Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Sorry, was op de zwarte lijst terechtgekomen...... (mag ik dat nog wel zeggen ?)

Dus moest even testen of het nog werkte. Excuses daarom aan Gesp..... had 3 x een reactie beschreven maar dat lukte dus niet. Spontaniteit is daar nu wel vanaf.

Maar goed leuke eerste act.... Test
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Vandaag was zo’n dag om even rustig deze artiesten te checken. Wel eerste indruk allemaal hè ?

Dead Neanderthals
Niet mijn ding. Ik denk als je retestoned bent dat het heel leuk kan zijn. Heeft voor mij ook niet echt wat met metal te maken. Meer psychedelische muziek. Zou zeker op LL passen.

Tallah
Dat is meer iets voor mij. Gelijk de trigger van hey, dit is interessant qua sound en intensiteit. Wel erg veel
Slipknot op het eerste gehoor. Zeker vaker luisteren. Ook een act voor LL denk ik.

Coldcasket
Kwam ik op het spoor via Tallah. Wat eenvoudiger op het eerste gehoor. Sprak mij erg aan. Benieuwd wat anderen er van vinden. Welkom op LL 2021

Galactic Empire
Leuk voor StarWars fans die ook van metal houden. Meer een gimmick in mijn ogen. Grappig, maar beperkte houdbaarheid. Zou wel op LL passen.

Haken
Kende ik al en hun Affinity album heb ik veel geluisterd. Daarna niet veel geluisterd. Ga me nu in hun laatste 2 releases verdienen. Één van de betere bands in hun genre. Heb ze vlak na de release van Affinity nog gezien in Zoetermeer. Goede band maar geen LL act volgens mij.

For I am King
Heerlijke bak herrie.... YES! Bring it on. Vette productie. Lekker in verdiepen. Thanks. En ja, kan wat mij betreft op LL.

The Hu
Helaas hier al afgehaakt toen ik de inschrijving las..... grote kans dat ze op LL staan dus ?

Code Orange
Al even niet geluisterd. Heerlijk‼️

Poppy
Metal? Klonk leuk, maar niet waar ik naar op zoek ben. Beetje industrial met een leuke zangeres. Vet geluid. Zou ik zeker kunnen kijken. LL proof

Darke Complex
Via Tallah gevonden. Leuk, wat me opvalt laatste album uit 2016.....

Cellar Darling
Voor mij ook niet echt metal. Beetje folky met rock. Wel interessant. Zeker LL act.

Infected Rain
Zeker interessant. Even in het lijstje zetten. Lekker verder naar luisteren. LL ✅

Alien Weaponry
Haka metal. Leuk gedaan. Mooi luistervoer. Originele invalshoek. LL✅

Jinjer
Had ik al qua naam wat vaker voorbij zien komen. Spelen volgens mij ook wel op wat aardig hoge spots op metal festivals. Beetje Opeth achting is wat mij te binnen schiet. Klinkt kwalitatief allemaal goed. Niet veel nieuws onder de zo’n.
(Nog een recenter nummer geluisterd, dan welke getipt werd. Geen Opeth vergelijking dit keer. Klonk leuk, maar raakt me niet). LL ✅

Ne Obliviscaris
Gelijk een nummer van ruim 11 minuten uitgekozen. Violen.... en metal. Dan denk ik gelijk aan Skyclad. Iemand bekend mee? Martin Walkier van de band Sabbat startte deze band. Maar goed. Ne Obliviscaris. Klinkt heel folky bij de start van dit nummer. Maar dit is erg goed. Niet mijn direct mijn muziek, maar ga ik zeker meer luisteren. Ik snap de tipgever wel. Wel weer oude releases. Goede band. LL✅

Our Survival Depends on Us
Lekker onheilspellend en dramatisch. Weer zo’n lang nummer..... (ruim 9 minuten) ik ben zelf normaal wat meer van de catchy nummers van een wat kortere duur met wat meer zang. Erg instrumentaal net als het voorgaande nummer, met name het begin.
Klinkt wederom erg goed dit. Lekker stuwend einde. Grijpt je lekker bij je strot. Geen LL act in mijn ogen. Alhoewel bijna alles op LL kan.

Orbit Culture
Gelijk met de deur in huis vallen dit. Volop rammen. Klinkt ook goed. Mooie afwisseling qua zang. Hou ik van. Goede grunt met cleane en melodieuze zang. Lekkere band dit zeg. Mooie recente release ook. LL ✅

VLTIMAS
Hoppa de getriggerde drums spatten er vanaf. Voor mij direct een afknapper. Dunne gitaartjes er gelijk vol overheen. Klinkt verderop in het nummer wat interessanter en dan gelijk weer de overgang (?) naar de blastbeats. Echt niet slecht, maar..... Thank you. Next.....

Batushka
Is niet mijn ding. Als ik niet bewust ga luisteren, dan gaat het als één brei langs me heen. Nooit mijn genre geweest blackmetal. Blastbeats en getriggerde drums..... geen echte riffs en hooks. Volgende nummer.

Ocean Grove
Zo dat is een behoorlijke overgang..... meer rock dan metal dit. Sound doet me een beetje denken aan..... kom er maar niet op.... speelde onlangs nog op Pinkpop met dat masker op.....
Volgende nummer iets meer pit en richting metal (nu metal) inderdaad. Misschien wat vaker luisteren. Hoop dat het geen gemaakte act is. Want zo klinkt het wel een beetje. Zeer zeker een LL act ✅

Two and a half girl
Productie is natuurlijk k*t vergeleken met de vorige act(s). Voor Nederlandse act, spreekt me dit toch erg aan. Lekker rauw randje bij die zangeres. Afgewisselde zang. Niet heel origineel allemaal. Maar kunnen volgens mij wel een zaal / tent plat spelen. Gevaar dat het snel gaat vervelen. Zeker LL waardig. Zouden ze eens weer wat meer moeten doen zoals vroeger op de zondag. Een pak Nederlandse bands daar neerzetten. Misschien in 2021 weer gedwongen door de omstandigheden.

Bedankt voor alle tips en luistervoer. Wordt erg gewaardeerd. ???????
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Vandaag was zo’n dag om even rustig deze artiesten te checken. Wel eerste indruk allemaal hè ?

Dead Neanderthals
Niet mijn ding. Ik denk als je retestoned bent dat het heel leuk kan zijn. Heeft voor mij ook niet echt wat met metal te maken. Meer psychedelische muziek. Zou zeker op LL passen.

Tallah
Dat is meer iets voor mij. Gelijk de trigger van hey, dit is interessant qua sound en intensiteit. Wel erg veel
Slipknot op het eerste gehoor. Zeker vaker luisteren. Ook een act voor LL denk ik.

Coldcasket
Kwam ik op het spoor via Tallah. Wat eenvoudiger op het eerste gehoor. Sprak mij erg aan. Benieuwd wat anderen er van vinden. Welkom op LL 2021

Galactic Empire
Leuk voor StarWars fans die ook van metal houden. Meer een gimmick in mijn ogen. Grappig, maar beperkte houdbaarheid. Zou wel op LL passen.

Haken
Kende ik al en hun Affinity album heb ik veel geluisterd. Daarna niet veel geluisterd. Ga me nu in hun laatste 2 releases verdienen. Één van de betere bands in hun genre. Heb ze vlak na de release van Affinity nog gezien in Zoetermeer. Goede band maar geen LL act volgens mij.

For I am King
Heerlijke bak herrie…. YES! Bring it on. Vette productie. Lekker in verdiepen. Thanks. En ja, kan wat mij betreft op LL.

The Hu
Helaas hier al afgehaakt toen ik de inschrijving las….. grote kans dat ze op LL staan dus ?

Code Orange
Al even niet geluisterd. Heerlijk‼️

Poppy
Metal? Klonk leuk, maar niet waar ik naar op zoek ben. Beetje industrial met een leuke zangeres. Vet geluid. Zou ik zeker kunnen kijken. LL proof

Darke Complex
Via Tallah gevonden. Leuk, wat me opvalt laatste album uit 2016…..

Cellar Darling
Voor mij ook niet echt metal. Beetje folky met rock. Wel interessant. Zeker LL act.

Infected Rain
Zeker interessant. Even in het lijstje zetten. Lekker verder naar luisteren. LL ✅

Alien Weaponry
Haka metal. Leuk gedaan. Mooi luistervoer. Originele invalshoek. LL✅

Jinjer
Had ik al qua naam wat vaker voorbij zien komen. Spelen volgens mij ook wel op wat aardig hoge spots op metal festivals. Beetje Opeth achting is wat mij te binnen schiet. Klinkt kwalitatief allemaal goed. Niet veel nieuws onder de zo’n.
(Nog een recenter nummer geluisterd, dan welke getipt werd. Geen Opeth vergelijking dit keer. Klonk leuk, maar raakt me niet). LL ✅

Ne Obliviscaris
Gelijk een nummer van ruim 11 minuten uitgekozen. Violen…. en metal. Dan denk ik gelijk aan Skyclad. Iemand bekend mee? Martin Walkier van de band Sabbat startte deze band. Maar goed. Ne Obliviscaris. Klinkt heel folky bij de start van dit nummer. Maar dit is erg goed. Niet mijn direct mijn muziek, maar ga ik zeker meer luisteren. Ik snap de tipgever wel. Wel weer oude releases. Goede band. LL✅

Our Survival Depends on Us
Lekker onheilspellend en dramatisch. Weer zo’n lang nummer….. (ruim 9 minuten) ik ben zelf normaal wat meer van de catchy nummers van een wat kortere duur met wat meer zang. Erg instrumentaal net als het voorgaande nummer, met name het begin.
Klinkt wederom erg goed dit. Lekker stuwend einde. Grijpt je lekker bij je strot. Geen LL act in mijn ogen. Alhoewel bijna alles op LL kan.

Orbit Culture
Gelijk met de deur in huis vallen dit. Volop rammen. Klinkt ook goed. Mooie afwisseling qua zang. Hou ik van. Goede grunt met cleane en melodieuze zang. Lekkere band dit zeg. Mooie recente release ook. LL ✅

VLTIMAS
Hoppa de getriggerde drums spatten er vanaf. Voor mij direct een afknapper. Dunne gitaartjes er gelijk vol overheen. Klinkt verderop in het nummer wat interessanter en dan gelijk weer de overgang (?) naar de blastbeats. Echt niet slecht, maar….. Thank you. Next…..

Batushka
Is niet mijn ding. Als ik niet bewust ga luisteren, dan gaat het als één brei langs me heen. Nooit mijn genre geweest blackmetal. Blastbeats en getriggerde drums….. geen echte riffs en hooks. Volgende nummer.

Ocean Grove
Zo dat is een behoorlijke overgang….. meer rock dan metal dit. Sound doet me een beetje denken aan….. kom er maar niet op…. speelde onlangs nog op Pinkpop met dat masker op…..
Volgende nummer iets meer pit en richting metal (nu metal) inderdaad. Misschien wat vaker luisteren. Hoop dat het geen gemaakte act is. Want zo klinkt het wel een beetje. Zeer zeker een LL act ✅

Two and a half girl
Productie is natuurlijk k*t vergeleken met de vorige act(s). Voor Nederlandse act, spreekt me dit toch erg aan. Lekker rauw randje bij die zangeres. Afgewisselde zang. Niet heel origineel allemaal. Maar kunnen volgens mij wel een zaal / tent plat spelen. Gevaar dat het snel gaat vervelen. Zeker LL waardig. Zouden ze eens weer wat meer moeten doen zoals vroeger op de zondag. Een pak Nederlandse bands daar neerzetten. Misschien in 2021 weer gedwongen door de omstandigheden.

Bedankt voor alle tips en luistervoer. Wordt erg gewaardeerd. ???????
Tallah heeft afgelopen vrijdag ook hun eerste album uitgebracht. Beukt lekker weg! Ook wel grappig dat de zoon van Mike Portnoy daar de drummer is. En geen dank natuurlijk voor alle suggesties. Fijn dat je het meeste wat vond. Misschien toch maar vaker het Graspopforum bezoeken Marc!
Two and a Half Girl brengt volgende week vrijdag hun EP uit, dus dat is ook wel goed nieuws.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Tallah aardig vet inderdaad. Thanks

Ik nu druk met Killer Be Killed wat een fantastische nieuwe tracks. Ook het nieuwe nummer van Greg Puciato bevalt me erg (toevallig ook de zanger van KBK).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
https://twitter.com/3voor12/status/1319206100332314624

Ik zou wss nog wel gaan, want een festival is een festival. Maar zou toch balen zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.803
ik ben zo toe aan een festival dat ik zelfs zou gaan als Lowlands de line-up van het Mega Piraten Festijn zou programmeren.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Tja, zou er niet heel vrolijk van worden en zou ook echt niet weten of ik zou gaan. Normaal ga ik blind naar LL omdat ze altijd kwaliteit hebben staan en mooie verassingen. Als dit nu al het beeld is, dan is de verassing en de kwaliteit voor mij best soms ver te zoeken.... en dan maar gaan om het gaan, denk het (nu) niet
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Tja, zou er niet heel vrolijk van worden en zou ook echt niet weten of ik zou gaan. Normaal ga ik blind naar LL omdat ze altijd kwaliteit hebben staan en mooie verassingen. Als dit nu al het beeld is, dan is de verassing en de kwaliteit voor mij best soms ver te zoeken…. en dan maar gaan om het gaan, denk het (nu) niet
Ach helemaal serieus moet je dit ook weer niet nemen. Eefje de Visser bij de grootste namen zetten, leuke artiest hoor.. maar wel even omhoog geschreven hier. Maar 3voor12 wil even profiteren op een halve uitspraak van EvE.

Maar goed, ik neem ieder minuscuul onderwerp aan om over festivals te kunnen. It's a dirty job
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
@Marc wrote:
Tja, zou er niet heel vrolijk van worden en zou ook echt niet weten of ik zou gaan. Normaal ga ik blind naar LL omdat ze altijd kwaliteit hebben staan en mooie verassingen. Als dit nu al het beeld is, dan is de verassing en de kwaliteit voor mij best soms ver te zoeken…. en dan maar gaan om het gaan, denk het (nu) niet

Ach helemaal serieus moet je dit ook weer niet nemen. Eefje de Visser bij de grootste namen zetten, leuke artiest hoor.. maar wel even omhoog geschreven hier. Maar 3voor12 wil even profiteren op een halve uitspraak van EvE.

Maar goed, ik neem ieder minuscuul onderwerp aan om over festivals te kunnen. It’s a dirty job

???
Inderdaad, ik dacht eindelijk weer LL nieuws.
Het is niet alleen de eerste keer dat EvE het oppert. Alvast aan het indekken ivm hoge verwachtingen. Ik zou juist denken dat je iedere act kan krijgen. Die missen een hoop inkomsten nu door het niet spelen. Ik denk dat het aanbod voor de festivals heel hoog gaat zijn. Geen act die dan zal zeggen, we zitten middenin een schrijfproces of opnames.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:

@Marc wrote:
Tja, zou er niet heel vrolijk van worden en zou ook echt niet weten of ik zou gaan. Normaal ga ik blind naar LL omdat ze altijd kwaliteit hebben staan en mooie verassingen. Als dit nu al het beeld is, dan is de verassing en de kwaliteit voor mij best soms ver te zoeken…. en dan maar gaan om het gaan, denk het (nu) niet


Ach helemaal serieus moet je dit ook weer niet nemen. Eefje de Visser bij de grootste namen zetten, leuke artiest hoor.. maar wel even omhoog geschreven hier. Maar 3voor12 wil even profiteren op een halve uitspraak van EvE.

Maar goed, ik neem ieder minuscuul onderwerp aan om over festivals te kunnen. It’s a dirty job

???
Inderdaad, ik dacht eindelijk weer LL nieuws.
Het is niet alleen de eerste keer dat EvE het oppert. Alvast aan het indekken ivm hoge verwachtingen. Ik zou juist denken dat je iedere act kan krijgen. Die missen een hoop inkomsten nu door het niet spelen. Ik denk dat het aanbod voor de festivals heel hoog gaat zijn. Geen act die dan zal zeggen, we zitten middenin een schrijfproces of opnames.
Klopt, en als we weer "los mogen" dan zullen internationale acts ook wel weer mogen komen. En waarom kan er wel iemand van Berlijn komen en niet vanaf Londen.
 

marcopolootje1617899899

Playlistbediener
8 mei 2018
11
0
https://www.dedrontenaar.nl/nieuws/biddinghuizen/225373/burgemeester-over-doorgaan-lowlands-2021-ik-blijf-goede-moed-ho

Burgemeester over doorgaan Lowlands 2021: „Ik blijf goede moed houden”
BIDDINGHUIZEN - „Op dit moment zijn wij als gebruikelijk bezig met de voorbereidingen.” Dat meldt Bente Bollmann, marketing manager van Lowlands, over de editie 2021 van het festival. Organisator Mojo probeert klaar te zijn om een editie van Lowlands te laten plaatsvinden als de situatie rondom corona dat toelaat.

Burgemeester Jean Paul Gebben zegt over het al dan niet doorgaan van Lowlands in het nieuwe jaar: „Ik heb mijn hoop gevestigd op sneltesten, op vaccins. We hebben nog een hele tijd te gaan, maar ik geef het nog lang niet op. Ik blijf goede moed houden, tot het laatste moment.”

Toeristenbelasting
Het niet doorgaan van de festivals op het Walibi-evenemententerrein betekende het afgelopen jaar een flinke strop voor de gemeente Dronten. Zo liep de gemeente leges en toeristenbelasting mis. Voor dat laatste is Dronten deels gecompenseerd vanuit Den Haag.

Over Lowlands 2021 zegt wethouder Ton van Amerongen van financiën: „Op dit moment hebben we nog het volledige bedrag in de begroting zitten. De kans is best aanwezig dat het niet doorgaat of wellicht in aangepaste vorm. Onze hoop is dan gevestigd op het Rijk. Hopelijk verstrekken ze ons dan weer een compensatie.”
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
https://www.dedrontenaar.nl/nieuws/biddinghuizen/225373/burgemeester-over-doorgaan-lowlands-2021-ik-blijf-goede-moed-ho

Burgemeester over doorgaan Lowlands 2021: „Ik blijf goede moed houden”
BIDDINGHUIZEN – „Op dit moment zijn wij als gebruikelijk bezig met de voorbereidingen.” Dat meldt Bente Bollmann, marketing manager van Lowlands, over de editie 2021 van het festival. Organisator Mojo probeert klaar te zijn om een editie van Lowlands te laten plaatsvinden als de situatie rondom corona dat toelaat.

Burgemeester Jean Paul Gebben zegt over het al dan niet doorgaan van Lowlands in het nieuwe jaar: „Ik heb mijn hoop gevestigd op sneltesten, op vaccins. We hebben nog een hele tijd te gaan, maar ik geef het nog lang niet op. Ik blijf goede moed houden, tot het laatste moment.”

Toeristenbelasting
Het niet doorgaan van de festivals op het Walibi-evenemententerrein betekende het afgelopen jaar een flinke strop voor de gemeente Dronten. Zo liep de gemeente leges en toeristenbelasting mis. Voor dat laatste is Dronten deels gecompenseerd vanuit Den Haag.

Over Lowlands 2021 zegt wethouder Ton van Amerongen van financiën: „Op dit moment hebben we nog het volledige bedrag in de begroting zitten. De kans is best aanwezig dat het niet doorgaat of wellicht in aangepaste vorm. Onze hoop is dan gevestigd op het Rijk. Hopelijk verstrekken ze ons dan weer een compensatie.”

Gelukkig hebben we de burgemeester mee. Ik snap hem ook wel, is natuurlijk ook één van de mooiste dingen als je burgemeester van Dronten bent en dan valt dat weg ??‍♂️

Bedankt voor het delen
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Zijn er al evenementen geweest in Europa met sneltesten? Ben benieuwd of het gezien wordt als waterdicht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken