Lowlands 2025

Heeft Lowlands dan alsnog de Nederlandse headliner te pakken met de waarschijnlijke terugkeer van Kensington...? Hoe groot schatten jullie die kans in?

Goldband en Opposites kon ik nog verantwoorden door de match met het publiek op Lowlands. Kensington niet.
Mwah dat is een mening, maar objectief gezien zou Kenisington als headliner logischer zijn dan Goldband en The Opposites lijkt me, verkocht JC Arena meermaals uit, en hoe je het draait of keert is dat indrukwekkende te noemen. Maar denk dat Kensington meer feeling heeft met Pinkpop dan Lowlands toch? Heb ze op LL altijd geskipped in ieder geval dus geen idee hoe dat daar ontvangen is.

Je zou zeggen dat er wel meer mooie opties voor Lowlands beschikbaar moet zijn.

Mwah dat is een mening, maar objectief gezien zou Kenisington als headliner logischer zijn dan Goldband en The Opposites lijkt me, verkocht JC Arena meermaals uit, en hoe je het draait of keert is dat indrukwekkende te noemen. Maar denk dat Kensington meer feeling heeft met Pinkpop dan Lowlands toch? Heb ze op LL altijd geskipped in ieder geval dus geen idee hoe dat daar ontvangen is.

Je zou zeggen dat er wel meer mooie opties voor Lowlands beschikbaar moet zijn.
Ik zie ze eerder als Noord afsluiter op PP staan dan headliner Lowlands. Daar staat me toch een partij moois in de buurt (QOTSA, Chappell, Charli XCX, Vampire Weekend) en als je dan Kensington gaat boeken is dat echt een zwaktebod

Kensington als headliner presenteren moet je niet willen als Lowlands. Doe je dit voor de kaartverkoop, dan krijg je en niet het juiste publiek naar je festival en je krijgt een hoop gezeik op Facebook dat je geen dagkaart kan kopen.

Wat een verschrikkelijk idee. Bovendien ook niet in het smakenpalet van de havermelkelite die wel van Kiki/marlon/goldband waar hier soms zo op afgegeven wordt ;)

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt
Ik gooi even random een lijstje erin.

Olivia Dean, Salute, Sammy Virji Limp Bizkit, Joy Anonymous, Kettama, Flume, Anti Up, Rikhter, Four Tet, Marron, Effy, Blawan, Gigola, Kobosil, Pegassi, Mura masa, San Holo, Winne, Fresku zomaar even wat namen wat in mijn opkomt op dit tijdstip 🤭

Persoonlijk zie ik een Kensington er liever staan dan Goldband, JvT of een Opposites, qua succes uit het verleden ook wel meer een terrechte headliner dan de bovengenoemde. Muzikaal ook voor mij persoonlijk beter. Maar zie het liefst al dit soort artiesten niet als headliner op Lowlands, zeker niet als je ziet wat er allemaal speelt in augustus.

Qua Nederlandse inbreng zou ik veel liever een Tramhaus op de line-up zien.

Ik gooi even random een lijstje erin.

Olivia Dean, Salute, Sammy Virji Limp Bizkit, Joy Anonymous, Kettama, Flume, Anti Up, Rikhter, Four Tet, Marron, Effy, Blawan, Gigola, Kobosil, Pegassi, Mura masa, San Holo, Winne, Fresku zomaar even wat namen wat in mijn opkomt op dit tijdstip 🤭
Pegassi is een inkoppertje inderdaad. Live setje van Rikhter zou ik ook erg toejuichen!

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig en bjklaver
Als je QOTSA, Fontaines DC en Charli XCX kan krijgen is er echt geen noodzaak om Kensington als headliner te boeken.
mja dat gold ook voor The Opposites en Goldband, die “noodzaak” was er toen ook niet. Ik denk ook niet dat het daar om draait.

Laatst bewerkt:
mja dat gold ook voor The Opposites en Goldband, die “noodzaak” was er toen ook niet. Ik senk ook niet dat het daar om draait.
De Staat was wel noodzaak inderdaad. Opposites en Goldband zijn volledig bewuste boekingen als headliner geweest. En je kan ze daarvoor geen ongelijk geven want het was best een succes, ongeacht wat wij er van vinden. Zou het heel logisch vinden als ze weer zo iets neerzetten, en daar valt Kensington niet echt onder toch. Dat is voor een heel ander publiek.

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
De Staat was wel noodzaak inderdaad. Opposites en Goldband zijn volledig bewuste boekingen als headliner geweest. En je kan ze daarvoor geen ongelijk geven want het was best een succes, ongeacht wat wij er van vinden. Zou het heel logisch vinden als ze weer zo iets neerzetten, en daar valt Kensington niet echt onder toch. Dat is voor een heel ander publiek.
Ik denk persoonlijk dat je daar Kensington in onderschat. Gewoon super toegankelijk voor iedereen.

En nee ik hoop ook liever op wat anders. Maar een Nederlandse headliner lijkt tegenwoordig ook een must te zijn op de Nederlandse festivals helaas.

Je krijgt de volgende headliners; band die vorig jaar af deed zeggen + een grote hiphop artiest + een enorm snel gegroeide artiest in het afgelopen jaar

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread