Lowlands 2023

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289
Echt opvallend hoeveel tickets er in de resale staan nu. Dat zenuwachtige tickets kopen in februari hoeft dus eigenlijk echt niet meer.
Er worden altijd 10 tot 15 procent van de kaartjes doorverkocht, als ik me goed herinner van De Machine van 3voor12. Dat er nu een paar honderd te koop staan, is dan toch niet veel. Het is zoeken naar een probleem dat er volgens mij helemaal niet is.
Daarbij, de kaartjes worden nu voor 252 euro aangeboden. Ga je voor een mogelijk voordeel van 48 euro per kaartje die gok nemen, wetende dat de vraag wellicht juist groter is dan het aanbod en de prijs dus hoger? Ik niet.
Het is makkelijk afgeven op Ticketmaster, maar de keuze voor mobile only tickets is echt een verbetering ten opzichte van enkele jaren terug toen de Viagogo's van de wereld tickets voor de echte hoofdprijs konden verkopen. Ik heb althans het idee dat dat echt minder is. Het kan vast beter, geen toeslag toestaan bijvoorbeeld (al maken de verkopers daarzelf gebruik van) of een minder hoge fee, maar hoe het systeem werkt vind ik wel beter.
 

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
59
126
Voorpret blijft toch altijd leuk en ook leuk om steeds te lezen dat er hier mensen zijn die voor het eerst heen gaan.
Dat neemt mij zo weer terug naar mijn eerste keren Lowlands. Alles nieuw en spannend en niet weten wat je kan verwachten.
Kwam net tot de conclusie dat het 8 jaar geleden is dan Lowlove.nl is gestopt.
Wat was dat een prachtige website met alle nuttige en onnozele informatie die je nodig hebt voor de voorpret.

Zelf te druk met allerlei problemen thuis om eerder te reageren op al die mooie berichten.
Twee acts per dag:
Vr: Girl in Red // Amyl and the Sniffers
Za: King Gizzard & The Lizard Wizard // Unicorn Wars (film)
Zo: Eee Gee // Heilung

Neem zelf altijd krentenbrood, sultana hartig, cola, chocomel, sinaasappelsap en cup-a-soup.
Verder 's ochtends als ik wakker ben dan een stout biertje van zo'n 10-16%.
En wanneer ik naar terrein ga neem ik altijd nog eentje mee om daar bij eerste concert op te drinken.
Geweldig dat dit een aantal jaar geleden werd toegestaan. Beste verandering ooit.

Hoop voor iedereen die zijn kaarten rond of onder 300 euro verkoopt deze nog kwijt kan raken voor donderdag 05:00 uur.
En dat er mensen die 300 euro niet konden betalen alsnog heen kunnen.
De mensen die hem te duur aanbieden mogen er wat mij betreft mee blijven zitten.

Hopelijk gaat de brug bij Elburg niet weer kapot zoals vorig jaar met een mooie file als gevolg.
Over stukje van normaal 15 minuten toen 1,5 uur gedaan.
Daar krijg ik nog buikpijn van.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Heb even de dagen voorafgaande aan LL22 in het topic van vorig jaar vluchtig teruggelezen en ook toen werd er gesproken over enkele honderden beschikbare kaarten die regelmatig voor onder de prijs weggingen. En vorig jaar waren de weersvoorspellingen naar mijn idee hetzelfde als deze editie, dus ook dat is vergelijkbaar.

Mensen die de line-up niet boeiend vinden hadden dat zeker enkele weken geleden ook al kunnen checken toch? En dan hadden ze die +20% nog makkelijk kunnen pakken. Maar denk dat LL idioten zoals hier op dit forum niet snappen dat je in het weekend voor het festival eens gaat kijken wat er eigenlijk allemaal draait en of je eigenlijk wel zin hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Heb even de dagen voorafgaande aan LL22 in het topic van vorig jaar vluchtig teruggelezen en ook toen werd er gesproken over enkele honderden beschikbare kaarten die regelmatig voor onder de prijs weggingen. En vorig jaar waren de weersvoorspellingen naar mijn idee hetzelfde als deze editie, dus ook dat is vergelijkbaar.

Mensen die de line-up niet boeiend vinden hadden dat zeker enkele weken geleden ook al kunnen checken toch? En dan hadden ze die +20% nog makkelijk kunnen pakken. Maar denk dat LL idioten zoals hier op dit forum niet snappen dat je in het weekend voor het festival eens gaat kijken wat er eigenlijk allemaal draait en of je eigenlijk wel zin hebt.
Veel mensen willen de kans nog om naar een festival te gaan, en hebben een kaartje terwijl ze niet zeker weten of ze gaan. Veel van dit soort mensen besluiten in de laatste weken niet te gaan en willen dan graag hun kaartje verkopen. Alleen zijn ze niet de enige die dat 1/2 weken voor het festival besluiten. Ik denk dat de line-up niet alleen het probleem is, maar ook een druk (werk)schema, vakantie of andere redenen hier kunnen spelen.
Volgensmij is het gedeeltelijk ook gewoon een verandering in hoe mensen evenementen ervaren. Vroeger kocht je een kaartje en moest je vanaf dat moment vrij houden of het binnen je omgeving verkopen. Tegenwoordig zijn we allemaal gewend aan Ticketswap en andere manieren van flexibiliteit. Een groot resultaat daarvan is de tickets die je nu voor een zacht prijsje kan kopen
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en eva84

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Elke uitverkochte lowlands heeft de dagen voor het festival kaarten (even) beneden de originele prijs in de doorverkoop gehad. In 2018 en 2019 ook. Zelfde overigens voor DTRH en Wildeburg.

Komt omdat mensen in de week voor het festival om verschillende redenen niet kunnen gaan, terwijl de groep potentiële kopers afneemt dichter op het festival.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Er worden altijd 10 tot 15 procent van de kaartjes doorverkocht, als ik me goed herinner van De Machine van 3voor12. Dat er nu een paar honderd te koop staan, is dan toch niet veel. Het is zoeken naar een probleem dat er volgens mij helemaal niet is.
Daarbij, de kaartjes worden nu voor 252 euro aangeboden. Ga je voor een mogelijk voordeel van 48 euro per kaartje die gok nemen, wetende dat de vraag wellicht juist groter is dan het aanbod en de prijs dus hoger? Ik niet.
Het is makkelijk afgeven op Ticketmaster, maar de keuze voor mobile only tickets is echt een verbetering ten opzichte van enkele jaren terug toen de Viagogo's van de wereld tickets voor de echte hoofdprijs konden verkopen. Ik heb althans het idee dat dat echt minder is. Het kan vast beter, geen toeslag toestaan bijvoorbeeld (al maken de verkopers daarzelf gebruik van) of een minder hoge fee, maar hoe het systeem werkt vind ik wel beter.
Dat ze de viagogos van deze wereld buiten spel zetten is zeker een goede ontwikkeling
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Elke uitverkochte lowlands heeft de dagen voor het festival kaarten (even) beneden de originele prijs in de doorverkoop gehad. In 2018 en 2019 ook. Zelfde overigens voor DTRH en Wildeburg.

Komt omdat mensen in de week voor het festival om verschillende redenen niet kunnen gaan, terwijl de groep potentiële kopers afneemt dichter op het festival.
In 2017 dan weer niet. Toen stond er de dag van te voren niets op ticketswap.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Hey Festileakers iemand nog belang bij twee tickets, heb er zelf twee gewonnen dus nu een setje over. Ze mogen voor een vriendelijke prijs weg en ik trakteer je op een biertje als je wilt.

Ik kijk vooral uit naar Foals en Florence :) Beide al gezien maar die shows gaan goed werken in de Alpha.
Gefeliciteerd! Waar heb je ze gewonnen?
 

Camping2

Campingartiest
6 jun 2022
85
149
Voorpret blijft toch altijd leuk en ook leuk om steeds te lezen dat er hier mensen zijn die voor het eerst heen gaan.
Dat neemt mij zo weer terug naar mijn eerste keren Lowlands. Alles nieuw en spannend en niet weten wat je kan verwachten.
Kwam net tot de conclusie dat het 8 jaar geleden is dan Lowlove.nl is gestopt.
Wat was dat een prachtige website met alle nuttige en onnozele informatie die je nodig hebt voor de voorpret.

Zelf te druk met allerlei problemen thuis om eerder te reageren op al die mooie berichten.
Twee acts per dag:
Vr: Girl in Red // Amyl and the Sniffers
Za: King Gizzard & The Lizard Wizard // Unicorn Wars (film)
Zo: Eee Gee // Heilung

Neem zelf altijd krentenbrood, sultana hartig, cola, chocomel, sinaasappelsap en cup-a-soup.
Verder 's ochtends als ik wakker ben dan een stout biertje van zo'n 10-16%.
En wanneer ik naar terrein ga neem ik altijd nog eentje mee om daar bij eerste concert op te drinken.
Geweldig dat dit een aantal jaar geleden werd toegestaan. Beste verandering ooit.

Hoop voor iedereen die zijn kaarten rond of onder 300 euro verkoopt deze nog kwijt kan raken voor donderdag 05:00 uur.
En dat er mensen die 300 euro niet konden betalen alsnog heen kunnen.
De mensen die hem te duur aanbieden mogen er wat mij betreft mee blijven zitten.

Hopelijk gaat de brug bij Elburg niet weer kapot zoals vorig jaar met een mooie file als gevolg.
Over stukje van normaal 15 minuten toen 1,5 uur gedaan.
Daar krijg ik nog buikpijn van.
Lowlove! Dat was de ultieme voorpret site 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: LLoww, team-0 en @Marc

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Lowlove heeft mij ook altijd heel veel plezier bezorgd. Raadpleeg de "Historie" nog steeds wel eens!
 
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww

Gebruikers die dit onderwerp bekijken