Lowlands 2024

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Niemand MOET iets.
Natuurlijk moet niemand iets, maar vervelend vinden mag je het toch weldegelijk?
Zo heb ik eens 45 minuten (op BKS, niet Lowlands) onafgebroken mee kunnen genieten van buren die het hadden over wat ze gingen eten, dat ze nog gingen douchen, wat ze op de camping gingen doen etc. Geluid stond niet erg hard dus het overstemde de muziek totaal.
Vraag ik me af of dat echt middenin de tent moet of niet ergens anders kan, maar ieder z'n eigen mening natuurlijk 😁

Ergernis nummer 2 zijn mensen die helemaal vooraan naast je stil gaan staan met hun armen over elkaar en geen millimeter bewegen en je de hele tijd nors aankijken als jij wel aan t dansen bent op de muziek. We zijn hier niet in de kerk. Alle mensen die niet dansen ook achterin. ;)

Ik ben ooit heel vies aangekeken omdat ik mee durfde te zingen met Tame Impala terwijl iedereen de armen over elkaar had haha. Sorry jongens, got the memo 😬
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
186
270
Misschien heb ik gewoon geluk gehad met waar ik stond, maar ik heb dit jaar eigenlijk vrij weinig last gehad van praters. Vorig jaar was het veel erger bijvoorbeeld tijdens M83
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en mgbss

DeDan

Playlistbediener
22 aug 2023
47
99
Als we t over ergernissen hebben; wanneer ik een mooie spot heb gevonden met 10 centimeter ruimte voor mij om enigszins te kunnen bewegen/ dansen en er gaat een of andere dude van 2meter precies voor mij neus staan. Ik zeg alle lange mensen achterin. ;)
Blij dat ik me met mijn 1.99 net niet aangesproken voel :). Mocht je bij Prins S en de geit zijn geweest met de kinderboerderij, zo gaat mijn gemiddelde optreden; Stapje voor stapje, maar dan achteruit om steeds weer mensen voor te laten zodat ze weer iets kunnen zien. Maar soms ben ik daar ook wel even klaar mee en denk ik tja ik was er gewoon eerder dus je gaat maar om me heen kijken, kan er ook niks aan doen dat ik lang ben (en lekker van elk optreden wel alles kan zien :)).

Dus bij deze, mocht je vooral de teksten op mn shirt hebben gelezen, excuus!
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
182
563
Ik ben blij dat ik met sommigen van jullie niet naar Lowlands hoef zeg. Stelletje zuurpruimen. Ja, er zijn aso's, ja er zullen mensen zijn die geen rekening houden met je. Maar een klein beetje van je af laten glijden en beseffen dat niemand er op uit is om precies jouw dag te verneuken doet volgens mij ook wonderen voor je eigen festivalervaring. Als je al binnenkomt met het idee dat je eens lekker iedereen kan vertellen waarom ze asociaal zijn als ze niet precies de regeltjes volgen, dan gooi je ook wel echt je eigen ruiten in hoor.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Ik zet iemand wel even op zijn nummer ja, en als die gene daarna wil knokken vind ik het ook prima. Ik hoef niks in te nemen, jij moet je bek houden en niet denken dat je alles maar kan oplossen door brutaal en asociaal te zijn. Daar zijn mensen zoals ik gewoon klaar mee. En iedereen MOET wel iets, zoals fatsoen hebben daar ook bij hoort te zitten.
Moet ik nu mijn bek houden? Of heb je het over de praters op het festival? Ik vindt dat je hier wel erg driftig aan het doen bent hoor. Niemand hier stond naast je door jou heen te blèren.
Het enige wat is doe op een festival is dansen en soms meezingen met een nummer. Maar ik kan mij voorstellen dat men fan zijn van een band en voor afspreken en elkaar misschien een half jaar niet hebben gezien. Dan kunnen er wellicht wat woorden kunnen worden gewisseld voor enkele minuten. Of misschien heeft een van de twee een leuk weetje over de zanger, om daarna weer intens van het concert te genieten. Dan ga je niet steeds helemaal uit de tent lopen.

Mag je wel nog meezingen met de nummers of valt dat ook onder bek houden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Novis95

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Ik zet iemand wel even op zijn nummer ja, en als die gene daarna wil knokken vind ik het ook prima. Ik hoef niks in te nemen, jij moet je bek houden en niet denken dat je alles maar kan oplossen door brutaal en asociaal te zijn. Daar zijn mensen zoals ik gewoon klaar mee. En iedereen MOET wel iets, zoals fatsoen hebben daar ook bij hoort te zitten.
Hoort fatsoen er ook niet bij hoe je met zoiets omgaat? Ben benieuwd wat jij onder iemand op zn nummer zetten bedoeld? Ik heb ook weleens last gehad van mensen die aan t praten waren, maar dat kun je ook de-escalerend afhandelen. Ik heb nooit ruzie op een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
182
563
Heeft iemand het Grote Lowlands Naslagwerk voor Gedrags- en Fatsoensregels voor mij? Ik dacht altijd dat ik dit redelijk onder controle had, maar begin nu toch te twijfelen of ik nog wel buiten de Hacienda mag komen. Op de website kan ik niks vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Vind het wel grappig en sneu(voor jezelf dan) tegelijk dat jullie zoveel irritatie hebben. Op een festival met 65.000 man kan je niet van iedereen verwachten dat ze jullie gedragsregels hanteren. En er moet helemaal niks. Zo’n ideaal wereld bestaat simpelweg niet.
Er is niemand die die verwachting heeft hoor. Maar het zijn gegronde klachten wat mij betreft.

Het is toch best jammer dat mensen die klagen over praters bij concerten, rokers in tenten en dealers op appgroepen worden weggezet als mensen die zich aanstellen. Totaal de omgekeerde wereld imo.
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Heeft iemand het Grote Lowlands Naslagwerk voor Gedrags- en Fatsoensregels voor mij? Ik dacht altijd dat ik dit redelijk onder controle had, maar begin nu toch te twijfelen of ik nog wel buiten de Hacienda mag komen. Op de website kan ik niks vinden.

Ik heb me trouwens kostelijk vermaakt dit jaar in de hacienda :D je mocht er zelfs praten terwijl de DJ bezig was
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Dat mensen niet door optredens heen moeten ouwehoeren of geen peuk moeten opsteken in een tent waar dat niet mag is toch ook gewoon een voldrongen feit?
Ligt eraan wat je onder ouwehoeren verstaat. Mag er wel gezongen worden?
Roken in een tent mag niet, maar als de tent voor 3 kwart leeg is en deze gast staat in zn eentje in de hoek dan moet het toch wel kunnen.
Ik zeg niet dat ik het oneens ben met je. Ik zeg alleen dat er soms uitzonderingen zijn.
Door een zin zonder enige nuance te typen vind ik dat er soms doorgeslagen kan worden.

Ik lees ook dat men zelfs niet achteraan bij de rand iets mogen zeggen tegen elkaar. Alleen buiten! Is dat ook een feit?
Maakt het nog wat uit of de tent 3 kwart leeg is of niet?
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Er is niemand die die verwachting heeft hoor. Maar het zijn gegronde klachten wat mij betreft.

Het is toch best jammer dat mensen die klagen over praters bij concerten, rokers in tenten en dealers op appgroepen worden weggezet als mensen die zich aanstellen. Totaal de omgekeerde wereld imo.
We zijn op een forum dus ja het is prima dat mensen klagen etc. Ik erger me ook aan kutmuziek op de camping e.d.

Ik verwonder mij vooral aan de heftigheid waarmee bepaalde uitspraken worden gedaan (heel zwart-wit) en zelfs dreigementen die voorbij komen. Relativeren kun je leren. Of ga anders bij de politie werken HAHA. Live laugh love.
 

pietmoeskops

Randprogramma
3 jun 2020
135
292
De eerste uurtjes van NPO2 Extra op de achtergrond en ik durf het om voor het eerst deze week het forum te openen. Ga het komende uur mezelf door 32 pagina's heen werken, ben bang dat het veel pijn gaat doen en enorme fomo gaat opleveren :cry:

Edit: drie uur verder en ik ben bij mijn eigen reactie aangekomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, Kahoudini en piep

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
Wat een heftige meningen allemaal. Volgens mij zijn we het grotendeels best met elkaar eens. Als je een optimale concertervaring wil dan moet je lekker naar een zaalshow gaan. Als je komt om de week door te nemen of selfies te maken dan is vooraan bij een concert een asociale plek. Daartussen zit nog een heel grijs gebied waarin iedereen een beetje rekening met elkaar moet houden, maar tegelijkertijd niet zo op elkaar moeten letten. Als iemand stilstaand intens van de muziek geniet, laat lekker. Als iemand meezingt met z'n favoriete nummer of tussen de nummers een opmerking maakt, laat lekker. Als iemand 2 meter 10 is, doe een stap opzij, volgens mij is dat dat door alle quasi-grappige opmerkingen en misplaatste sneren van andere bezoekers voor die mensen net zo vervelend.

Dat terzijde ben ik het er wel mee eens ben dat dat rekening houden met elkaar op Lowlands aan het veranderen is, al was het voor mijn gevoel dit jaar juist weer wat beter dan vorig jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Ligt eraan wat je onder ouwehoeren verstaat. Mag er wel gezongen worden?
Roken in een tent mag niet, maar als de tent voor 3 kwart leeg is en deze gast staat in zn eentje in de hoek dan moet het toch wel kunnen.
Ik zeg niet dat ik het oneens ben met je. Ik zeg alleen dat er soms uitzonderingen zijn.
Door een zin zonder enige nuance te typen vind ik dat er soms doorgeslagen kan worden.

Ik lees ook dat men zelfs niet achteraan bij de rand iets mogen zeggen tegen elkaar. Alleen buiten! Is dat ook een feit?
Maakt het nog wat uit of de tent 3 kwart leeg is of niet?
Hij is echt niet zo ingewikkeld. Dat weet je ook wel. Je houdt geen heel gesprek terwijl anderen naast je naar een artiest proberen te luisteren. En nee, zelfs al sta je in een hoek, in een tent rook je niet imo.

Er is hier letterlijk niemand die klaagt over mensen die even iets tegen elkaar zeggen. Dat is inmiddels ook al een paar keer gezegd volgens mij. :)

Edit: Eigenlijk volledig wat DanielNedelko hierboven in zijn comment al veel beter zegt dan ik haha.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Vooraan is het bijna altijd veel beter dan achteraan qua gepraat. Maar het lukt niet altijd om ruim om tijd bij een optreden een plekje vooraan te fixen.
Zoals hierboven genoemd denk ik idd dat concertzalen en festivals hier met een campagne of borden het beste aandacht voor kunnen geven. Bijvoorbeeld vlak voor de show omroepen om tijdens de nummers niet luid te praten. Elkaar erop aanspreken helpt gelukkig soms, maar dat blijft dweilen met de kraan open.
Eens met die campagne! Soms krijg ik het idee dat deze etikette een beetje uit het collectieve geheugen aan het verdwijnen is; alsof er sinds Covid nieuwe normen gelden. Want al een paar keer gehad dat als we er mensen op aanspraken ze verontwaardigd of boos werden, en dat is voor mij wel een teken dat er andere normen en waarden zijn gelden. Met een bord stil zijn naast de borden nonsmoking / non crowdsurf heb je tenminste iets om op terug te vallen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Moet ik nu mijn bek houden? Of heb je het over de praters op het festival? Ik vindt dat je hier wel erg driftig aan het doen bent hoor. Niemand hier stond naast je door jou heen te blèren.
Het enige wat is doe op een festival is dansen en soms meezingen met een nummer. Maar ik kan mij voorstellen dat men fan zijn van een band en voor afspreken en elkaar misschien een half jaar niet hebben gezien. Dan kunnen er wellicht wat woorden kunnen worden gewisseld voor enkele minuten. Of misschien heeft een van de twee een leuk weetje over de zanger, om daarna weer intens van het concert te genieten. Dan ga je niet steeds helemaal uit de tent lopen.

Mag je wel nog meezingen met de nummers of valt dat ook onder bek houden?
Praters op het festival, want daar ging het tenslotte over. Jij mag van mij gewoon zingen en dansen, en ja je mag soms ook iets zeggen tegen elkaar. Nogmaals daar ligt niemand wakker van. Het gaat om de mensen die te hard, te luid, te continu, en te lang door een optreden heen praten zodat andere daar hinder van ondervinden. Ik vind het beetje raar dat ik nu hier weer wordt neergezet als iets terwijl ik juist opkom tegen asociaal gedrag. Bizar eigenlijk.

Hoort fatsoen er ook niet bij hoe je met zoiets omgaat? Ben benieuwd wat jij onder iemand op zn nummer zetten bedoeld? Ik heb ook weleens last gehad van mensen die aan t praten waren, maar dat kun je ook de-escalerend afhandelen. Ik heb nooit ruzie op een festival.
Ik zal het altijd eerst netjes vragen, don't worry. Maar als men dan heel bewust door blijf gaan dan zal ik wel mijn stem verheffen ja. Als men dan nog door wil gaan of zelfs bijzonder vervelend gaat doen dan laat ik wel even weten dat die gene een klap voor zijn bek kan krijgen als ze door gaan. Soms is dat helaas het enige wat ze wel begrijpen helaas.

En dat mensen alleen maar denken dat ze "niks moeten", juist dat zijn de mensen die het verneuken voor iedereen. Net wat je zegt, ik ben erg lang (ik tik bijna de 2,10 aan) en ik ga nooit, maar dan ook nooit voor iemand zijn neus staan. Ik hou daar heel bewust rekening mee voor mijn mede concertgangers. Mensen mogen ook voor mij gaan staan als ze last hebben van mijn lengte, daar werk ik met alle liefde aan mee. Je moet het zo prettig mogelijk maken voor iedereen, en niet alleen voor jezelf. Maar als iemand er heel bewust doorheen praat dan ben je gewoon asociaal bezig. Ik vind ook dat concerten en festivals daar meer aandacht aan mogen besteden aan de bewustwording hiervan. "Leef en laat leven" is juist even ergens anders gaan staan om te praten dan naast iemand die last van je heeft.

Groetjes de zuurpruim (edit: en volgens mij had ik juist aangegeven dat ik hier dit jaar een stuk minder last van heb gehad dan vorig jaar dus ja...)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken