Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Dit klinkt als ramkoers en dat ze druk op het overleg van vandaag leggen. Mojo speelt alles of niks. Of het gaat door of de overheid gaat met ons tegen hoge kosten ten onder

Dit klinkt als ramkoers en dat het overleg is mislukt vandaag. Mojo speelt alles of niks. Of het gaat door of de overheid gaat met ons tegen hoge kosten ten onder
Mojo heeft geen andere keus. Snap ik ook wel.

Ik leef ook wel mee met de mensen die nu druk aan het organiseren zijn: zoveel onzekerheid omtrent alles wat je doet.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en StevieU2
Keuze of evenementen wel of niet door gaan is een politieke beslissing. Het RIVM zal er in de technische briefing niets over zeggen als de vraag gesteld zou worden.

Keuze of evenementen wel of niet door gaan is een politieke beslissing. Het RIVM zal er in de technische briefing niets over zeggen als de vraag gesteld zou worden.
Maar natuurlijk welke rol evenementen spelen in de hogere besmettingen....net als de opening van het nachtleven. En ze benoemen evenementen dus niet.
Zit je ook te kijken?

Maar natuurlijk welke rol evenementen spelen in de hogere besmettingen....net als de opening van het nachtleven. En ze benoemen evenementen dus niet.
Zit je ook te kijken?
Probleem is waarschijnlijk dat er in de 2 weken nog maar weinig echt grote evenementen, vergelijkbaar met Lowlands, hebben plaats gevonden. Dan valt er ook niet veel over te zeggen. Het zijn vooral de kroegen en clubs die de oorzaak zijn van de stijging.

Probleem is waarschijnlijk dat er in de 2 weken nog maar weinig echt grote evenementen, vergelijkbaar met Lowlands, hebben plaats gevonden. Dan valt er ook niet veel over te zeggen. Het zijn vooral de kroegen en clubs die de oorzaak zijn van de stijging.
Geloof dat mw. Timen ook nog zei dat het bleek dat er met de open ruimte (niet binnen) evenementen er ook sprake was van wel controle, maar niet in combinatie met ID-kaart. Dus dat er hier en daar nog wat menselijke (wmb te voorkomen) fouten gemaakt zijn.

Dat lijkt me niet. De R stijgt juist naarmate er meer mensen besmet zijn. En die zijn er nu veel meer dan twee weken geleden.

Van de deltavariant die nu overheerst is de R zelfs 2,54.
Dat is niet waar. De R zeg alleen iets over de groei. Er kunnen giga veel besmettingen zijn, maar wel dalend. In dat geval ligt de R onder de 1.

Wat ik begreep is de R van nu vanwegde de Deltavariant het dubbele van de originele Wuhan variant. En dan nog weer x 1,5 van de tussenliggende alpha variant etc. Dus hoe dat allemaal te interpreteren is mij niet allemaal duidelijk, maar goed.

Ik denk dat ze nog wel wat met Fieldlab feitjes gaan smijten. Is natuurlijk een wezenlijk verschil dan hoe kroegen, clubs, kermis en het nachtleven over het algemeen georganiseerd zijn. Misschien dat het daarom ook niet besproken wordt.

Wat ik begreep is de R van nu vanwegde de Deltavariant het dubbele van de originele Wuhan variant. En dan nog weer x 1,5 van de tussenliggende alpha variant etc. Dus hoe dat allemaal te interpreteren is mij niet allemaal duidelijk, maar goed.

Ik denk dat ze nog wel wat met Fieldlab feitjes gaan smijten. Is natuurlijk een wezenlijk verschil dan hoe kroegen, clubs, kermis en het nachtleven over het algemeen georganiseerd zijn. Misschien dat het daarom ook niet besproken wordt.
Maar er is gelukkig wel een vraag gesteld om dit juist uit te splitsen. Lijkt me dat je nachclubs niet kunt vergelijken met een festival van enige grootte of met een dorpskermis of dorpsfeest. Er zijn dan zoveel overige variabelen. Bij festivals heb je ook veel reisbewegingen en bij kermissen en dorpsfeesten dan weer juist niet om maar iets te noemen wat kan verschillen.

De crux van het verhaal zit wat mij betreft bij de controle aan de poort of de deur. Als je bij het scannen van je kaartje ook een ID controle doet dan zou je heel wat kunnen ondervangen. Maar goed. 17 miljoen part-time bondscoaches zijn nu weer 17 miljoen virologen geworden. Het is een kwestie van hoe het kwartje valt.

Maar er is gelukkig wel een vraag gesteld om dit juist uit te splitsen. Lijkt me dat je nachclubs niet kunt vergelijken met een festival van enige grootte of met een dorpskermis of dorpsfeest. Er zijn dan zoveel overige variabelen. Bij festivals heb je ook veel reisbewegingen en bij kermissen en dorpsfeesten dan weer juist niet om maar iets te noemen wat kan verschillen.

De crux van het verhaal zit wat mij betreft bij de controle aan de poort of de deur. Als je bij het scannen van je kaartje ook een ID controle doet dan zou je heel wat kunnen ondervangen. Maar goed. 17 miljoen part-time bondscoaches zijn nu weer 17 miljoen virologen geworden. Het is een kwestie van hoe het kwartje valt.
Ben het helemaal met je eens. Ik ben er 100 % van overtuigd dat LL/Mojo dit beter kunnen organiseren.

Wat me ook verbaasd is dat als alles dicht is de KHN bij alle praatprogramma’s aanschuiven en er op zijn Trumps overal tegenaan schoppen en nu deze branche (natte horeca / clubs) etc. er de oorzaak van zijn dat we weer diep in de shit zitten, je niemand van KHN hoort / hand in eigen boezem steekt. Stelletje stomkoppen daar.

Ben het helemaal met je eens. Ik ben er 100 % van overtuigd dat LL/Mojo dit beter kunnen organiseren.

Wat me ook verbaasd is dat als alles dicht is de KHN bij alle praatprogramma’s aanschuiven en er op zijn Trumps overal tegenaan schoppen en nu deze branche (natte horeca / clubs) etc. er de oorzaak van zijn dat we weer diep in de shit zitten, je niemand van KHN hoort / hand in eigen boezem steekt. Stelletje stomkoppen daar.
Die lokale guy van KNH Amsterdam deed hetzelfde terwijl hij zijn Chicago Social Club en Disco Dolly gewoon stiekem opengooide vorige zomer...

Shit, daar gaat het argument dat het voor buitenlucht festivals wel mee valt…

Meer dan 900 bezoekers besmet bij festival Verknipt in Utrecht​

Meer dan 900 bezoekers van het tweedaagse muziekfestival Verknipt in Utrecht zijn besmet geraakt met het coronavirus, meldt de GGD aan persbureau ANP. Het gaat om ruim 9 procent van het totale bezoekersaantal.
Op de eerste dag, zaterdag 3 juli, raakten volgens cijfers van de GGD minimaal 178 festivalgangers besmet. Het evenement in de open lucht trok 10.000 mensen.

Shit, daar gaat het argument dat het voor buitenlucht festivals wel mee valt…

Meer dan 900 bezoekers besmet bij festival Verknipt in Utrecht​

Meer dan 900 bezoekers van het tweedaagse muziekfestival Verknipt in Utrecht zijn besmet geraakt met het coronavirus, meldt de GGD aan persbureau ANP. Het gaat om ruim 9 procent van het totale bezoekersaantal.
Op de eerste dag, zaterdag 3 juli, raakten volgens cijfers van de GGD minimaal 178 festivalgangers besmet. Het evenement in de open lucht trok 10.000 mensen.
Werd er aan de ingang ook getest?

Werd er aan de ingang ook getest?
Kon met een vaccinatiebewijs of testbewijs (40 uur van tevoren) naar binnen. Maar ja, dat was nog de Dansen met Janssen-fase, zeg maar. En geen verplichte quarantaine achteraf of zoiets. Meeste coronagerelateerde dingen zijn hier te vinden: https://www.verknipt.org/faq/.
VOLLEDIG GEVACCINEERD

Ik ben al gevaccineerd. Moet ik mij dan laten testen?

Nee, als je volledig gevaccineerd bent is een negatieve test niet meer nodig! De QR code in de Corona Check app is leidend (voorheen moest je minimaal 2 weken gevaccineerd zijn. Deze info is niet meer correct (Hier gaan de meeste vragen over op dit moment). Via de Corona check app kan je vanaf nu met je vaccinatie bewijs een QR code krijgen wat jou toegang geeft tot Verknipt Festival 2021. Je moet hierbij voor volledig gevaccineerd zijn. Let op, het kan zijn zijn dat de GGD achterloopt met het invoeren van de vaccinatiebewijzen in de Corona Check app. Indien dit het geval is dan moet je je alsnog laten testen via Testen voor Toegang. Per 1 juli is tevens een herstelbewijs geldig als corona toegangsbewijs. Een papiertje is niet voldoende! Je moet dit omzetten in een QR code. Zie hiervoor coronacheck.nl

TESTEN

Ik ben bang dat ik mijn uitslag voor Testen voor Toegang niet op tijd binnen heb vanwege de problemen afgelopen weekend.

Dit weekend waren er nog wat problemen met Testen voor Toegang. Vanaf deze week worden er daarom langere openingstijden gehanteerd waarmee de capaciteit met 50% toeneemt. Wij vertrouwen er op dat het goed komt. Wij raden je aan om je toch wel tijdig te laten testen in verband met enige vertragingen binnen het systeem van Testen voor Toegang. Let op: een test via de GGD of een eigen sneltest is dus geen geldig toegangsbewijs! Soms kan het wat langer duren voordat je je testbewijs binnen hebt. Geen uitslag ontvangen? Neem dan contact op met de helpdesk via 088-7770809 (maandag t/m zondag 08:00 tot 20:00 uur).

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en pigital
Kon met een vaccinatiebewijs of testbewijs (40 uur van tevoren) naar binnen. Maar ja, dat was nog de Dansen met Janssen-fase, zeg maar. En geen verplichte quarantaine achteraf of zoiets. Meeste coronagerelateerde dingen zijn hier te vinden: https://www.verknipt.org/faq/.
Ouwe speurneus ?
Zoals het er staat ziet het er goed uit. Maar goed, hoe ging het in de praktijk? Toch bizar dat ze daar zoveel corona gevallen hebben gehad.

Dansen met Janssen + problemen met Testen voor de Toegang en die bizar lange tijd van 40u van te voren voor de test heeft overal voor een hoop besmettingen gezorgd.

Het blijft een ontzettend grove fout van de Jonge dat hij tegen elk advies in mensen toestond (en zelfs aanspoorde) om meteen na een prik, zonder test, zonder twee weken te wachten, te gaan feesten.

Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: StevieU2

Users who are viewing this thread