Lowlands 2024

superginger

Dagopener
5 feb 2016
632
307
Ik baal wel even. Was de planning deze zomer 2 keer qotsa te zien en dat is er 0 keer van gekomen dus. Zuur, maar er zijn ergere dingen in de wereld.
Justice wel een toffe vervanger! Laatste album vind ik tof en Lowlands had het zichzelf hier veel makkelijker kunnen maken met een NL act, maar dat hebben ze gelukkig niet gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
68
95
Wauw! Ik heb serieus overwogen om een dag naar BKS te gaan alleen voor Justice. Ik vind QOTSA fantastisch maar die heb ik al vaker gezien en Justice nog nooit. Dus hyped!
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Earl

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.851
6.069
Voor een prijs die gelijkwaardig is aan een ticket voor Werchter is de line up niet in verhouding.

En nu is er geen noemenswaardige naam meer over.

Ja ik snap dat vervanging moeilijk te fixen is, maar heb wat op de plank....
Werchter heeft een line-up die zo cliche is als de neten. Op Lowlands staan vernieuwende acts.

Ik snap dat je Jack White kwa smaak liever ziet dan Justice, maar in verhouding is Justice een veel betere boeking dan Jack White dat zou zijn. Soms moet je ook even je persoonlijke smaak kunnen uitzetten.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Lowlands is qua festivalervaring toch ook niet te vergelijken met Werchter? Werchter heeft altijd de grotere namen omdat het veel meer een headliner-gedreven festival is?

Lowlands is de ‘totaalervaring’ incl. nachtprogramma en randprogramma. Dat wordt vaak gecompenseerd met minder grote namen
Weet dat het niet te vergelijken is, maar lowlands heeft toch wel een rare afslag genomen, met veel mindere namen en een stuk duurdere kaarten.

In 2012 hadden we de foo's en the keys!
Dat zie ik nu niet meer gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta en Avani

Knakworst

Campingartiest
25 jul 2023
58
120
Ik luister niet veel naar rockmuziek en als ik dit doe dan zijn het de bands die mijn ouders vroeger altijd opzetten. Ik ben dus niet zo thuis in de namen van bands die nu nog touren. Wel wilde ik graag naar QOTSA en nu zij wegvallen heb ik geen idee welke andere rockbands de moeite waard zijn. Wat zijn de bands (liefst met lekker wat energie) die ik moet gaan checken op lowlands om toch wat rock mee te pakken?
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
578
Weet dat het niet te vergelijken is, maar lowlands heeft toch wel een rare afslag genomen, met veel mindere namen en een stuk duurdere kaarten.

In 2012 hadden we de foo's en the keys!
Dat zie ik nu niet meer gebeuren
In 2012 had je ook Skrillex als Alpha afsluiter en die staat nu in het een stuk lager. Dat jaar hadden ze ook duidelijk gezegd dat de Foo's een uitzondering waren die zich aanboden en dat je die natuurlijk niet kan laten lopen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
Werchter heeft een line-up die zo cliche is als de neten. Op Lowlands staan vernieuwende acts.

Ik snap dat je Jack White kwa smaak liever ziet dan Justice, maar in verhouding is Justice een veel betere boeking dan Jack White dat zou zijn. Soms moet je ook even je persoonlijke smaak kunnen uitzetten.
Op een festival waar je geen dagkaarten voor verkoopt kan dat wel kloppen.

Op een Pukkelpop zou dat voor veel mensen die een zondagticket hebben gekocht net andersom zijn.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
683
407
Voor een prijs die gelijkwaardig is aan een ticket voor Werchter is de line up niet in verhouding.

En nu is er geen noemenswaardige naam meer over.

Ja ik snap dat vervanging moeilijk te fixen is, maar heb wat op de plank....
Ongelooflijk deze reactie. Justice kan niet je ding zijn maar het is een internationale act van wereldformaat.

'heb wat op de plank'... Dat hadden ze, en het was Justice.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
708
Ik ben hier wel blij mee als vervanger, aangezien ik die show graag wilde zien. Snap dat men baalt dat er geen rock-vervanger is geregeld maar dat hebben ze vast wel geprobeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
578
Ik luister niet veel naar rockmuziek en als ik dit doe dan zijn het de bands die mijn ouders vroeger altijd opzetten. Ik ben dus niet zo thuis in de namen van bands die nu nog touren. Wel wilde ik graag naar QOTSA en nu zij wegvallen heb ik geen idee welke andere rockbands de moeite waard zijn. Wat zijn de bands (liefst met lekker wat energie) die ik moet gaan checken op lowlands om toch wat rock mee te pakken?
Dead poet society!

Of als je echt energie zoekt: University, Spiritbox, Fat dog, Soft play
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Ongelooflijk deze reactie. Justice kan niet je ding zijn maar het is een internationale act van wereldformaat.

'heb wat op de plank'... Dat hadden ze, en het was Justice.
Ik heb er nog nooit van gehoord tot 10 minuten terug, en na het 2 minuten te hebben geluisterd geconcludeerd dat ik het bagger vind.

Jack White had een fantastische vervanger geweest in hetzelfde genre...
 
  • Haha
Waarderingen: redle

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.610
Werchter heeft een line-up die zo cliche is als de neten. Op Lowlands staan vernieuwende acts.

Ik snap dat je Jack White kwa smaak liever ziet dan Justice, maar in verhouding is Justice een veel betere boeking dan Jack White dat zou zijn. Soms moet je ook even je persoonlijke smaak kunnen uitzetten.
Ik denk ook wel dat Justice beter werkt op een festival als Lowlands. Maar op pakweg Syd For Solen, waar fans specifiek een dagje voor QOTSA komen, past White dan weer beter. Ben zelf sowieso altijd voorstander van eerst iets te zoeken van dezelfde grootte.
 

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Ik heb er nog nooit van gehoord tot 10 minuten terug, en na het 2 minuten te hebben geluisterd geconcludeerd dat ik het bagger vind.

Jack White had een fantastische vervanger geweest in hetzelfde genre...
Je kan niet voor elke headliner een passend alternatief op de plank hebben liggen. Je snapt toch zelf ook wel dat artiesten van een groot formaat niet allemaal in de rij staan om als plan B te dienen?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
739
569
Voor een prijs die gelijkwaardig is aan een ticket voor Werchter is de line up niet in verhouding.

En nu is er geen noemenswaardige naam meer over.

Ja ik snap dat vervanging moeilijk te fixen is, maar heb wat op de plank....
Lowlands heeft qua line-up versus prijs de meest on point en beste namen in heel Nederland wat dat betreft. Alleen als je puur van harde gitaren houdt kom je wat bedrogen uit, uiteraard.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
824
856
Eerlijk is eerlijk, Justice hebben ze goed gefixt zo last minute. Er zal ongetwijfeld een afspraak met Friendly Fire gemaakt zijn hierover aka een afkoopsom van de exclusiviteit van Justice deze zomer. Ik heb Justice op BKS gezien, ik vond het erg tof maar de mega hype eromheen vond ik ook wat overdreven.

Ik baal echt enorm van QOTSA, wilde ze na 7 jaar weer eens zien. Had ook liever een rock headliner erbij, maar iets van het formaat QOTSA tourt nou ook niet echt rond Lowlands (alleen LCD misschien, maar dat moet dat ook maar net lukken). En een Jack White of The Offspring past anno 2024 ook niet echt meer op Lowlands, zeker niet als headliner.

De line up is voor mij helaas echt onthoofd wel. Denzel, The Smile en QOTSA waren top must sees voor mij. Mijn zin in Lowlands is denk ik nog nooit zo laag geweest, maar wellicht kan een gunstig blokkenschema nog wat soelaas bieden.

Ps. QOTSA kunnen we trouwens denk ik wel alvast met potlood opschrijven voor 2025. Verwacht dat die hun juli/augustus festival tour volgend jaar wel gaan inhalen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken