Lowlands 2024

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
ben geneigd om nu naar Pukkelpop te gaan. Al is het maar om die organisatie te belonen voor hun mooie ticketsysteem. Daar kan LL echt iets van leren, maar dat zal ze vast een worst wezen...
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
54
87
Ik heb een ticket maar mijn vrienden niet :/ denken jullie dat ze makkelijk via doorverkoop wat kunnen scoren?
Ja dat gaat echt wel lukken. Mits je bereid bent meer te betalen.
15% voor de verkoper en 10€ voor Ticketmaster maakt 383,75€ voor een ticket.
Maar dat kan ook voor stukken minder als je de gok wil wagen om tot de laatste dagen te wachten.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Hier een deel wel tickets en een deel niet. Denk dat het wordt wachten tot ticketmaster doorverkoop een normale prijs krijgt
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Koop iedergeval niet die tickets voor de hoofdprijs. Anders krijgen we dit systeem er nooit uit. Neem gewoon de gok je hebt nu ook niks. Vorig jaar zelf ook gedaan. Dan wordt het een sport om de goedkoopste te bemachtigen. En hopelijk kost het dan diegene die er wel in handelen alleen maar geld. Uitgesloten diegene die echt niet kunnen maar daarom moet dit veranderen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik heb een keer kaartjes "gekocht" voor DTRH via iemand op Facebook. Opgelicht en nooit gekregen. Veel geld kwijt en geen kaartjes. Dus ik ben nu zeer huiverig om kaarten van iemand over te nemen.
 
  • Wow
Waarderingen: eva84

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
ben geneigd om nu naar Pukkelpop te gaan. Al is het maar om die organisatie te belonen voor hun mooie ticketsysteem. Daar kan LL echt iets van leren, maar dat zal ze vast een worst wezen...
Maar in principe gebruiken ze toch gewoon exact hetzelfde ticketsysteem? Verschil zit 'm enkel in de belangstelling.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ai balen Roluf…. Zuur
Yep, heel zuur. Ik zou het geduld bewaren en in de laatste 2 weken toeslaan. Maar goed makkelijk zeggen voor mij. Ik zou zelf ook niet zo snel een alternatief festival overwegen ten tijde van LL ook al had ik geen kaarten. Dan maar een jaartje niet.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en roluf

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
Hoe dan? 🤷🏼‍♀️ Via de ticketmaster site? Ik blijf proberen. Vorig jaar zou ons 25 jaar jubileum

Bekijk bijlage 7955
Het lijkt erop dat het nu helemaal dicht is?
Nee, die melding kreeg ik vanaf het begin al op mijn telefoon. Als je gister de presale hebt geprobeerd, was het onmogelijk om via die telefoon vandaag kaarten te bestellen. De browser ging automatisch naar die presale kaartenverkoop die al gestopt was inmiddels. Wat ik ook probeerde aan browsers resetten enzo, niets hielp. Ik kon met die telefoon absoluut niet in een wachtrij komen.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
473
817
ben geneigd om nu naar Pukkelpop te gaan. Al is het maar om die organisatie te belonen voor hun mooie ticketsysteem. Daar kan LL echt iets van leren, maar dat zal ze vast een worst wezen...
Wat is het verschil tussen Pukkelpop en Lowlands qua ticketsysteem als ik vragen mag?

Ondanks elk jaar voor sommige de teleurstelling kunnen we denk ik Lowlands alleen maar prijzen dat ze blijkbaar zo'n strak festival neerzetten waar ieder jaar zoveel mensen naar toe willen. En waar ook bijna iedereen elk jaar weer naar terug keert, omdat het ze bevalt. En ook nog is een nieuwe generatie als wat ouder publiek kan aantrekken. Dat is niet voor ieder Nederlands festival weggelegd.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
Blij om te lezen dan een hoop mensen op het forum, die hier vorig jaar en dit jaar naar uitkeken, een kaartje hebben weten te bemachtigen. Voor de rest die dat niet heeft: wacht een maand tot Lowlands op het eerste nieuwe dat er een nanometer regen valt, dan kan je gelijk voor 200 euro een kaartje pakken.

Als ik het zo echter lees dan vraag ik mij echt af of het toch niet tijd wordt voor twee weekenden Lowlands. Wij hebben er duidelijk de interesse en infrastructuur voor, alsmede de koopkracht om zoiets te doen. Ik hoop dat Mojo dit gaat overwegen, want anders wordt Lowlands een uitknijp en loterij constructie waar niemand echt beter van wordt.

Ook hoop ik echt dat er grote nieuwe partijen komen die in de vijver van Lowlands gaan zitten te vissen, zodat we weer meer competitie krijgen tussen festivals. BKS doet een leuke poging, maar zeker wat grote elektronische festivals die de namen wegsnoepen (gezien de focus van LL op grotere elektronische namen en dat hier veel geld/feestpubliek bij zit) zouden goed zijn om Mojo weer wat te laten innoveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Wat is het verschil tussen Pukkelpop en Lowlands qua ticketsysteem als ik vragen mag?

Ondanks elk jaar voor sommige de teleurstelling kunnen we denk ik Lowlands alleen maar prijzen dat ze blijkbaar zo'n strak festival neerzetten waar ieder jaar zoveel mensen naar toe willen. En waar ook bijna iedereen elk jaar weer naar terug keert, omdat het ze bevalt. En ook nog is een nieuwe generatie als wat ouder publiek kan aantrekken. Dat is niet voor ieder Nederlands festival weggelegd.
Ticketmaster systeem kan echt wel beter.
1. Je hebt een account nodig op ticketmaster voor je in de wachtrij komt. Jouw mobiel nummer en email adres moeten uniek zijn en gekoppeld aan het account.
2. Iedereen die kaartje wil kopen moet eerst €0,01 cent overmaken. Het banrekening nummer waarmee je betaald is ook moet hetzelfde en uniek zijn, en daar moet jij je ticket ook kopen.

Dit lost niet alles op, maar echt al wel een hele hoop. Zo lastig is het echt allemaal niet.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
697
634
Ticketmaster systeem kan echt wel beter.
1. Je hebt een account nodig op ticketmaster voor je in de wachtrij komt. Jouw mobiel nummer en email adres moeten uniek zijn en gekoppeld aan het account.
2. Iedereen die kaartje wil kopen moet eerst €0,01 cent overmaken. Het banrekening nummer waarmee je betaald is ook moet hetzelfde en uniek zijn, en daar moet jij je ticket ook kopen.

Dit lost niet alles op, maar echt al wel een hele hoop. Zo lastig is het echt allemaal niet.
Of meer centen, tickets voor de ticketverkoop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Of meer centen, tickets voor de ticketverkoop.
Nouja Lowands zou gek zijn om dit te veranderen, dit is gewoon heerlijk voor hun. Ook al heb je teijfes over de line-up, de fomo van dit festival is zo gigantisch groot dat het een soort self fulfilling prophecy is geworden. En van hun kant gezien zou ik dit ook niet veranderen. Terwijl dat echt wel mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
30
81
Uit nieuwsgierigheid: wat zouden jullie vinden van een loterijsysteem (zoals bijv Wildeburg en volgens mij ook Glastonbury heeft?)
 

Mits

Campingartiest
2 aug 2022
63
48
Het is ansich nu ook een loterij. Iedereen logt in iets voor 11 en je ziet welk lot je hebt. Anderzijds haal je wel meer de druk eraf bij iedereen en heb je bij ingeloot een dag of vijf om beslissing te maken/geld op te halen. Ben vooral voor dat de grootste meuk kaarten beschikbaar moet blijven voor iedereen. Dus eigenlijk zo een Ziggo presale eruit halen. Dit geeft dan iedereen gelijke kansen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Weet niet.

Heb meerdere keren met vrienden bij Wildeburg meegeloot en daar kun je je als groep inschrijven en wordt je als groep ook in- of uitgeloot. Na inloten kan iedereen uit die groep zelf 1 ticket kopen.

Dat systeem werkt op zich goed maar het blijft wel frustrerend dat de vraag (veel) groter is dan het aanbod en je dus (veel) minder dan 50% kans hebt ingeloot te worden. Dat zou bij Lowlands zeker het geval zijn.

Op zich is het wel eerlijk dat je maar 1 ticket per persoon kunt kopen. En het geeft handelaren minder munitie veel kaarten op te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig

Fest-Isk

Nieuw lid
5 feb 2023
2
12
Wat is het verschil tussen Pukkelpop en Lowlands qua ticketsysteem als ik vragen mag?

Ondanks elk jaar voor sommige de teleurstelling kunnen we denk ik Lowlands alleen maar prijzen dat ze blijkbaar zo'n strak festival neerzetten waar ieder jaar zoveel mensen naar toe willen. En waar ook bijna iedereen elk jaar weer naar terug keert, omdat het ze bevalt. En ook nog is een nieuwe generatie als wat ouder publiek kan aantrekken. Dat is niet voor ieder Nederlands festival weggelegd.
Pukkelpop: je kunt niet meer dan vier kaartjes per persoon kopen, kaartjes staan op naam, dat wordt aan de ingang gecontroleerd. Je kunt ze alleen op een andere naam laten zetten via hun eigen doorverkoopsysteem, dat pas vlak voor het festival open gaat. En volgens mij mag je de kaartjes ook niet voor veel meer dan de oorspronkelijke prijs doorverkopen.
Dat is dus echt gericht op mensen die bijvoorbeeld door overmacht op het laatste moment verhinderd zijn en zonder winstoogmerk de kaartjes van de hand willen doen.
Er is geen enkele technische of principiële reden waarom Ticketmaster/Mojo dat bij hun festivals niet ook zouden kunnen regelen. Al is het maar die maximale doorverkoopprijs: als je geen winst meer kunt maken is de lol er voor opkopers ook wel snel af. En die legitimatieplicht roept natuurlijk veel bezwaren op, maar heeft ook zijn voordelen: je hoeft niet bang te zijn dat jij niet maar naar binnen komt omdat iemand op de een of andere manier al eerder met (een kopie van) jouw kaartje naar binnen is gegaan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Als ik alle ideeën zo lees, dan is inderdaad het persoonlijk één ticket kopen op naam de beste optie.

Best veel reacties gelezen van mensen die 10 of meer tickets gekocht hebben voor een groep of dat gelukkig iemand van de “groep” er door is gekomen en dan een veelvoud aan kaarten heeft gehaald. En hoezo 8 kaarten per persoon? Hoezo groepstickets met korting? Waarom geen loyaliteitskorting voor vele forumgangers (en ook andere trouwe LL gangers) die al onafgebroken + 10 jaar gaan?

Verder begrijp ik ook niet waarom er bij DTRH wel een presale was en bij LL niet? Wat is daar de gedachten achter? Wie bij Festileaks kan deze info eens achterhalen?

En over gespreid betalen? Benieuwd hoeveel gebruik hiervan gemaakt wordt? Is dit een maximaal aantal tickets?

Voor mij allemaal vragen / keuzes die erop wijzen dat Mojo het graag zo in stand wil houden en gaan voor het bucketlistpubliek dan dat ze een community creëren.

Wanneer kunnen we een keer met EvE en Bente om tafel om dit namens Festileaks te bespreken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken