Lowlands 2024

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Je moet gewoon je mond houden tijdens een optreden. Het is respectloos naar de artiest toe, en je kan er echt iemand anders concertervaring mee verpesten. Dat je gezellig wil buurten is prima, maar doe dat buiten het optreden om, of zeg wat snel tussen de nummers door.

Een term als “feestpubliek” is eigenlijk veel te min voor dit gespuis. Toen Wunderhorse - Teal ging speen werd er ook keihard doorheen gepraat. Daar heb ik nog bijna ruzie over gemaakt, 2 jaar lang gewacht om dat nummer live te zien…
Niemand MOET iets.

Al sta je achterin in de tent, praten doe je daar maar buiten, en zelfs op de rand van een tent bij bijv. een Lima. No excuses.

Want anders? Ga je knokken? Take a chill pil dude.
 

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
160
343
Als ik mijn gehoorbescherming iets meer induwde hoorde ik praktisch ook geen gepraat terwijl het voor mijn gevoel weinig afdeed aan de rest van het geluid.

Werkt 's ochtends ook top op de camping als je nog niet je koffie hebt gehad en vrienden al veel te vroeg te actief doen :)
Ah, daarom kreeg ik geen reacties op de camping :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: DeDan

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.885
6.122
Het gaat me er niet om of praten nu wel of niet gebeurd, of het nu wel of niet irritant is. Het gebeurt en is irritant.
Het gaat mij erom dat er een groep mensen wordt gelabeld als oud-zuid, nooit op een festival komende, enkel voor het feestje, er enkel mooi willen uitzien, kortom het feestpubliek. Een soort van imaginaire vijand die het plezier van de ware festivalganger -wij dus- bederft. En natuurlijk zullen deze mensen er tussen lopen, maar laat het eens een keer gaan.

Ik bedoel, wat staat hieronder nu anders dan afgeven op mensen die je niet kent, nooit gesproken hebt, waarvan je helemaal niet of ze om een optreden geven? (Het woordje ‘volk’ alleen al. Lekker neutraal opgeschreven.) Ik heb na Dead Poet Society en voortaan bij Roísín Murphy zondag enorm genoten van Leroy Rey en de dj na hem in de Hacienda. So sue me.
Er wordt niets gelabeld, enkel geconstateerd. Je kan het ook horen waar ze het over hebben en dat ze inderdaad geen kaas hebben gegeten van de line-up en dergelijke. En ja het bederft de sfeer voor mensen die wel voor de muziek komen, daarom irriteerde ik me dit jaar ontzettend aan BKS omdat het juist "mijn" festival ervaring helemaal verpest. En ook vorig jaar irriteerde ik me er ontzettend aan op Lowlands. Ik ging niet naar hun toe, zij kwamen mij er steeds mee lastig vallen. Iets wat ik dit jaar stukken minder heb ervaren.

Maar ga nu niet doen of dit fenomeen "Imaginair" is of wat dan ook.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.885
6.122
Niemand MOET iets.



Want anders? Ga je knokken? Take a chill pil dude.
Ik zet iemand wel even op zijn nummer ja, en als die gene daarna wil knokken vind ik het ook prima. Ik hoef niks in te nemen, jij moet je bek houden en niet denken dat je alles maar kan oplossen door brutaal en asociaal te zijn. Daar zijn mensen zoals ik gewoon klaar mee. En iedereen MOET wel iets, zoals fatsoen hebben daar ook bij hoort te zitten.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
827
859
Niemand MOET iets.

Gast je moet ook niks, het is gewoon asociaal om door een heel concert heen te lullen, een ongeschreven regel om rekening te houden met anderen om je heen die WEL van de muziek willen genieten.
Af en toe iets tussendoor zeggen tegen je maten is echt geen probleem hoor, maar als je niet begrijpt dat mensen die al jaren uitkijken naar een show van de muziek willen genieten en niet naar het gesprek van de buren willen luisteren, dan moet je gewoon lekker buiten de tent gaan staan of helemaal niet naar concerten en dergelijke gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.885
6.122
Ja nu weten we het wel. Je zou maar zo erg bezig zijn met alles en iedereen. Lijkt mij heel vermoeiend :D

Als ik mensen hoor praten en het irritant vind, rol ik eens met m'n mooie ogen en ga ik verder met m'n leven. Je bent op een festival dus je weet dat het gebeurd.
Maar dat is juist onzin. Ik ben helemaal met niemand bezig, ik ben op een concert om naar een artiest te luisteren. Als iemand naast mij gaat staan om daar doorheen te praten dan doet die persoon een inbreuk aan mijn ervaring, niet andersom. Het is vorm van beleefdheid die je mist als je dit niet snapt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.296
7.258
Ja nu weten we het wel. Je zou maar zo erg bezig zijn met alles en iedereen. Lijkt mij heel vermoeiend :D

Als ik mensen hoor praten en het irritant vind, rol ik eens met m'n mooie ogen en ga ik verder met m'n leven. Je bent op een festival dus je weet dat het gebeurd.
Dat door optredens heenouwehoeren moeten we niet gaan normaliseren. Alsjeblieft zeg.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Als we t over ergernissen hebben; wanneer ik een mooie spot heb gevonden met 10 centimeter ruimte voor mij om enigszins te kunnen bewegen/ dansen en er gaat een of andere dude van 2meter precies voor mij neus staan. Ik zeg alle lange mensen achterin. ;)

Ergernis nummer 2 zijn mensen die helemaal vooraan naast je stil gaan staan met hun armen over elkaar en geen millimeter bewegen en je de hele tijd nors aankijken als jij wel aan t dansen bent op de muziek. We zijn hier niet in de kerk. Alle mensen die niet dansen ook achterin. ;)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Jawel. Je MOET respect hebben naar je medebezoeker en dat doe je door je je te gedragen. Daar hoort je mond houden tijdens optredens gewoon bij.
Eens. Meestal kan je dit goed ontlopen door wat meer vooraan te gaan staan.
En ik snap ook dat je je niet overal druk om hoeft te maken, wordt een vermoeiend leventje denk ik. Maar zoals voor mij al gezegd: het fatsoen is af en toe ver te zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Dat door optredens heenouwehoeren moeten we niet gaan normaliseren. Alsjeblieft zeg.
Neee dat bedoel ik ook zeker niet. Vind het zelf ook irritant, maar ik kan het wel vrij makkelijk afsluiten. Ik kies er gewoon voor om mezelf er zo min mogelijk aan te ergeren.

Maar volgens mij vergeten sommige mensen dat je op een festival bent, lol hebt met elkaar, blij bent en dat je ongetwijfeld wel eens geluid zal maken tijdens een concert. Dat is toch niet zo raar??
 
  • Leuk
Waarderingen: Camping2

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.296
7.258
Neee dat bedoel ik ook zeker niet. Vind het zelf ook irritant, maar ik kan het wel vrij makkelijk afsluiten. Ik kies er gewoon voor om mezelf er zo min mogelijk aan te ergeren.

Maar volgens mij vergeten sommige mensen dat je op een festival bent, lol hebt met elkaar, blij bent en dat je ongetwijfeld wel eens geluid zal maken tijdens een concert. Dat is toch niet zo raar??
Nee zeker niet maar daar gaat het hier volgens mij ook niet echt over. Iemand die z'n buurman aanstoot om iets te zeggen is iets anders dan twee mensen die de dag even doornemen.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Gast je moet ook niks, het is gewoon asociaal om door een heel concert heen te lullen, een ongeschreven regel om rekening te houden met anderen om je heen die WEL van de muziek willen genieten.
Af en toe iets tussendoor zeggen tegen je maten is echt geen probleem hoor, maar als je niet begrijpt dat mensen die al jaren uitkijken naar een show van de muziek willen genieten en niet naar het gesprek van de buren willen luisteren, dan moet je gewoon lekker buiten de tent gaan staan of helemaal niet naar concerten en dergelijke gaan.
Je hoeft mij niet uit te leggen dat het asociaal is. Het gaat er mij om dat men hun eigen meningen niet steeds kan afdwingen als voldrongen feit waar iedereen zich maar bij neer moet leggen. En iedereen die het ook maar iets anders ziet het fout heeft en maar moet oprotten. Ik mis hier toch vaak de nuance.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.885
6.122
Neee dat bedoel ik ook zeker niet. Vind het zelf ook irritant, maar ik kan het wel vrij makkelijk afsluiten. Ik kies er gewoon voor om mezelf er zo min mogelijk aan te ergeren.

Maar volgens mij vergeten sommige mensen dat je op een festival bent, lol hebt met elkaar, blij bent en dat je ongetwijfeld wel eens geluid zal maken tijdens een concert. Dat is toch niet zo raar??
Daar liggen de irritaties niet, een keer lol hebben of wel eens geluid maken. Het gaat om hele gesprekken die non-stop door gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Archie

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.885
6.122
Je hoeft mij niet uit te leggen dat het asociaal is. Het gaat er mij om dat men hun eigen meningen niet steeds kan afdwingen als voldrongen feit waar iedereen zich maar bij neer moet leggen. En iedereen die het ook maar iets anders ziet het fout heeft en maar moet oprotten. Ik mis hier toch vaak de nuance.
Ik hoef niet bij iets neer te leggen terwijl de ander fout is. ik hoef ook niet weg te lopen als iemand naast mij in de tent staat te roken, laat de roker maar oprotten (lees: even een paar meter buiten de tent roken zodat niemand er last van heeft).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.296
7.258
Je hoeft mij niet uit te leggen dat het asociaal is. Het gaat er mij om dat men hun eigen meningen niet steeds kan afdwingen als voldrongen feit waar iedereen zich maar bij neer moet leggen. En iedereen die het ook maar iets anders ziet het fout heeft en maar moet oprotten. Ik mis hier toch vaak de nuance.
Dat mensen niet door optredens heen moeten ouwehoeren of geen peuk moeten opsteken in een tent waar dat niet mag is toch ook gewoon een voldrongen feit?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.781
Als we t over ergernissen hebben; wanneer ik een mooie spot heb gevonden met 10 centimeter ruimte voor mij om enigszins te kunnen bewegen/ dansen en er gaat een of andere dude van 2meter precies voor mij neus staan. Ik zeg alle lange mensen achterin. ;)

Ergernis nummer 2 zijn mensen die helemaal vooraan naast je stil gaan staan met hun armen over elkaar en geen millimeter bewegen en je de hele tijd nors aankijken als jij wel aan t dansen bent op de muziek. We zijn hier niet in de kerk. Alle mensen die niet dansen ook achterin. ;)
Alle lange mensen MOETEN achterin en hun bek houden.
 
  • Haha
Waarderingen: TJ_, FrankieD en Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken