Lowlands 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Daar onderschat je de The Offspring wel mee hoor. Trokken onlangs binnen een paar dagen de Afas vol en de paar keer dat ik ze op festivals ben tegengekomen staat het hele veld vol. Die hebben nog wel aantrekkingskracht
Geen headliner of sub, dat niet. Net de positie eronder maar geen middagact.
Begin avond op de (oorspronkelijke) Foals of Franz Ferdinand plek lijkt me ideaal
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
En ook iedereen lijkt te ineens vergeten dat het om een tientje gaat wat vervolgens gedoneerd wordt aan een goed doel… Wat is er dan precies erg aan? Ik snap er echt geen reet van. Verandert niks aan het punt dat LL alsnog faciliteiten moet bekostigen, en dat geld daar helemaal niet naartoe gaat?

Ik vraag me serieus af, waarom al dit gezeul en gezeik voor een fokking tientje, en waarom slaan de goede doelen een gift van 32.000 euro(!!) af die hierdoor is opgebracht?

Schiet mij maar lek hoor.

Edit: van mij mag er bovenop dat tientje nog een ‘influencer-tax’ komen van minstens 320 euro ;).

Dubbele edit: ik zie dat ik op een discussie van 3 pagina’s terug aan t reageren ben, oeps, haha!
 
Laatst bewerkt:

Beaudelaire

Campingartiest
28 sep 2022
70
86
Ik vind dat tientje het probleem niet, dat lijkt mij het minste dat je kunt vragen. Die journalisten en andere gasten worden best een beetje in de watten gelegd. Maar ik vind het grootste probleem dat zij bepalen dat het tientje naar een bepaald goed doel gaat. Als ze het nou in een pot hadden gestopt voor het persgedeelte ofzo, maar nu steun je als media een goed doel terwijl je neutraal moet blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Daar onderschat je de The Offspring wel mee hoor. Trokken onlangs binnen een paar dagen de Afas vol en de paar keer dat ik ze op festivals ben tegengekomen staat het hele veld vol. Die hebben nog wel aantrekkingskracht
Geen headliner of sub, dat niet. Net de positie eronder maar geen middagact.
In de AFAS gaan 6.000 mensen. Als je er net zoveel trekt op Lowlands, plus nog wat extra, dan is de Alpha nog steeds half leeg. Een echte populaire Alpha act moet met gemak de Ziggo Dome kunnen uitverkopen en het liefst twee keer. En dan heb je nog steeds geen garantie op een bomvolle Alpha. Kijk maar naar Nothing But Thieves. Twee keer de Ziggo Dome helemaal uitverkocht maar de Alpha stond echt niet tot helemaal op het veld bomvol.

Ik vind The Offspring vandaag de dag meer een Paaspop of Zwarte Cross act eigenlijk.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Ik vind dat journalisten niet zo fucking moeten zeiken met hun kulargument dat ze onafhankelijk moeten blijven. Hoe gaat een eigen bijdrage in hemelsnaam je onafhankelijkheid aantasten? Sterker nog, hoe hoger je eigen bijdrage, hoe hoger je onafhankelijkheid denk ik dan. Maar blijkbaar kunnen deze journalisten alleen onafhankelijk zijn als alles voor ze wordt betaald. Ik vind het raar. En 3FM moet helemaal z'n bek houden. Naar Lowlands willen ze niet meer door dat tientje, maar ze kunnen op Insta wel schijtlollige filmpjes maken op Sziget in het aan alle kanten mensenrechtenschendende Hongarije. Dat laatste hoor je ze dan helemaal niet over natuurlijk.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
In de AFAS gaan 6.000 mensen. Als je er net zoveel trekt op Lowlands, plus nog wat extra, dan is de Alpha nog steeds half leeg. Een echte populaire Alpha act moet met gemak de Ziggo Dome kunnen uitverkopen en het liefst twee keer. En dan heb je nog steeds geen garantie op een bomvolle Alpha. Kijk maar naar Nothing But Thieves. Twee keer de Ziggo Dome helemaal uitverkocht maar de Alpha stond echt niet tot helemaal op het veld bomvol.

Ik vind The Offspring vandaag de dag meer een Paaspop of Zwarte Cross act eigenlijk.
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal he. L'imperatrice krijgen de Bravo propvol terwijl die geen AFAS uitverkopen. Is een wisselwerking tussen wat er te doen is op dat moment, waar het publiek bij past en hype.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal he. L'imperatrice krijgen de Bravo propvol terwijl die geen AFAS uitverkopen. Is een wisselwerking tussen wat er te doen is op dat moment, waar het publiek bij past en hype.
Exact. Dat kun je niet één op één aan elkaar koppelen. Een band met zo'n staat van dienst en hits trekt op een festival sneller publiek aan. Kijk naar De Jeugd van Tegenwoordig. Lees overal dat het knetterdruk was en die verkopen ook geen Arena uit.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal he. L'imperatrice krijgen de Bravo propvol terwijl die geen AFAS uitverkopen. Is een wisselwerking tussen wat er te doen is op dat moment, waar het publiek bij past en hype.
Heb je natuurlijk gelijk in. In mijn hoofd is The Offspring gewoon geen publiekstrekker meer. Ik zou zelfs twijfelen om te gaan kijken als ze er nu weer staan. En dat terwijl ik vroeger diverse malen All I Want en Self Esteem heb aangevraagd op The Box en helemaal vooraan in de Alpha stond op Lowlands 1999.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
851
557
Exact. Dat kun je niet één op één aan elkaar koppelen. Een band met zo'n staat van dienst en hits trekt op een festival sneller publiek aan. Kijk naar De Jeugd van Tegenwoordig. Lees overal dat het knetterdruk was en die verkopen ook geen Arena uit.
Belangrijk ding met De Jeugd is denk ik dat ze met Sterrenstof een continu doorgaande hit hebben. Dit nummer staat elke dag bij de 200 meest gespeelde nummers op Spotify en op feestmomenten (weekend, oud en nieuw) vaak in de top 100 of zelfs top 50. Werkelijk iedereen onder een bepaalde leeftijd associeert dit nummer met feest. Dan gaan ze niet allemaal een kaartje van 50 euro voor een concert in de AFAS kopen, maar wel allemaal naar de Alpha als ze toch al op Lowlands zijn.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.013
Daar onderschat je de The Offspring wel mee hoor. Trokken onlangs binnen een paar dagen de Afas vol en de paar keer dat ik ze op festivals ben tegengekomen staat het hele veld vol. Die hebben nog wel aantrekkingskracht
Geen headliner of sub, dat niet. Net de positie eronder maar geen middagact.
de 18H voelt op Lowlands als de vroege middag-act zullen we maar zeggen. Je hebt gelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Joslittel

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.013
Die hebben natuurlijk wel eens het Olympisch stadion verkocht, maar inderdaad

Bring Me The Horizon was dan weer vorig jaar heel rustig, die verkopen de Ziggo
Die zijn na Lowlands wel enorm gegroeid. Moeilijk te vergelijken.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.013
Hun Lowlands was vorig jaar toch?
Kan het mis hebben hoor, maar dit festivalseizoen staan ze voor het eerst op de spots van sub of headliner van grote festivals in Europa. Zijn in een jaar tijd flink doorgegroeid.
 

Henk1122

Playlistbediener
24 aug 2023
5
8
Ik vind dat ze de verlate (DJ) headlinerspot op de alpha prima door mogen zetten, is mij goed bevalling. Al is het alleen maar om de drukte te spreiden op de vrijdag en zaterdag. ik vind dan wel dat ze daar iets bijzonders mee moeten doen en niet enkel een standaard headliner van Awakeningsfestival daar neer moeten zetten (a la Charlotte de Witte en Reinier Zonneveld). Geef daar een kans uit een doorbrekende ster uit het meer underground circuit a la Job Jobse of Young Marco. BKS heeft al laten zien dat het goed werkt met Young Marco. Of doe eens iets geks met een oudgediende. Als je bijvoorbeeld Tiesto een classic trance set laat draaien (desnoods b2b met iemand als Job Jobse) komen een hoop werelden daar mooi in samen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Broodrooster

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Ik vind dat ze de verlate (DJ) headlinerspot op de alpha prima door mogen zetten, is mij goed bevalling. Al is het alleen maar om de drukte te spreiden op de vrijdag en zaterdag. ik vind dan wel dat ze daar iets bijzonders mee moeten doen en niet enkel een standaard headliner van Awakeningsfestival daar neer moeten zetten (a la Charlotte de Witte en Reinier Zonneveld). Geef daar een kans uit een doorbrekende ster uit het meer underground circuit a la Job Jobse of Young Marco. BKS heeft al laten zien dat het goed werkt met Young Marco. Of doe eens iets geks met een oudgediende. Als je bijvoorbeeld Tiesto een classic trance set laat draaien (desnoods b2b met iemand als Job Jobse) komen een hoop werelden daar mooi in samen.
Winning! Zo houdt Lowlands ook z'n 'eigenheid' waar we allemaal zo verzot op zijn ;-). Tiesto b2b Jobse, wat een gouden plan haha!
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
83
208
De tijd van Job Jobse als underground bestempelen is wel geweest lijkt me..
Ik zie hem overigens graag, maar liever op een nachtelijke spot in de Bravo.

Tiesto met een 90's/00's trance-set lijkt me nog wel aardig zolang hij alle muziek van de afgelopen jaren lekker thuislaat. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor iemand als Armin van Buuren.

Als ik een elektronische Alpha-afsluiter zou moeten kiezen dan zou ik daar een Carl Cox of een Richie Hawtin neerzetten, hoewel ik me afvraag of zij op Lowlands het publiek trekken wat ze verdienen. Verder heb ik de afgelopen keren enorm genoten van de Alpha-sets van Paul Kalkbrenner en ik denk dat hij een slot van bijvoorbeeld 23:30 - 00:00 perfect zou invullen.

Ik word zelf eigenlijk helemaal niet warm of koud van namen als CdW, Amelie Lens en Reinier Zonneveld om verschillende reden. Ik hoop dus ook dat ze nét even een stapje verder kijken naar wat creatievere invullingen. Je mag me altijd bellen, Eric.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos en Bob105

Gebruikers die dit onderwerp bekijken