Lowlands 2024

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Skin on Skin en Mall Grab waren echt geweldig zeg. Ook genoeg ruimte in de Bravo, keurig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
En James Blake trouwens… mijn favo en ik dacht mooi front row te staan. Alleen maar weg geblazen door de bass en daardoor minimaal kunnen genieten. Zo jammer
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
even kort verslagje vanaf de plek waar het allemaal omdraait: Lowlands.

Mijn zevende keer lowlands en het lijkt in mijn ogen elk jaar beter te worden.
Ik ben vooral muzikaal zeer te spreken over deze editie toch nu toe (en dan moeten er nog heel veel favorieten komen op de zondag).
Want ik heb toch echt een paar geweldige optredens gezien hoor.
Op vrijdag waren Miles Kane, Teddy Swims, Skrillex(!) en Interplanetary criminal mijn favorieten.
Als je als Skrillex zijnde opkomt met bloed zweet en tranen van Hazes, dan weet je al dat hij er zin in heeft. Wat een energie.
Overigens had Skrillex wel Justice voor me verpest aangezien ik daar totaal niet in kwam haha.

Nog de complimenten aan de leden hier voor de afsnij route van bravo naar alpha. Ik liep hier rustig langs het water terwijl ik duizende mensen zag worstelen. Al meerdere keren deze route gebruikt. Top.

Ik las iemand zeggen dat Teddy Swims verkeerd geprogrammeerd stond, maar ik vind zo een artiest in de bravo juist heerlijk. De kathedraal onder de festival tenten. Wat een ongelofelijk heerlijke tent vind ik dat.
Hoe ik het doe geen idee, maar ik heb altijd alle ruimte en vrijheid in die bravo. Vannacht was het alleen drama met skin on skin.

Zaterdag ook een geweldige dag zeg. Ik heb alleen de (grote) fout gemaakt Soulwax te skippen. Soms moet een mens keuzes maken en dit was de verkeerde. Shit happens.

Ik ben na 5 min weggelopen bij Sugababes, veeeel te druk voor zo een concert. Maar me vriendin vond het helemaal geweldig dus dat vind ik dan weer leuk om te horen.

Is er iemand bij die popup choir geweest? Ik zat in een roller coaster van emoties. Het begon zeer belovend de eerste 15 min. Heerlijke nummers werden gespeeld (David Bowie, fleetwood )
Dan vinden ze het opeens een goed idee om 30(!!) minuten hetzelfde nummer te spelen. Oasis met back in anger. Prima nummer, maar 8 keer die plaat in de alpha achter elkaar was echt bizar.
Ik werd oprecht chagrijnig dat je zoiets goeds zo om zeep kan helpen zeg.
Om me heen was iedereen ook echt verbaasd.

Ik vond Fred Again trouwens heeeeeeel erg lekker zeg. Veel mensen waren het overigens niet met me eens, maar in tegenstelling tot andere dj’s die alleen op play drukken, is dit wel gewoon een artiest.
Die man kan alles.
Nee het was niet een set van 1,5 uur met alleen maar knallen, maar juist een geweldige opbouw richting nummers toe. Ik heb nooit kippenvel, maar bij het laatste nummer Delilah, stond ik gewoon te genieten van me tenen tot me rug. Heerlijk toch.

Zaterdag ook nog laatste half uur van Sampha gezien. Ik zou hier niet snel voor kiezen, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
Wat een ongelofelijk goeie artiest en band zeg. Ik vond het aardig leeg in de zaal en dat verdiende hij zeker niet.

Maar de verrassing van dit weekend komt toch echt uit de Belgische hoek. Ik ben naar de camping gelopen om snel andere schoenen te wisselen en was bijna(!) in staat om even uurtje te blijven zitten en relaxen.
Een vriend van me trok me mee en daar ben ik hem dankbaar voor. Wat een ongelofelijk lekker optreden was dit zeg van lander en Adriaan.
Ik ben zelf (zeer amateur) drummer en wat die man doet is echt ongelofelijk. Wat een precisie en timing zeg, echt van heel hoog niveau.
Op het einde had ie ook de kramp in ze handen staan, dan heb je echt alles gegeven.
Legendarisch en misschien voor mij wel het optreden tot nu toe.
Encore was trouwens ook heerlijk vannacht. 2 uur lang de dikste hiphop platen… en heerlijk de ruimte. Top afsluiter van zo een dag.

Ik kan me niet heugen dat ik na 2 dagen al zoveel genoten heb op Lowlands. Het weer zit ook behoorlijk mee.
Wel bizar veel geld uitgegeven per dag. Ik pin elke dag 2 x 93 euro munten. Meestal red ik het wel wel met 1 x strip van 25, maar dit jaar niet.
Ach ik vind het elke eurocent waard dus ik ga niet klagen.

Owja de organisatie van dit Lowlands en de aankleding is geweldig. Wat een werk moet dit zijn om op te zetten en dan zo resultaat halen. Chapeau!
 
Laatst bewerkt:

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Ruimte in de bravo? Waar precies want daar moet ik ook heen
Onder die ufo ringen stonden we met ruim veel bewegingsruimte en geen doorlopend publiek. Benwal zelfde verhaal. Hele set van Angelboy eigenlijk 3 meter achter de barrier met een groep van 25 man heerlijk kunnen blijven staan tot hem. Zijkanten waren inderdaad echt niet te doen druk maar je moet daar gewoon ff doorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: smearsel en Mimi

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.504
2.013
Was weer een prachtige dag gisteren. Stukes Spinvis en Street gezien. IJsland was echt te gek. Hoogtepunt. Stukje Sugababes en stukje Soulwax. Maar die laatsten bliezen me een stuk minder omver dan de vorige keer. Desondanks wel goed hoor. Begin van Sampha gezien, daar stond het geluid echt bizar hard. Overmono erg goed, maar toch eerder weggegaan om Backxwash helemaal te zien. Dat was fantastisch. En Fat Dog was helemaal de kers op de taart. Wat een energie. Stond eerste rij en was gaaf om de pit achter me te zien.

Vandaag beduidend minder keuzes om te maken. Maar met Kabaka Pyramid, Harry Mack, Air, Roisin Murphy, J Hus en Nas genoeg om naar uit te kijken.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik geniet zo dit weekend. In jaren niet zoveel (geweldige) acts gezien als dit weekend! James Blake, wat een verassing, geweldig zeg en die bass die voelde je overal! Stond dan ook perfect onder de kroonluchter van de Bravo.

De Bravo is trouwens echt de beste festivaltent die er is! Geweldige sfeer en prachtige lichtshows gezien bij onder andere Big Thief en James Blake

Voor vanavond twijfel ik erg tussen Goldband en Spiritbox. Als Goldband het nieuwe album grotendeels links laat liggen is het wel een leuk feestje. Iemand die dit weet?
 
  • Leuk
Waarderingen: lama

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Ik geniet zo dit weekend. In jaren niet zoveel (geweldige) acts gezien als dit weekend! James Blake, wat een verassing, geweldig zeg en die bass die voelde je overal! Stond dan ook perfect onder de kroonluchter van de Bravo.

De Bravo is trouwens echt de beste festivaltent die er is! Geweldige sfeer en prachtige lichtshows gezien bij onder andere Big Thief en James Blake

Voor vanavond twijfel ik erg tussen Goldband en Spiritbox. Als Goldband het nieuwe album grotendeels links laat liggen is het wel een leuk feestje. Iemand die dit weet?
Op Sziget waren meer dan de helft van de show nummers van het nieuwe album
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.769
12.432
Ik geniet zo dit weekend. In jaren niet zoveel (geweldige) acts gezien als dit weekend! James Blake, wat een verassing, geweldig zeg en die bass die voelde je overal! Stond dan ook perfect onder de kroonluchter van de Bravo.

De Bravo is trouwens echt de beste festivaltent die er is! Geweldige sfeer en prachtige lichtshows gezien bij onder andere Big Thief en James Blake

Voor vanavond twijfel ik erg tussen Goldband en Spiritbox. Als Goldband het nieuwe album grotendeels links laat liggen is het wel een leuk feestje. Iemand die dit weet?
Spiritbox is in alle omstandigheden hier de beste keuze. Doe jezelf een plezier!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.124
769
even kort verslagje vanaf de plek waar het allemaal omdraait: Lowlands.

Mijn zevende keer lowlands en het lijkt in mijn ogen elk jaar beter te worden.
Ik ben vooral muzikaal zeer te spreken over deze editie toch nu toe (en dan moeten er nog heel veel favorieten komen op de zondag).
Want ik heb toch echt een paar geweldige optredens gezien hoor.
Op vrijdag waren Miles Kane, Teddy Swims, Skrillex(!) en Interplanetary criminal mijn favorieten.
Als je als Skrillex zijnde opkomt met bloed zweet en tranen van Hazes, dan weet je al dat hij er zin in heeft. Wat een energie.
Overigens had Skrillex wel Justice voor me verpest aangezien ik daar totaal niet in kwam haha.

Nog de complimenten aan de leden hier voor de afsnij route van bravo naar alpha. Ik liep hier rustig langs het water terwijl ik duizende mensen zag worstelen. Al meerdere keren deze route gebruikt. Top.

Ik las iemand zeggen dat Teddy Swims verkeerd geprogrammeerd stond, maar ik vind zo een artiest in de bravo juist heerlijk. De kathedraal onder de festival tenten. Wat een ongelofelijk heerlijke tent vind ik dat.
Hoe ik het doe geen idee, maar ik heb altijd alle ruimte en vrijheid in die bravo. Vannacht was het alleen drama met skin on skin.

Zaterdag ook een geweldige dag zeg. Ik heb alleen de (grote) fout gemaakt Soulwax te skippen. Soms moet een mens keuzes maken en dit was de verkeerde. Shit happens.

Ik ben na 5 min weggelopen bij Sugababes, veeeel te druk voor zo een concert. Maar me vriendin vond het helemaal geweldig dus dat vind ik dan weer leuk om te horen.

Is er iemand bij die popup choir geweest? Ik zat in een roller coaster van emoties. Het begon zeer belovend de eerste 15 min. Heerlijke nummers werden gespeeld (David Bowie, fleetwood )
Dan vinden ze het opeens een goed idee om 30(!!) minuten hetzelfde nummer te spelen. Oasis met back in anger. Prima nummer, maar 8 keer die plaat in de alpha achter elkaar was echt bizar.
Ik werd oprecht chagrijnig dat je zoiets goeds zo om zeep kan helpen zeg.
Om me heen was iedereen ook echt verbaasd.

Ik vond Fred Again trouwens heeeeeeel erg lekker zeg. Veel mensen waren het overigens niet met me eens, maar in tegenstelling tot andere dj’s die alleen op play drukken, is dit wel gewoon een artiest.
Die man kan alles.
Nee het was niet een set van 1,5 uur met alleen maar knallen, maar juist een geweldige opbouw richting nummers toe. Ik heb nooit kippenvel, maar bij het laatste nummer Delilah, stond ik gewoon te genieten van me tenen tot me rug. Heerlijk toch.

Zaterdag ook nog laatste half uur van Sampha gezien. Ik zou hier niet snel voor kiezen, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
Wat een ongelofelijk goeie artiest en band zeg. Ik vond het aardig leeg in de zaal en dat verdiende hij zeker niet.

Maar de verrassing van dit weekend komt toch echt uit de Belgische hoek. Ik ben naar de camping gelopen om snel andere schoenen te wisselen en was bijna(!) in staat om even uurtje te blijven zitten en relaxen.
Een vriend van me trok me mee en daar ben ik hem dankbaar voor. Wat een ongelofelijk lekker optreden was dit zeg van lander en Adriaan.
Ik ben zelf (zeer amateur) drummer en wat die man doet is echt ongelofelijk. Wat een precisie en timing zeg, echt van heel hoog niveau.
Op het einde had ie ook de kramp in ze handen staan, dan heb je echt alles gegeven.
Legendarisch en misschien voor mij wel het optreden tot nu toe.
Encore was trouwens ook heerlijk vannacht. 2 uur lang de dikste hiphop platen… en heerlijk de ruimte. Top afsluiter van zo een dag.

Ik kan me niet heugen dat ik na 2 dagen al zoveel genoten heb op Lowlands. Het weer zit ook behoorlijk mee.
Wel bizar veel geld uitgegeven per dag. Ik pin elke dag 2 x 93 euro munten. Meestal red ik het wel wel met 1 x strip van 25, maar dit jaar niet.
Ach ik vind het elke eurocent waard dus ik ga niet klagen.

Owja de organisatie van dit Lowlands en de aankleding is geweldig. Wat een werk moet dit zijn om op te zetten en dan zo resultaat halen. Chapeau!
Afsnij route van Bravo naar Alpha? Ben zelf al 7 jaar niet meer naar LL geweest (daarvoor wel 10 keer), maar ben wel benieuwd waar die dan ligt haha.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.124
769
Achter de eettentjes langs, langs t water over de vlonder. Kom je bij de Coke studio in t vlaggenbos uit
Ah zo. Eigenlijk alleen het laatste stuk is dat toch? Dacht dat er stiekem op Cape Lowlands ook al ergens een binnendoorweggetje was.
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
34
89
Fat Dog en IJsland. Oh, en soft play. Ja de tandjes. WAT EEN DAG! en dan nog afsluiten met zwart licht en daarna encore. Pffff. Nog zo veel meer gezien, dat verslag komt later. Maar FAT DOG: HOLY SHIT. Op naar de laatste dag met nog voldoende hoogtepuntjes in het verschiet: geniet er allemaal van!!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Gister vroeg wakker en besloten vroeg naar het terrein te gaan, rustig verder wakker worden en de lowlandskrant gelezen. De Heineken ingelopen voor mechanical ecstasy, theater / dansworkshop van gezelschap Guy & Roni met Thijs van Noisia. Daarna classic fout gemaakt om de India en lima door elkaar te halen, alsnog bij Arooj Aftaab belandt. Iets teveel verhalen tussen de nummers door om er echt in te komen. Door naar Spinvis en dat klonk echt heel goed, liedjes komen live heel mooi uit de verf met die strijkers. Toffe podiumopstelling en visuals maakten het af. Met pijn iets eerder weggegaan voor the Streets, was vooraf wat sceptisch over het tijdslot maar zaterdag rond lunchtijd bleek toch de perfecte tijd te zijn. Publiek ging goed mee vooraan. Gastoptreden van Master Peace voegde wat toe. Bij de Heineken blijven hangen voor Personal Trainer, sterke show. Had wat praters om me heen (eigenlijk voor het eerst deze Lowlands) dus iets na de helft weggegaan voor het slot van de Sugababes, aanstekelijk enthousiasme en de Alpha en gehele gebied eromheen getransformeerd tot een grote dansvloer. Perfect weer bovendien. Na afloop toch bij Bar Italia gaan kijken, ook al stelden ze eerder dit jaar wat teleur. Hebben wel een fraai album en een vette sound. Pakte me dit keer wel beter. Zag dat Master Peace aangekondigd was voor Loose Ends en dus keuze voor Elmien gemaakt. Prachtige stem. Naar Sampha gelopen en vooraan kunnen staan, heel strak optreden maar op de een of andere manier heeft zijn stem en zijn songs het net niet voor me. Na afloop snel naar Jorja Smith gelopen en dat was ook een schot in de roos. Echt heel veel goede optredens kunnen zien al. Fat Dog vervolgens als een wervelwind door de Xray, helemaal top. Nacht in de India begonnen bij Angelboy en halverwege Benwal nog wat verder op het terrein gekeken maar nergens echt blijven hangen.

Top3:
Spinvis
Jorja Smith
Fat Dog
 
  • Leuk
Waarderingen: daily, @Marc en Mimi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken