Lowlands 2025

Klopt wel, maar mij doet 350 euro voor Lowlands minder pijn dan de 150 euro voor DTRH 6 jaar geleden. Ik zou het best prima vinden om 375 euro voor LL te betalen zodat een select groepje jongeren (18-23 ofzo?) voor 250 euro kunnen gaan. Maar, ik kan me wel voorstellen dat dit geen hele populaire mening is hier :-p
Het probleem hiermee is dat een jongere die wel alles van pappie krijgt hiermee ook korting krijgt. Ik zou best iets meer willen betalen als er een x-aantal tickets worden gedoneerd aan personen die minder bedeeld zijn. Denk ook goed voor de diversiteit van het festival. Maar hoe krijg je dat in godsnaam goed geregeld?

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Klopt wel, maar mij doet 350 euro voor Lowlands minder pijn dan de 150 euro voor DTRH 6 jaar geleden. Ik zou het best prima vinden om 375 euro voor LL te betalen zodat een select groepje jongeren (18-23 ofzo?) voor 250 euro kunnen gaan. Maar, ik kan me wel voorstellen dat dit geen hele populaire mening is hier :-p
Even snel een berekening gemaakt. Bij een verdeling van 10% bezoeker onder de 23jr, zou de overige 90% precies €10 meer moeten betalen voor een jongerenkaartje van €259 (op basis van 60.000 bezoeker en toegangsprijs van €349). Is de verdeling bijvoorbeeld 20%/80% dan is €15 meer voldoende om een jongerenkaartje van €289 te verantwoorden.

Het probleem hiermee is dat een jongere die wel alles van pappie krijgt hiermee ook korting krijgt. Ik zou best iets meer willen betalen als er een x-aantal tickets worden gedoneerd aan personen die minder bedeeld zijn. Denk ook goed voor de diversiteit van het festival. Maar hoe krijg je dat in godsnaam goed geregeld?
Dat zal je altijd blijven houden, dat een deel van twee walletjes snoept. Lowlands is wat dat betreft net de echte wereld ;) In Amsterdam heb je bijvoorbeeld de stadspas, waarbij inwoners met een laag inkomen gratis of met korting bepaalde activiteiten kunnen doen/bezoeken.

• Geweldig
Waarderingen: mgbss

Hier is een prachtig bedrijf voor genaamd Quiet: https://quiet.nl/. Mijn vermoeden is dat Lowlands hier al mee samenwerkt maar het idee is dus ook juist dat je niet weet wie deze mensen zijn :)

• Leuk
Waarderingen: Mimi, mgbss en teunajax
Nee het beste bier was de Thai Thai bij Oedipus/The Beef Chief, maar welke plek bedoel je nou? Ik weet niet helemaal waar Carte Blanche was vorig jaar.
Ja die bedoel ik, dat was daar. Fijn plekje ook, verscholen achter de kunstwerken.

Even een vraag in de hoop dat ik wat ervaringsdeskundigen tref. Wij twijfelen om de trein heen te pakken naar Lelystad, om daar rond 14:00-15:00 te zijn en de pendelbus te pakken. Zijn er mensen die dit wel eens rond dit tijdstip hebben gedaan? Vraag me af hoe druk het dan in die bussen / file naar het terrein toe zal zijn...?
Verwacht dat je dan wel over de piek van de drukte heen zit. Wellicht dat je wel 1 buslading aan mensen voorbij moet laten gaan, maar die bussen rijden rond die tijd elk kwartier (?). De file is tegen die tijd wel opgelost.

• Leuk
Waarderingen: Jake87
Morning! Bijna is het weer zo ver 🎉🤙🏽!

Ik zit er aan te denken om op de fiets richting Lowlands te gaan vanuit Leiden. Paar dagen van te voren vertrekken, rustig aan en de woensdag op donderdag in de buurt van Biddinghuizen kamperen. Misschien zijn er enthousiaste lingen die willen aansluiten bij de Tour de Lowlands? Stuur me gerust een pm!

Ripperino, dit is precies hetzelfde argument waarom ik als pechgeneratiestudent geen basis beurs heb gehad. Het zou toch niet kunnen dat de slager zou betalen voor de studie van een advocaatszoon. Ik zie waar het wringt hoor, maar is denk ik een noodzakelijk kwaad van zo'n regeling.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en DeBaars

Ik zit er aan te denken om op de fiets richting Lowlands te gaan vanuit Leiden. Paar dagen van te voren vertrekken, rustig aan en de woensdag op donderdag in de buurt van Biddinghuizen kamperen. Misschien zijn er enthousiaste lingen die willen aansluiten bij de Tour de Lowlands? Stuur me gerust een pm!
Heb je al over de terugreis nagedacht? Ik vind de reis naar de auto al een opgave..

Grappig wij doen hetzelfde vanuit Den Bosch en blijven na Lowlands nog een paar dagen op Europarcs Zuiderzee waar ook familie zit tijdens Lowlands, gewoon nog even nagenieten!

Heb je al over de terugreis nagedacht? Ik vind de reis naar de auto al een opgave..
haha, ach.. ik geef wat extra spullen mee aan vrienden die met de auto gaan. En terug kan ik altijd met de trein ;)! Rustig aan. Zie de maandag wel hoe de vlag erbij hangt! Loopt wel los :)

Nadeel is wel met alleen een ticket ben je er niet. Moet je ze dan ook 50 munten geven om ze op weg te helpen?

• Haha
Waarderingen: soepstengel
En een Lowlands Startersgids, wat zou je daar dan weer in moeten zetten?

1: Vroeg pieken op donderdag
Een vriend van mij piekt altijd op de donderdag, echt tot het extreme (uurtje of 6 laveloos bij tent aangekomen). Op vrijdag zaterdag en zondag is die echt helemaal niks meer waard. Elke maandag roept ie: volgend jaar doe ik het écht anders!
Maar het gaat al jaren op deze manier. Knaldrang noemen we dat :p

Dus ja die moet zeker in de startergids.

Users who are viewing this thread