Lowlands 2025

Misschien een beetje een offtopic vraag, maar vorig jaar ben ik er na de regenbuien op vrijdag achtergekomen dat mijn tent niet waterdicht was, ik heb deze dan ook weggedaan na Lowlands. Hebben er nog mensen tips voor een pop-up 1 of twee persoonstent? (iig met genoeg ruimte voor een éénpersoonsluchtbed en ruimte voor een grote koffer).

En volgens mij kon je vorig jaar tenten reserveren/kopen bij de campingwinkel op Lowlands. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de hand liggend antwoord denk ik, maar heb al jaren de Fresh & Black tent van Quechua en zeer tevreden mee. Blijft écht lang donker en relatief koel. Toptent. Zou wel altijd de 3-persoonsversie nemen als je een beetje ruimte wil.

Thanks! dat gaat hem denk ik ook worden ja, niet normaal ook hoe veel van die tenten je ziet op de camping. Denk wel dat ik dan voor de tweepersoonstent ga, aangezien ik er in me eentje in lig en we te maken hebben met een groepscampingplek en dus beperkt zijn in de ruimte.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Thanks! dat gaat hem denk ik ook worden ja, niet normaal ook hoe veel van die tenten je ziet op de camping. Denk wel dat ik dan voor de tweepersoonstent ga, aangezien ik er in me eentje in lig en we te maken hebben met een groepscampingplek en dus beperkt zijn in de ruimte.
Dan is dat een prima keuze inderdaad.

Ik zweer al jaren bij de Quechua Fresh & Black van de Decathlon. Vrij goed te betalen en hij blijft vrij lang donker (en redelijk fresh), wat geen overbodige luxe is als de zon vanaf 07:00 op je tent schijnt. Ik reken altijd 1 persoon minder dan wat ze aanbevelen, zodat er plek is voor spullen. In jouw geval dus de 2-persoons.

De GOAT onder de festivaltenten

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Ik zweer al jaren bij de Quechua Fresh & Black van de Decathlon. Vrij goed te betalen en hij blijft vrij lang donker (en redelijk fresh), wat geen overbodige luxe is als de zon vanaf 07:00 op je tent schijnt. Ik reken altijd 1 persoon minder dan wat ze aanbevelen, zodat er plek is voor spullen. In jouw geval dus de 2-persoons.

Ja deze is top! Ik heb de XL versie, die heeft ook een voortent. Ik vind alleen die grote cirkel meeslepen als je al een backpack om hebt wel een nadeel, maar het gemakt van het opzetten en opvouwen is te fijn!

• Leuk
Waarderingen: davadude
Dit voorjaar ook een F&B tent gehaald, mede vanwege het feit dat je 's ochtends gewoon je tent uit drijft bij het minste zonnestraaltje. We een versie met stokken, omdat de 2seconds tent qua inhoud net wat kleiner is en minder praktisch is om mee te nemen.

• Leuk
Waarderingen: freezeroz
Poooh dit zou ik heel vet vinden, maar ergens ben ik er bang voor dat hij de shows exclusief zaalshow wilt houden. En dan vind ik LL ook weer niet de beste match (eerder Rockwerchter?). Dus dit wordt twijfelen, want de prijzen voor de AFAS zijn ook echt behoorlijk... (lijken wel ziggodome prijzen joh :cry:)
Heb nog wel hoop, want vorige keer de shows op DTRH en RW gezien en vind de zaalprijzen toch echt iets te hoog. Misschien ‘27?

Spinvis komt optreden bij Lowlands Science :)
En Froukje staat er dus nav haar stage ;)
Kijk weer iets om op het must see lijstje te zetten qua programma (Spinvis).

Vind het trouwens voor iedereen wel een aanrader om een keer de wetenschapshoek te bekijken en de wetenschapsquiz te bezoeken. Voor mij altijd een leuke afwisseling tussendoor.

Kijk weer iets om op het must see lijstje te zetten qua programma (Spinvis).

Vind het trouwens voor iedereen wel een aanrader om een keer de wetenschapshoek te bekijken en de wetenschapsquiz te bezoeken. Voor mij altijd een leuke afwisseling tussendoor.
Altijd even een uurtje heen! Dit is wat er bij staat:

New Scientist Live: Alleen Maar Verliezers
Hoe ironisch én verdrietig is het dat tegen elkaar strijdende partijen in oorlogen geweren gebruiken uit dezelfde fabriek? Spinvis schreef er het liedje ‘Zonder naam’ over. En deze melancholische vertelling vormt de aanleiding voor een gesprek met Roy Lindelauf, voormalig luchtmachtofficier en hoogleraar kunstmatige intelligentie in het defensiedomein. Samen met Willemijn Verkoren, universitair hoofddocent conflictstudies aan de Radboud Universiteit, reflecteert hij op het nut van wapens en bewapening als middel om politieke conflicten op te lossen. Spinvis verzorgt de muzikale omlijsting, passend bij het thema.

Vorig jaar eigenlijk pas voor het eerst echt iets van het randprogramma meegepikt met zo’n FC Afkicken show. Beviel echt goed dus ben van plan om dit jaar elke dag iets nieuws te checken.

Dans en cabaret wil ik ook eens zien!

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje en Davidd
Dit voorjaar ook een F&B tent gehaald, mede vanwege het feit dat je 's ochtends gewoon je tent uit drijft bij het minste zonnestraaltje. We een versie met stokken, omdat de 2seconds tent qua inhoud net wat kleiner is en minder praktisch is om mee te nemen.
Hier ook een F&B met stokken.

Vorig jaar eigenlijk pas voor het eerst echt iets van het randprogramma meegepikt met zo’n FC Afkicken show. Beviel echt goed dus ben van plan om dit jaar elke dag iets nieuws te checken.

Dans en cabaret wil ik ook eens zien!
Ja ik merk dat ik elk jaar steeds vaker randprogramma zaken doe, omdat dat voor mij Lowlands zo'n leuk festival maakt. Daarnaast is de sfeer voorafgaand aan een cabaret show of de wetenschapsquiz echt heerlijk.

Eigenlijk zag vorig jaar mijn dag er meestal uit dat we om 11:00 het terrein opgingen, opfrissen bij vluchtelingenwerk, 12:00 een school of life meepakken en om 12:30 naar de eerste optredens gingen. En we eindigde de dag dan meestal in de Juliet met de laatste cabaret act tot 01:30 en daarna nog even over het terrein struinen.

Ook een jaar spontaan met een enorme kater om 12:00 op een zelfverzekerdheidscursus terecht gekomen van Lucky Fonz in de desperados bar, toch iets wat je niet snel meer vergeet.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, daily en davadude
Bekijk bijlage 14553

Benieuwd of dit ooit ook wat voor Mojo festivals is / wordt. Ruikt een beetje naar burgerwacht, lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer.
Ik denk dat het echt niks afdoet aan de sfeer hoor. En ja, je weet gewoon dat er een risico is bij elk puntje oid wat je neemt op de dansvloer dus in principe kunnen we hier niet zoveel van vinden. Volgens mij is er altijd wel zo'n bericht in aanloop naar de majors.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en davadude
Bekijk bijlage 14553

Benieuwd of dit ooit ook wat voor Mojo festivals is / wordt. Ruikt een beetje naar burgerwacht, lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer.
Volgens mij mag dit helemaal niet volgens het wetboek, of het moeten opgeleide BOA's zijn. Hiernaast zijn er volgens mij wel belangrijkere dingen om hand te haven op festivals. Als dit al een onderwerp is, richt je dan op het daadwerkelijke probleem en licht mensen voor. Gebruiken zullen mensen altijd blijven doen, al duizenden jaren, en nog duizenden jaren. Richt je hierop: Drugsgebruikers zijn zich sinds de coronacrisis roekelozer gaan gedragen, aldus preventiedeskundige Martha de Jonge van het Trimbos: ze gebruiken meer drugs door elkaar, en ook meer na elkaar. Dat doen ze volgens De Jonge zonder goed op de hoogte te zijn van de werking en de risico’s van de drugs zelf, of de effecten van het mixen. En dus zijn er ook meer gezondheidsincidenten dan een paar jaar geleden.

Bekijk bijlage 14553

Ik wil de discussie absoluut niet opstarten, maar in landen waar deze aanpak is geprobeerd zien we dat mensen drank en middelen meer "pre-loaden" en problemen verzwijgen voor de eerste hulp, met dodelijke gevolgen. Als iemand die soms vrijwilliger is bij festivals in de gezondheidsdienst kan ik dat ook helaas beamen. Geen fan van...

Volgens mij mag dit helemaal niet volgens het wetboek, of het moeten opgeleide BOA's zijn. Hiernaast zijn er volgens mij wel belangrijkere dingen om hand te haven op festivals. Als dit al een onderwerp is, richt je dan op het daadwerkelijke probleem en licht mensen voor. Gebruiken zullen mensen altijd blijven doen, al duizenden jaren, en nog duizenden jaren. Richt je hierop: Drugsgebruikers zijn zich sinds de coronacrisis roekelozer gaan gedragen, aldus preventiedeskundige Martha de Jonge van het Trimbos: ze gebruiken meer drugs door elkaar, en ook meer na elkaar. Dat doen ze volgens De Jonge zonder goed op de hoogte te zijn van de werking en de risico’s van de drugs zelf, of de effecten van het mixen. En dus zijn er ook meer gezondheidsincidenten dan een paar jaar geleden.
Mee eens hoor, maar wat zou een goede manier zijn om dit soort gedrag wel goed te handhaven? Ik ben zelf altijd voorstander geweest van niet meteen dreigen met boetes en of strafbladen, maar plekken creëren op het festival waar je eventueel anoniem je drugs kan laten testen en je daarbij ook voorlichting krijgt omtrent drugsgebruik.

Ben zelf geen drugsgebruiker (op Alcohol na), maar dat eerste jaar na Corona was het wel echt extreem gesteld op Lowlands met de van de kaart mensen, heb wel het idee dat dat het afgelopen jaar een stuk minder is geworden.

• Leuk
Waarderingen: Archie en spongebobsong

Users who are viewing this thread