Er worden altijd 10 tot 15 procent van de kaartjes doorverkocht, als ik me goed herinner van De Machine van 3voor12. Dat er nu een paar honderd te koop staan, is dan toch niet veel. Het is zoeken naar een probleem dat er volgens mij helemaal niet is.Echt opvallend hoeveel tickets er in de resale staan nu. Dat zenuwachtige tickets kopen in februari hoeft dus eigenlijk echt niet meer.
Daarbij, de kaartjes worden nu voor 252 euro aangeboden. Ga je voor een mogelijk voordeel van 48 euro per kaartje die gok nemen, wetende dat de vraag wellicht juist groter is dan het aanbod en de prijs dus hoger? Ik niet.
Het is makkelijk afgeven op Ticketmaster, maar de keuze voor mobile only tickets is echt een verbetering ten opzichte van enkele jaren terug toen de Viagogo's van de wereld tickets voor de echte hoofdprijs konden verkopen. Ik heb althans het idee dat dat echt minder is. Het kan vast beter, geen toeslag toestaan bijvoorbeeld (al maken de verkopers daarzelf gebruik van) of een minder hoge fee, maar hoe het systeem werkt vind ik wel beter.