Vandaag was zo’n dag om even rustig deze artiesten te checken. Wel eerste indruk allemaal hè ?
Dead Neanderthals
Niet mijn ding. Ik denk als je retestoned bent dat het heel leuk kan zijn. Heeft voor mij ook niet echt wat met metal te maken. Meer psychedelische muziek. Zou zeker op LL passen.
Tallah
Dat is meer iets voor mij. Gelijk de trigger van hey, dit is interessant qua sound en intensiteit. Wel erg veel
Slipknot op het eerste gehoor. Zeker vaker luisteren. Ook een act voor LL denk ik.
Coldcasket
Kwam ik op het spoor via Tallah. Wat eenvoudiger op het eerste gehoor. Sprak mij erg aan. Benieuwd wat anderen er van vinden. Welkom op LL 2021
Galactic Empire
Leuk voor StarWars fans die ook van metal houden. Meer een gimmick in mijn ogen. Grappig, maar beperkte houdbaarheid. Zou wel op LL passen.
Haken
Kende ik al en hun Affinity album heb ik veel geluisterd. Daarna niet veel geluisterd. Ga me nu in hun laatste 2 releases verdienen. Één van de betere bands in hun genre. Heb ze vlak na de release van Affinity nog gezien in Zoetermeer. Goede band maar geen LL act volgens mij.
For I am King
Heerlijke bak herrie…. YES! Bring it on. Vette productie. Lekker in verdiepen. Thanks. En ja, kan wat mij betreft op LL.
The Hu
Helaas hier al afgehaakt toen ik de inschrijving las….. grote kans dat ze op LL staan dus ?
Code Orange
Al even niet geluisterd. Heerlijk
Poppy
Metal? Klonk leuk, maar niet waar ik naar op zoek ben. Beetje industrial met een leuke zangeres. Vet geluid. Zou ik zeker kunnen kijken. LL proof
Darke Complex
Via Tallah gevonden. Leuk, wat me opvalt laatste album uit 2016…..
Cellar Darling
Voor mij ook niet echt metal. Beetje folky met rock. Wel interessant. Zeker LL act.
Infected Rain
Zeker interessant. Even in het lijstje zetten. Lekker verder naar luisteren. LL
Alien Weaponry
Haka metal. Leuk gedaan. Mooi luistervoer. Originele invalshoek. LL
Jinjer
Had ik al qua naam wat vaker voorbij zien komen. Spelen volgens mij ook wel op wat aardig hoge spots op metal festivals. Beetje Opeth achting is wat mij te binnen schiet. Klinkt kwalitatief allemaal goed. Niet veel nieuws onder de zo’n.
(Nog een recenter nummer geluisterd, dan welke getipt werd. Geen Opeth vergelijking dit keer. Klonk leuk, maar raakt me niet). LL
Ne Obliviscaris
Gelijk een nummer van ruim 11 minuten uitgekozen. Violen…. en metal. Dan denk ik gelijk aan Skyclad. Iemand bekend mee? Martin Walkier van de band Sabbat startte deze band. Maar goed. Ne Obliviscaris. Klinkt heel folky bij de start van dit nummer. Maar dit is erg goed. Niet mijn direct mijn muziek, maar ga ik zeker meer luisteren. Ik snap de tipgever wel. Wel weer oude releases. Goede band. LL
Our Survival Depends on Us
Lekker onheilspellend en dramatisch. Weer zo’n lang nummer….. (ruim 9 minuten) ik ben zelf normaal wat meer van de catchy nummers van een wat kortere duur met wat meer zang. Erg instrumentaal net als het voorgaande nummer, met name het begin.
Klinkt wederom erg goed dit. Lekker stuwend einde. Grijpt je lekker bij je strot. Geen LL act in mijn ogen. Alhoewel bijna alles op LL kan.
Orbit Culture
Gelijk met de deur in huis vallen dit. Volop rammen. Klinkt ook goed. Mooie afwisseling qua zang. Hou ik van. Goede grunt met cleane en melodieuze zang. Lekkere band dit zeg. Mooie recente release ook. LL
VLTIMAS
Hoppa de getriggerde drums spatten er vanaf. Voor mij direct een afknapper. Dunne gitaartjes er gelijk vol overheen. Klinkt verderop in het nummer wat interessanter en dan gelijk weer de overgang (?) naar de blastbeats. Echt niet slecht, maar….. Thank you. Next…..
Batushka
Is niet mijn ding. Als ik niet bewust ga luisteren, dan gaat het als één brei langs me heen. Nooit mijn genre geweest blackmetal. Blastbeats en getriggerde drums….. geen echte riffs en hooks. Volgende nummer.
Ocean Grove
Zo dat is een behoorlijke overgang….. meer rock dan metal dit. Sound doet me een beetje denken aan….. kom er maar niet op…. speelde onlangs nog op Pinkpop met dat masker op…..
Volgende nummer iets meer pit en richting metal (nu metal) inderdaad. Misschien wat vaker luisteren. Hoop dat het geen gemaakte act is. Want zo klinkt het wel een beetje. Zeer zeker een LL act
Two and a half girl
Productie is natuurlijk k*t vergeleken met de vorige act(s). Voor Nederlandse act, spreekt me dit toch erg aan. Lekker rauw randje bij die zangeres. Afgewisselde zang. Niet heel origineel allemaal. Maar kunnen volgens mij wel een zaal / tent plat spelen. Gevaar dat het snel gaat vervelen. Zeker LL waardig. Zouden ze eens weer wat meer moeten doen zoals vroeger op de zondag. Een pak Nederlandse bands daar neerzetten. Misschien in 2021 weer gedwongen door de omstandigheden.
Bedankt voor alle tips en luistervoer. Wordt erg gewaardeerd. ???????