Lowlands 2023

Voor een perfecte India act stond die tent wel pijnlijk leeg. Nog geen 20% gevuld. Wel goed optreden. Ook Nabihah Iqbal en Haunted Youth sterke indruk. Nothing But Thieves van afstandje ook leuk.
Ja jammer, maar het is niet de act waar de gemiddelde Lowlandsganger anno '23 warm voor loopt.

Even semi-off topic, maar ik ben best wel geïnteresseerd in het financiële aspect van de muzieksector. Hoeveel zou zo'n band als Nothing but Thieves vangen voor zo'n semi-headline optreden op Lowlands. Tonnetje of 4/5? De echt grote Pinkop/Werchter headliners zoals Pearl Jam, Metallica, AM, etc. krijgen al snel 1 á 2 miljoen geloof ik. Ik heb weleens gehoord dat de top in NL (Golden Earring, Borsato op z'n hoogtepunt, Anouk) zo'n 50/60/70 k pakken per optreden en de redelijk grote NL bands, maar iets kleinere goden, zoals Chef Special, Son Mieux, etc. zo'n 20/30 k pakken. Iemand enig idee?
Anouk kreeg op Pinkpop 2 ton.

Hoogtepunten dag 1

Underworld. Dansen dansen dansen met random mensen die mij meehielpen de couscous op te maken op de camping, lekker.

Two Shell. Doordansen. Gasten onder een partytent, de set vloog alle kanten op, ik begreep er geen kut van, heerlijk

Girl in Red. Geluid was in het begin niet super,aar ik stond vooraan en heb zelf alles hard meegezongen. Laatste nummer een halve minuut met GiR omhelsd gemosht.

Merol. Ik kon meer meezingen dan ik dacht. Was gezellig.

Literaire boyband. Wat een grappig begin van de dag.

En natuurlijk Jessie Ware. Iedereen was blij en aan het dansen

• Haha
Waarderingen: nieuwsgierig
Geen keta-man dit keer gelukkig? :)

Haunted Youth was erg goed inderdaad! Benieuwd naar Bicep zometeen. Vind t toch een gekke vroege slot voor ze..
Nee geen keta man. Wel een camper vol met jonge meiden die zo vaak van outfit wisselen dat ik meer bloot heb gezien dan op de LL naakt kalender

• Wow
  • Haha
Waarderingen: @Marc en Royke
Blijft een bijzondere man.

Goede vergelijking met Qatar ook... Het wordt ons ook niet heel moeilijk gemaakt om die man niet serieus te nemen. Ieder andere festivaldirecteur was hier anders mee omgegaan.

Wel benieuwd waar die trend eindigt: gaan ze het 'beruchte' tientje ook op andere festivals inzetten?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wel frappant dat 3voor12 Nothing But Thieves niet eens in de top 7 noemt. Was het live echt zoveel minder pakkend dan op de stream?

Users who are viewing this thread