeel van de acts al lang en breed vastligt.

Wel geloof ik dat festivals misschien bij tegenvallende verkoop iets extra's zullen proberen. Maar dat is niet aan de orde hier.

En Lowlands heeft in het verleden vaak genoeg laten zien dat er ook in latere worpen nog genoeg moois aangekondigd werd.

Dat ze die namen niet bekendmaken betekent niet dat ze niet al geboekt zijn. Die scandinavische festivals en Pukkelpop moeten allemaal nog dagtickets (en in andere gevallen weekendtickets) schuiven en hebben dus meer baat bij het bekendmaken van namen.
Zou mij verbazen dat lowlands met een duur pakketje namen zou komen, maar ik hoop van wel natuurlijk. En ja ik vind inderdaad dat de line-ups van lowlands beter waren in de jaren toen nog niet uitverkocht was, heeft denk ik ook met de verbreding van doelgroepen te maken.

Zou mij verbazen dat lowlands met een duur pakketje namen zou komen, maar ik hoop van wel natuurlijk. En ja ik vind inderdaad dat de line-ups van lowlands beter waren in de jaren toen nog niet uitverkocht was, heeft denk ik ook met de verbreding van doelgroepen te maken.
Ik ben echt heel benieuwd welke jaren dit zijn. De laatste niet uitverkochte editie is 2015. En daarvoor 2003-2005?

Ik heb echt slechts 1 editie van LL gehad, waar ik dacht dit is hem niet, dat was 2018.

Ik geloof ook niet dat een festival plots minder of goedkoper gaat boeken als je uitverkocht bent. Denk echt dat het merendeel van de acts al lang en breed vastligt.

Wel geloof ik dat festivals misschien bij tegenvallende verkoop iets extra's zullen proberen. Maar dat is niet aan de orde hier.

En Lowlands heeft in het verleden vaak genoeg laten zien dat er ook in latere worpen nog genoeg moois aangekondigd werd.
Ligt ook aan de bonus voor EvE wat er over bijft.😂

• Haha
Waarderingen: Raskolnikov
Ik ben echt heel benieuwd welke jaren dit zijn. De laatste niet uitverkochte editie is 2015. En daarvoor 2003-2005?

Ik heb echt slechts 1 editie van LL gehad, waar ik dacht dit is hem niet, dat was 2018.
2016 verkocht wel pas uit toen het festival bezig was, geloof ik. Wij stonden destijds naast een groep die op de donderdag rond gingen met een buckethat om kleingeld in te zamelen, zodat ze een ticket konden halen voor een vriend die geen geld had. Vrijdagochtend stond de beste man zijn tentje naast ons op te zetten.

• Leuk
Waarderingen: Flynn en Davidd

Ik heb echt slechts 1 editie van LL gehad, waar ik dacht dit is hem niet, dat was
Ik bedoelde niet zo snel uitverkocht, dan moeten ze meer hun best doen om uitverkocht te raken, wat dan weer de line-up sterker maakt, lijkt me toch heel logisch!

Users who are viewing this thread