Lowlands 2024

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
326
323
Headliners

Kendrick Lamar, Tyler the Creator, SZA, The Weeknd, Frank Ocean, Dua Lipa, Jay-Z, Travis Scott, Kid Cudi, MS Lauryn Hill, Kanye West, Doja Cat, Rosalia, Fred Again
...
Ik denk dat alleen Tyler en Fred de haalbare opties zijn qua geld en beschikbaarheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Zou het niet gekv inden als ze, nu er een duidelijk gat is, wat meer zouden inspelen op hip-hop. Vorig jaar was op dat vlak in mijn optiek echt te mager terwijl het toch een van de grootste genres van het moment is.
Welkom bij Woo-hah Biddinghuizen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Denk wel dat Hip Hop boeken best lastig is voor Europese festivals. Vooral de nieuwere acts die je wil hebben kunnen in de VS in no time gigantisch groot zijn. Waardoor je gezeik gaat krijgen met gages en dergelijke of dat ze elders toch meer geld kunnen verdienen en dus in Europa gigs gaan afzeggen.

Veel meer dan dat dit bij andere genres het geval is. Daarom denk ik dat BKS en dergelijke ook wat minder op die hip hop boot zitten. Pepertje duur omdat ze mogelijk ergens anders al groot zijn maar hier nog niet.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.790
Denk wel dat Hip Hop boeken best lastig is voor Europese festivals. Vooral de nieuwere acts die je wil hebben kunnen in de VS in no time gigantisch groot zijn. Waardoor je gezeik gaat krijgen met gages en dergelijke of dat ze elders toch meer geld kunnen verdienen en dus in Europa gigs gaan afzeggen.

Veel meer dan dat dit bij andere genres het geval is. Daarom denk ik dat BKS en dergelijke ook wat minder op die hip hop boot zitten. Pepertje duur omdat ze mogelijk ergens anders al groot zijn maar hier nog niet.
Dit is ook de reden waarom Rolling Loud in Nederland niet meer doorgaat. Acts zijn gewoon veels te duur.
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
237
387
Fred again.. - Queens of the Stone Age - Stormzy - The Prodigy

Jorja Smith - Soulwax - Phoenix - 21 Savage - Sampha - The Blaze - Skepta - James Blake - IDLES - Vince Staples - Froukje

Holly Humberstone - Sef & het El Salvador Ensemble - Sticks - Big Thief - Omar Opollo - Brutalismus 3000 - Omah Lay - Sofia Kortesis

Nacht: Overmono - Marlon Hoffstadt - Skin on Skin- Malugi - Four Tet - ARTBAT - Benwal - Salute
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dit is ook de reden waarom Rolling Loud in Nederland niet meer doorgaat. Acts zijn gewoon veels te duur.
Toch snap ik die hele move ook niet. Ik neem aan dat Rolling Loud best wat geld heeft neergelegd bij de organisatie van Woo Hah om ze over te mogen nemen gezien het in Hilvarenbeek volgens mij vrij succesol was. En dan ga je na 1 editie alles downsizen naar 1 centraal festival?

Je zou zeggen als je dit festival in meerdere landen kan houden dat je de acts per gig goedkoper kan en mogelijk dus ook uiteindelijk meer winst zal maken. Dat Rolling Out Loud misschien niet in heel Europa iets wil/kan organiseren kan ik mogelijk best wel snappen, maar dan vind ik het wel raar dat ze Woo Hah hebben overgenomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol en wsslvrwrt

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.790
Nee inderdaad, hele rare move. Ben ook benieuwd wat het aandel is geweest van Mojo in die keuze. Die hadden natuurlijk ook een (volgensmij redelijk groot) belang in het festival
 

bjklaver

Playlistbediener
13 dec 2023
36
55
Fred again.. - Queens of the Stone Age - Stormzy - The Prodigy

Jorja Smith - Soulwax - Phoenix - 21 Savage - Sampha - The Blaze - Skepta - James Blake - IDLES - Vince Staples - Froukje

Holly Humberstone - Sef & het El Salvador Ensemble - Sticks - Big Thief - Omar Opollo - Brutalismus 3000 - Omah Lay - Sofia Kortesis

Nacht: Overmono - Marlon Hoffstadt - Skin on Skin- Malugi - Four Tet - ARTBAT - Benwal - Salute
Dit is wel een top lijstje. Wat mij betreft Barry cant swim erbij. En ik hoop heel erg op Skrillex.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.790
Gaat gewoon gebeuren denk ik, of op Pinkpop. Vorig jaar was toch incidenteel en met het nieuwe album wil ze vast komen.
Pinkpop geloof ik graag. Een jaar er tussen is met haar groei niet zo heel gek. Lowlands gaat dat echt even een jaar over willen slaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Auke